« Föregående · 2880143 · Nästa »
Sidan uppdateras nu automatiskt med de nya inlägg som skrivs.
Sv: Silly season
{10873}: Vad står det för något ? Kommer ju bara upp nå dynga över texten !!
Tydligen så är det nån korp turnering i Stockholm framöver 🤪🤪
Tydligen så är det nån korp turnering i Stockholm framöver 🤪🤪
Sv: Silly season
Smartin: i hans Silly blogg som precis kom ut så säger han att vi visar konkret intresse för Topping
+ 1
Sv: Silly season
Nu finns Miks Indrasis och Jordan Schroeder officiellt på marknaden:
www.expressen.se/sport/hockey/shl/fem-spelare-lamnar-brynas/
www.expressen.se/sport/hockey/shl/fem-spelare-lamnar-brynas/
+ 2
Sv: Silly season
Smartin: Tänk att man blir helt uppspelt efter MP:s svar , då är det kris eller rättare sagt hur mycket man suktar efter positiva nyheter
😅😅😅
😅😅😅
Sv: MoDo Hockey - Apropå Ingenting
SPOODI: Oavsett om det var Johan Widebro eller styrelsen som fattade besluten om hur mycket man skulle lägga på spelarbudgeten så var det för lite. Nu fanns det pengar men dom användes inte.
+ 4
Sv: Silly season
Smartin: Tråkiga dagens hockeyjournalister är som väntar till parterna kommit överens om att det blir signering! Sedan gammalt att man inte säger A utan att säga B...
Sv: Silly season
Framnäs: Vi saknar fortfarande 3 centrar, och det oroar enormt.
Viktigaste positionen i ett lag, och en position som varit otroligt eftersatt våra två SHL-säsonger. Helt sjukt egentligen.
Viktigaste positionen i ett lag, och en position som varit otroligt eftersatt våra två SHL-säsonger. Helt sjukt egentligen.
+ 5
Sv: MoDo Hockey - Apropå Ingenting
Röda dagar : du har ju tappat det om du anser att det är Widebros fel. Vi har en styrelse med 0 kravställan. Avsätt Ulf. Gå på årsmötet.
+ 4
Sv: MoDo Hockey - Apropå Ingenting
Schöönt: Man lämnar inte MoDo när man är som mest behövd.
Vi måste sluta försvara egotrippade människor, och inte bara inom idrotten.
Vi måste sluta försvara egotrippade människor, och inte bara inom idrotten.
+ 2
Sv: MoDo Hockey - Apropå Ingenting
Monno: Ingen av dom är ens nära att platsa i ett lag med SHL-ambitioner.
Sv: Silly season
Domsjö: Huvudsaken att du orkar ta dig till egna båset under andra perioderna.
Det skulle göra dig till bäst tränad i MoDo
Det skulle göra dig till bäst tränad i MoDo
Sv: Silly season
{10737}: Jag kan väl säga som så att det finns en annan användare som jag tror kanske är kvar här på HS fortfarande som privat umgås med en av Modos största sponsor och fått detta tills sig på Hinkens kontor nu för några veckor sedan.
Eftersom det är kul att det sipprar ut dessa typer av information så vill jag inte namnge varesig användaren eller sponsorn så att vi kanske fortsättningsvis kan få lite gobitar som dessa även i framtiden
Eftersom det är kul att det sipprar ut dessa typer av information så vill jag inte namnge varesig användaren eller sponsorn så att vi kanske fortsättningsvis kan få lite gobitar som dessa även i framtiden
+ 5
Sv: MoDo Hockey - Apropå Ingenting
JonathanF: fast nej, tycker inte den är korrekt. En enskild spelare i ett lag motsvarar inte nån som har access till att radera hela årsredovisningen. Och oavsett, Skulle agaards egna prestation under säsongen motsvara att radera hela årsredovisningen? Knappast. En korrekt jämförelse skulle vara att du kommit till jobbet och gjort det du ska, men de i ansvarig position har inte gjort sitt jobb och satt företaget i skiten. Sen blir du erbjuden återanställning i en b-version av företaget och rejält sänkt lön, resa med buss genom halva Sverige istället med flyg osv osv.
Det är sportslig och ekonomisk ledning som raderar redovisningen i din jämförelse. Kanske Måns crosschecking? Men han stannade ju kvar ;)
Det är sportslig och ekonomisk ledning som raderar redovisningen i din jämförelse. Kanske Måns crosschecking? Men han stannade ju kvar ;)
+ 2
Sv: MoDo Hockey - Apropå Ingenting
Nicklas Lundstrom: Ang. att vi också skulle byta arbetsgivare om vi fick 5000kr mer i månadslön. Det hänger väl på vad vi har för lön, tjänar jag 20000/mån visst då byter jag nog, tjänar jag 50000 eller mer och har ett jobb där jag trivs då är det tveksamt.
+ 1
Sv: Silly season
Smurfen: Tror Oskarshamn gjort en smart värvning i Ikonen. Draftad i runda 2 och har sju raka säsonger med spel i en högstaliga. Fortfarande bästa åren i karriären framför sig. Svensktalande finne.
Samt comeback i klubben för Filiph Engsund på det. Känns som stabila centrar att ställa upp med på HA-nivå. Hur går det för Hinken med att fylla upp på den positionen?
Samt comeback i klubben för Filiph Engsund på det. Känns som stabila centrar att ställa upp med på HA-nivå. Hur går det för Hinken med att fylla upp på den positionen?
+ 2
Sv: Silly season
På tal om gårdagens silly spaning på Gideå airport så var det tydligen en Junior som stod med klubborna där i ankomst hallen.
Han som nu nämnde detta var att det var hans mamma som filmade för ÖA
Underbara Silly 😅😅😅
Han som nu nämnde detta var att det var hans mamma som filmade för ÖA
Underbara Silly 😅😅😅
+ 2
Sv: MoDo Hockey - Apropå Ingenting
Schöönt: MoDo satsade inte tillräckligt hårt när vi väl tog oss upp, var viktigare att ha pengar på banken än ge dom till Hinken så han hade kunnat köpa in åtminstone en riktigt bra center.
Vi fick till och med swisha för att få hem Norlinder.
Att ge ge Hinken extra pengar när säsongen väl är igång är försent.
Ex vd Johan får ta på sej det här, som annars gjort ett fint jobb hos oss.
Nu är vår fina stomme borta som Hinken & Karlin byggde upp.
Många av dom kommer fortsätta att utvecklas i andra shl lag och det svider.
Hoppas vi kan få ihop en ny stark stomme som vill spela för MoDo, hoppas Hinken & Karlin får till det ännu en gång.
För det var egentligen bara två spelare vi tappade åren innan vi åkte ur (Sam & Josh).
Det man är rädd för att när tålamodet släpper för antingen ledningen eller trycket blir för stort så tvingas Hinken och Karlin gå.
Då börjar cirkusen med nya tränare och sportchefer varje år, just det som gjorde oss till en HA föreningen...inte ens ett stabilt top lag i HA.
Hoppas resultatet kommer direkt och vi slipper gå igenom eländet vi hade innan Hinken tog över.
Vi fick till och med swisha för att få hem Norlinder.
Att ge ge Hinken extra pengar när säsongen väl är igång är försent.
Ex vd Johan får ta på sej det här, som annars gjort ett fint jobb hos oss.
Nu är vår fina stomme borta som Hinken & Karlin byggde upp.
Många av dom kommer fortsätta att utvecklas i andra shl lag och det svider.
Hoppas vi kan få ihop en ny stark stomme som vill spela för MoDo, hoppas Hinken & Karlin får till det ännu en gång.
För det var egentligen bara två spelare vi tappade åren innan vi åkte ur (Sam & Josh).
Det man är rädd för att när tålamodet släpper för antingen ledningen eller trycket blir för stort så tvingas Hinken och Karlin gå.
Då börjar cirkusen med nya tränare och sportchefer varje år, just det som gjorde oss till en HA föreningen...inte ens ett stabilt top lag i HA.
Hoppas resultatet kommer direkt och vi slipper gå igenom eländet vi hade innan Hinken tog över.
+ 11
Sv: MoDo Hockey - Apropå Ingenting
Nicklas Lundstrom: Jag hör att precis som Skellefteå och Brynäs gjort tidigare (och då ersatts av Björklöven) så väljer nu även löven att skippa SCA-cupen.
Helt rätt tänk för ett lag med ambitioner. Jag ser inte vitsen med att slösa bort en träningsmatch på lag som Sundsvall eller Hudik där reserverna får logga mest istid.
Helt rätt tänk för ett lag med ambitioner. Jag ser inte vitsen med att slösa bort en träningsmatch på lag som Sundsvall eller Hudik där reserverna får logga mest istid.
Sv: MoDo Hockey - Apropå Ingenting
Nicklas Lundstrom:Nej, en korrekt jämförelse skulle vara om en ekonom som nyss råkat raderat hela årsredovisningen och satt företaget i rejäla problem sticker för att ett annat företag erbjuder högre lön. Då är man inte välkommen tillbaka.
+ 4
Sv: MoDo Hockey - Apropå Ingenting
Frontschwein: Nu ska vi inte vara arga och besvikna på de som inte stannar kvar. Klart att de vill utvecklas och bli bättre i högre liga. När de utvecklas och Modo goptt upp igen så är de bättre . Jag tycker vi ska tacka alla som spelat för oss och välkommen tillbaka . Om du fått 5000 kr mer i månade i lön av arbetsgivare så hade även du bytt jobb.
+ 5
Sv: MoDo Hockey - Apropå Ingenting
Frontschwein: Om man följt Modo det senaste 4/5 åren så kan man inte annat än tacka Mikkel, han kom när det var som sämst och tog oss till högsta serien igen, synd när vi spelade SHL faller mycket på lagbygget, = Hinkens fel för att han inte vågade satsa väl där...
Tror faktiskt på de flesta uttalande från han, han hittade sin nya familj här, så fort vi är tillbaka kommer han med på tåget igen, då med mera SHL-erfarenhet.
För han är i sin bästa ålder för SHL (29år). Hade han varit 32/33 hade han 100% stannat. För Hinken är en bra HA-sportchef för han har historiskt hittat de oslipade diamanterna för denna serie.
Mot 25/26!
Tror faktiskt på de flesta uttalande från han, han hittade sin nya familj här, så fort vi är tillbaka kommer han med på tåget igen, då med mera SHL-erfarenhet.
För han är i sin bästa ålder för SHL (29år). Hade han varit 32/33 hade han 100% stannat. För Hinken är en bra HA-sportchef för han har historiskt hittat de oslipade diamanterna för denna serie.
Mot 25/26!
+ 1
Sv: MoDo Hockey - Apropå Ingenting
Heyerdal: Byggelement och Lättelement är två olika företag !
MoDos ordförande är på Lättelement och är nog en stor sponsor åt MoDo
MoDos ordförande är på Lättelement och är nog en stor sponsor åt MoDo
+ 1
Sv: MoDo Hockey - Apropå Ingenting
Frontschwein: Löser om Byggelements problem och risk för konkurs, visst är det en sponsor till MoDo?
Sv: Silly season
Gavelo: Skicka det till Sanny den jävla pajasen som närmast hånade OP och Sebbe för att dom inte hade så mycket till val annat än att förlänga med MoDo.
Fanns inget intresse från någon annan klubb enligt honom
Fanns inget intresse från någon annan klubb enligt honom
+ 2
Sv: MoDo Hockey - Apropå Ingenting
Silly: Väldigt stort av Linus Pettersson om han löst årskort.
Så mycket cash lär han inte fått i Norge.
Undrar hur han och Åhström i samma lag skulle stå sig i HA. Tveksam att dom skulle vara på den nivå av spets vi behöver nu dock.
Då kanske KJ vore intressantare som varvat norska ligan tidigare säsonger, men han verkar bosatt sig i Norge han?
Så mycket cash lär han inte fått i Norge.
Undrar hur han och Åhström i samma lag skulle stå sig i HA. Tveksam att dom skulle vara på den nivå av spets vi behöver nu dock.
Då kanske KJ vore intressantare som varvat norska ligan tidigare säsonger, men han verkar bosatt sig i Norge han?
Sv: MoDo Hockey - Apropå Ingenting
Silly: jag tror att norlinder löst minst två årskort. Drabbar ingen fattig. Har dansken löst ett årskort. So what? Det har även gubben på jakthornet i gula villan gjort också. Kanske även Janssons. Vad gör dom slantarna för modo då han valde bort oss och dessutom slösade onödig energi på sportchef och fans. Han trodde jag verkligen kunde bli en nu skröder , men han visade verkligen färgen. Nu ska han smila in sig hos nya klubben. Ät rødgrøt med flø och håll din keft danskjævel.
Ögontjänare.
Hoppas utvecklingen stannar och att du skämmer ut dig med patenterade idiotutvisningar .
So what. Dom har kanske köpt årskort. Finns jänkare med hockeyintresse som flugit hit för alla pengar dom har för att visa vilka supportrar dom är. Inga flyende fadäser som är ryggraden i nederlaget tar ansvar och vill visa hjärtaoch göra rätt för sig förtjänar respekt.
Min respekt går till besättningen som stannar och vill ta revansch. Måns, jeppe, Op, Karlin , berglund , Hinken (nej jag hatar inte honom, jag kritiserar men han jobbar kvar och försöker ❤️), zacke , jocke Bäckström . Säkert glömt ett gäng.
Ni som drog .. lycka till . Kom inte tillbaka.
Ja. Jag har köpt årskort.
Ögontjänare.
Hoppas utvecklingen stannar och att du skämmer ut dig med patenterade idiotutvisningar .
So what. Dom har kanske köpt årskort. Finns jänkare med hockeyintresse som flugit hit för alla pengar dom har för att visa vilka supportrar dom är. Inga flyende fadäser som är ryggraden i nederlaget tar ansvar och vill visa hjärtaoch göra rätt för sig förtjänar respekt.
Min respekt går till besättningen som stannar och vill ta revansch. Måns, jeppe, Op, Karlin , berglund , Hinken (nej jag hatar inte honom, jag kritiserar men han jobbar kvar och försöker ❤️), zacke , jocke Bäckström . Säkert glömt ett gäng.
Ni som drog .. lycka till . Kom inte tillbaka.
Ja. Jag har köpt årskort.
+ 11
Sv: Silly season
Gavelo: OP är en typ av kille man ska hålla hårt om. Hoppas han växer till sig till en ledare som kan ställa krav på de som kommer till Modo. Inga fler Ranta i Modo!
+ 13
« Föregående · 2880143 · Nästa »
