1150x200-modo-header2-kopiera.webp

MoDo Hockey

HockeyAllsvenskan · 508094 inlägg · 4189 ämnen
« · 519139 · »

Sidan uppdateras nu automatiskt med de nya inlägg som skrivs.


Sv: Våldsbrottslingen vs Han som inte gjort nåt [Part 4]
knaskamilla: Andre målvakten va duktig mot MORA ja fattar inte varför Salo får stå en ända match

Sv: Arenan klar?
3-3. WOOHOO!

Sv: Arenan klar?
NR22 och Bumpaberra, var är ni? Jag saknar era analyser i detta mörker :-)

Sv: Våldsbrottslingen vs Han som inte gjort nåt [Part 4]
knaskamilla: 3-2 liket lever

Sv: Våldsbrottslingen vs Han som inte gjort nåt [Part 4]

Salle:

Hasse gör mål. Härligt.

knaskamilla:

Du kanske skall komma ändå.


Sv: Våldsbrottslingen vs Han som inte gjort nåt [Part 4]
NuMo: Kent bekräftar hjärnskakning och slutspelat för #21...

Sv: Våldsbrottslingen vs Han som inte gjort nåt [Part 4]

Ur matchtråden på åffisjella:

"hur kunde dom betala 300 milj för salo när man kunde köpt in nån som är mer stabilare"

Ja, man undrar ju.


Sv: Ber om ursäkt
NuMo: I småskolan skrev jag ner svar...  :-)

Sv: Våldsbrottslingen vs Han som inte gjort nåt [Part 4]
Poffa: Fan är man inte ansvarig för sitt eget huvud? Foppa skulle naturligtvis ha blivit utvisad för sitt tilltag att skalla klubban med Nyllet.

jaja, vi ligger under med två mål och det är bara en period kvar. Jag antar att en del av spelarna redan tagit fram säsongsslutcigarrerna och alladinchokladen i omklädningsrummet. Två mål då är det ingen mening längre.

Sv: Ber om ursäkt
Svanru: Man lär ju inte se något mindre av spelet där i alla fall.

Sv: Våldsbrottslingen vs Han som inte gjort nåt [Part 4]
Lumber Jack: Okej. Jaja, det är illa vilket som. Jag tycker riktigt synd om honom!

Sv: Våldsbrottslingen vs Han som inte gjort nåt [Part 4]
Emma no15: Nyckelben enligt Anal+

Sv: Våldsbrottslingen vs Han som inte gjort nåt [Part 4]
Poffa:Crosscheckingen kan man ev urskilja. Men det såg ju ut som om Foppa tog sig åt armen när han åkte av plan.

Sv: Våldsbrottslingen vs Han som inte gjort nåt [Part 4]
Hjärnskakning på Foppa hörde jag. Oflyt? Ja.

Sv: Våldsbrottslingen vs Han som inte gjort nåt [Part 4]

Poffa:

Jag gör rätt, alltså. Tur att jag inte lyssnade på dig, med andra ord.


Sv: Ber om ursäkt
Lumber Jack: Tur att Marcus bestämde sig för att sätta stop (ja du ser stavningsn knas.) på intervjun när de började fråga samma saker igen. Skriver de inte ner frågorna innan? Det lärde man ju sig i småskolan.

Sv: Ber om ursäkt
Salle: Lyssnar på sportradion.

Sv: Våldsbrottslingen vs Han som inte gjort nåt [Part 4]

NuMo:

Foppa kommer för att tackla, Nordström skickar iväg pucken och sätter sedan klubban i ansiktet på Foppa. Crosschecking mitt i nyllet. Knappast meningen men nog var det utvisning.


Sv: Våldsbrottslingen vs Han som inte gjort nåt [Part 4]
Salle: Ja då har du inte sett Timrå, fy fan vad besviken jag är på Tiks spel
Totalt jävla uselt.
Nya tag nästa år Nolaskogare.

Sv: Våldsbrottslingen vs Han som inte gjort nåt [Part 4]

Det jävligaste med hela denna matchserie är ju att FBK inte ens är "bra". Utan det är MoDo som förlorar på eget grepp för att låna en brottningsterm.


Sv: Ber om ursäkt
Salle: Dream on, har aldrig sett en sämre idrottsproduktion i hela mitt liv. Hörde ni intervjuen med Macke?

Sv: Våldsbrottslingen vs Han som inte gjort nåt [Part 4]

knaskamilla:

Du gör rätt. Det är pinsamt att se den andra perioden. Men det är ju iofs inget ovanligt då det gäller MODO. Om det är möjligt att vara sämre än så här i PP så önskar jag få se det i tredje perioden. Jag menar, MODO lär ju dra på sig en handfull utvisningar.

För övrigt så borde man bänkat Macke ungefär efter fem minuter i första. Mer lojt spel från honom har jag inte sett sen förra matchen.


Sv: Våldsbrottslingen vs Han som inte gjort nåt [Part 4]
Salle: Det måste vara en eftersmäll. (Glömt vad det heter.) Men skit vare värt. Foppa visade ändå att han var bäst. Helt otroligt egentligen. För övrigt så tror jag det räcket om Färjestad spelar med Gerber - Chara - jönsson för då kommer vi ingen vart om vi nu får låna pucken nått mer öht.

Sv: Ber om ursäkt
Salle: TUPAMIigt radiosporten så var det en ful crosscheking av Nordström

Sv: Våldsbrottslingen vs Han som inte gjort nåt [Part 4]
Salle: Att Andersson bedömer det som en utvisning är tamefan obegripligt.

Sv: Ber om ursäkt
Vad hände eg. med Foppa?

Som det ser nu kommer jag inte gå på en enda match nästa säsong, det står jag för. Jävla divgäng.

Sv: Ber om ursäkt
Svanru: Påhopp?!?! Vad såg du som inte vi såg... På de bilder jag har sett på TV:n så kunde foppa ha landat illa på isen och skadat sig. Jag försvarar inte Nordström utan vill veta vad som verkligen hände.

Sv: Våldsbrottslingen vs Han som inte gjort nåt [Part 4]

Frisco:

Nä, jag bestämde mig för att stanna hemma i afton.


Sv: Våldsbrottslingen vs Han som inte gjort nåt [Part 4]

Modoante: OSSÅ DETTA JÄVLA SLARV...

Denna gången Kaberle i pp tapppar (?) klubban och bjuder Jenni på en kontring och vips 3-1. Och det var mycket slarv i PP. Många (fjant)utvisningar  men Andersson har satt en låg nivå och håller den stenhårt. Då skall inte en så rutinerad spelare som Markus dra på sig en hakning i offensiv zon och förstöra powerplay-möjligheten.

Svårt att säga om Nordstöm/Foppa incidenten. Foppa tacklar notan och sen så följer kameramannen med pucken för första gången i matchen. :-)


Sv: Ber om ursäkt
Svanru: Stort av dig att erkänna det

Sv: Våldsbrottslingen vs Han som inte gjort nåt [Part 4]
Okej, jag ångrade mig... Vi ses nästa säsong!

Sv: Våldsbrottslingen vs Han som inte gjort nåt [Part 4]
knaskamilla: Ridå? Ska du på teater?

Ber om ursäkt
Jag ber om ursäkt för Nordis påhopp absolut inte ok

Sv: Våldsbrottslingen vs Han som inte gjort nåt [Part 4]
knaskamilla: Det var ju det lika dåligt som vanligt.Fan va less jag blir

Sv: Våldsbrottslingen vs Han som inte gjort nåt [Part 4]
knaskamilla: Det är skrattretande. Modo är totalt inkompetent. Ingen vågar man åker omkring och gör absolut ingenting i powerplay och så ger man bort chanser. Nä, låt lidandet ta slut någon gång.


Sv: Våldsbrottslingen vs Han som inte gjort nåt [Part 4]
knaskamilla: Peter Nordström jävla svin fan ta han skadade foppa

Sv: Våldsbrottslingen vs Han som inte gjort nåt [Part 4]

NuMo:

Att de vann första matchen med bara 2-1 tyder väl på att de är jävligt kassa på att göra mål, va?


Sv: Våldsbrottslingen vs Han som inte gjort nåt [Part 4]
knaskamilla: Modo får spela hur mycket som helst i nummerärt överläge, men det är tamesjutton totalt ofarligt.

Sv: Våldsbrottslingen vs Han som inte gjort nåt [Part 4]

Salle:

Jaha. Frustrerande p.g.a. kassa kameramän och 2-1. Nä, jag tror jag stannar hemma i stället för att åka till Gullänget och se på match.



Sv: Våldsbrottslingen vs Han som inte gjort nåt [Part 4]

Emma no15: HEJA EMMA NO15!

:-)


Sv: Våldsbrottslingen vs Han som inte gjort nåt [Part 4]
Jag tror f*n att Modo kan ta det här idag. Jag har vart helt uppgiven och vart helt säker på att säsongen är över på lördagkväll, men det vettefasen...

HEJA SALLE!

Sv: Våldsbrottslingen vs Han som inte gjort nåt [Part 4]
Jag tror f*n att Modo kan ta det här idag. Jag har vart helt uppgiven och vart helt säker på att säsongen är över på lördagkväll, men det vettfasen...

HEJA SALLE!

Sv: Våldsbrottslingen vs Han som inte gjort nåt [Part 4]
Lumber Jack: Kommentatorn har nog också tullat lite på skogsstjärna-dunkarna som står i LLA's skrubbar. Johansson tål skiten så han verkar riktigt ykter i sammanhaget. Ni vet väl att Skogsstjärna, passande nog, är Värmlands landskapblomma.

Sv: Våldsbrottslingen vs Han som inte gjort nåt [Part 4]
Lumber Jack: Jag skulle vara nöjd om han bara zoomade ut en bit. Man har ju ingen överblick på situationen när kameran bara visar 6,25 kvadratmeter is eller så. Att han dessutom oftast inte har en aning om vart pucken är och visar allt annat än det slagsmål eller annan situation som pågår efter avblåsning skyller vi på Spritan...

Sv: Våldsbrottslingen vs Han som inte gjort nåt [Part 4]
Salle: Undra om inte Weinis klubba går sönder, han svamlar lite om det kommentatorn, eller rättare sagt påstod han att Weinis slår sönder sin klubba efter det att han missat. Men efter som det även är ett fyllo som innehar producentsysslan idag så får vi inga repriser på situationen.

Sv: Våldsbrottslingen vs Han som inte gjort nåt [Part 4]
Lumber Jack: Tyvärr så har till kamerorna plockat ut de värsta parkinsondrabbade här i landet för rehabilitering på arbetsmarknaden. Bromsmeduciner. Fort!


Sv: Våldsbrottslingen vs Han som inte gjort nåt [Part 4]
NuMo: Nej. Foppa spelar inte i fjärdekedjan. Han spelar i iblandharvippkedjan.

Lumber Jack: Ett tag i slutet av perioden torr jag till och med kameramannen var med och kommenterade.

« · 519139 · »

Välkommen att skriva i Modos gästbok. 

Trivselregler 

Hockeysnacks regler

  • 0x40-ikoskarshamnlogosvg.png Senast: Vinst mot IK Oskarshamn
    Hägglunds Arena, 5-4 (1-1,1-3,3-0)
Sidan sköts av: NuMo Tarasov KB