Färjestad - MoDo, lördag 3 oktober, 16.00
« Föregående · 1701849 · Nästa » Till forumet
Sv: Färjestad - MoDo, lördag 3 oktober, 16.00
jeensen: Går bra för er! Sen värmer det alltid i en hockeysjäl när FBK får pisk.
+ 1
Sv: Färjestad - MoDo, lördag 3 oktober, 16.00
Silly:
Hände bara för att du hängde honom JFK :-)
Men jag håller med dig ändå!
Hände bara för att du hängde honom JFK :-)
Men jag håller med dig ändå!
Sv: Färjestad - MoDo, lördag 3 oktober, 16.00
Silly: Kan vi komma överens om att PP ser rätt jävla bra ut?
Sv: Färjestad - MoDo, lördag 3 oktober, 16.00
Silly: Vi ser ju ut som ett mästarlag. Har inte sett Modo så här bra på åratal...
Sv: Färjestad - MoDo, lördag 3 oktober, 16.00
Silly:
Jag önskar att det släpper för Erik Pettersson, Skulle vara skönt om han får göra lite poäng!
Är det dax för lappe nu då?
Jag önskar att det släpper för Erik Pettersson, Skulle vara skönt om han får göra lite poäng!
Är det dax för lappe nu då?
Sv: Färjestad - MoDo, lördag 3 oktober, 16.00
Silly:
Alltså vi är riktigt jävla bra nu, kul hockey att se på också, alla jobbar stenhårt för varandra. Nu måste verkligen publiken börja komma tillbaka på hemmamatcherna för som dom spelar nu är det riktigt bra underhållning.
Alltså vi är riktigt jävla bra nu, kul hockey att se på också, alla jobbar stenhårt för varandra. Nu måste verkligen publiken börja komma tillbaka på hemmamatcherna för som dom spelar nu är det riktigt bra underhållning.
Sv: Färjestad - MoDo, lördag 3 oktober, 16.00
ULTIMAVICI: faaaaaan vad gött, vinn det här nu. fytusan vad bra vi spelar:D
Sv: Färjestad - MoDo, lördag 3 oktober, 16.00
Amitiel: Säga vad man vill om Reideborn. Men jag gillar verkligen att han är duktig med klubban och inte räds använda den.
Skulle inte förvåna mig om han får någon assist denna säsong.
Fortfarande 100% i BP!
Skulle inte förvåna mig om han får någon assist denna säsong.
Fortfarande 100% i BP!
Sv: Färjestad - MoDo, lördag 3 oktober, 16.00
Blev tvingad igenom arbetet till Björklöven matchen så missar tråkigt nog dagens match hur ser försvaret ut ?
På tal om Björklöven matchen går dom inte upp måste vi sno åt oss Kevin Lindskoug sjukt grym målvakt :)
På tal om Björklöven matchen går dom inte upp måste vi sno åt oss Kevin Lindskoug sjukt grym målvakt :)
Sv: Färjestad - MoDo, lördag 3 oktober, 16.00
J F K: Djuse har vissa problem och har redan hamnat efter Ullman. Dock kommer Heshka, Noah och Whitneys ersättare snart. Så Djuse kommer få försöka slåss om en plats och bidra till konkurrensen. Torp däremot visar sämre kyla än samtliga backar på isen och kan heller inte värdera passningsallternativ för att ställa om effektivt. Torp måste lösas ut snarast. Men som sagt får motivera detta under morgondagen.
Sv: Färjestad - MoDo, lördag 3 oktober, 16.00
Silly:
Känns lite orättvist att vi bara har 1-0 efter första. Skulle behövt ett till att gå på för FBK lär komma ut hårt i andra.
Men en riktigt bra period, snacka om skillnad mot Örebro och Linköping matcherna.
Hur var det med tacklingen mot huvudet, kommer den anmälas eller var det inte så farligt?
Känns lite orättvist att vi bara har 1-0 efter första. Skulle behövt ett till att gå på för FBK lär komma ut hårt i andra.
Men en riktigt bra period, snacka om skillnad mot Örebro och Linköping matcherna.
Hur var det med tacklingen mot huvudet, kommer den anmälas eller var det inte så farligt?
Sv: Färjestad - MoDo, lördag 3 oktober, 16.00
Silly: Oavsett dagens resultat så kommer jag bli tvungen att lägga upp en krönika under morgondagen. Den kommer att belysa det oundvikliga att Svarten har ett tufft beslut att ta, men en back kommer att måsta sparkas/bänkas resterande del av säsongen tills kontraktet löpt ut och han är inte på isen idag.
Sv: Färjestad - MoDo, lördag 3 oktober, 16.00
Monno:
Hon är grym som kommentator.
Flertalet skribenter gallskrek efter att huras avgång. Hur var det med tålamodet?
Detta är ett mycket intressant lag Modo har. Inte bara sett till namnen utan laget Modo. Hur man hjälper varandra. Finns fortfarande detaljer att förfina men arbetsinsatsen från grabbarna är kul att få uppleva.
Hon är grym som kommentator.
Flertalet skribenter gallskrek efter att huras avgång. Hur var det med tålamodet?
Detta är ett mycket intressant lag Modo har. Inte bara sett till namnen utan laget Modo. Hur man hjälper varandra. Finns fortfarande detaljer att förfina men arbetsinsatsen från grabbarna är kul att få uppleva.
Sv: Färjestad - MoDo, lördag 3 oktober, 16.00
Silly: ha ha, samma här. Nu åker fan i mig fin whiskeyn fram. Den jag fick ställa in orörd förra lördagen👍
Sv: Färjestad - MoDo, lördag 3 oktober, 16.00
Monno: Vilken jäkla förstaperiod! Tollefsens rufsiga hår och blåtira sa ju det mesta om hur det lär ha känts när Modo matar på!
Direkt efter deras PP så tog vi över igen. Gött!
Kriga nu två perioder till!!
Direkt efter deras PP så tog vi över igen. Gött!
Kriga nu två perioder till!!
Sv: Färjestad - MoDo, lördag 3 oktober, 16.00
Silly: Men nu snackar vi! Cmore har äntligen hittat en kommentator som kan snacka engelska! Krävdes en kvinna tydligen.
Sv: Färjestad - MoDo, lördag 3 oktober, 16.00
Silly:
Inledningen av de två senaste matcherna har jag varit på gymmet sysselsatt med en konditionsmaskin...Vidskeplig som man är vet ni vad det innebär framöver:)
Tror FBK blev lite överraskade...
Inledningen av de två senaste matcherna har jag varit på gymmet sysselsatt med en konditionsmaskin...Vidskeplig som man är vet ni vad det innebär framöver:)
Tror FBK blev lite överraskade...
Sv: Färjestad - MoDo, lördag 3 oktober, 16.00
Sven Tuta:
Mycket bra, Tror jag går till mitt barskåp och tittar ut något mer som också värmer.
Mycket bra, Tror jag går till mitt barskåp och tittar ut något mer som också värmer.
Sv: Färjestad - MoDo, lördag 3 oktober, 16.00
Sven Tuta: Ja efter att ha sett matchen mot LHC kunde jag aldrig tänka mig att vi skulle inte bara matcha, utan vara bättre än FBK. Men det är vi tamefan.
Sv: Färjestad - MoDo, lördag 3 oktober, 16.00
Silly:
Så där Possler får man aldrig göra, bara slänga iväg pucken bakåt utan att titta, pojkhockey! snacka om att vända spelet åt motståndarna.
Så där Possler får man aldrig göra, bara slänga iväg pucken bakåt utan att titta, pojkhockey! snacka om att vända spelet åt motståndarna.
Sv: Färjestad - MoDo, lördag 3 oktober, 16.00
Silly: Helvete vad jag vill ha domarna fbk har. Offside blåses inte lika ofta. De plockar slumpmässigt bort modospelare från tekningar och man blåser av spelet båt en fbkback knuffar in Pettersson i pogge.
Sv: Färjestad - MoDo, lördag 3 oktober, 16.00
modomille:
Som sagt var vi gör jobbet bättre. Thomas låg långt ner i zon men jobbade sig ikap och in i situationen!
Som sagt var vi gör jobbet bättre. Thomas låg långt ner i zon men jobbade sig ikap och in i situationen!
Sv: Färjestad - MoDo, lördag 3 oktober, 16.00
Silly: det gör vi också 0-1 av Bill thomas fin passning av Olofsson i en omställning.
Sv: Färjestad - MoDo, lördag 3 oktober, 16.00
modomille: Vad är det som händer, snacka om metamorfos
+ 1
Sv: Färjestad - MoDo, lördag 3 oktober, 16.00
modomille:
Det är mycket smådetaljer som man gör riktigt nu.
Understöd till varandra,
Man svänger med i ställer för bort när motståndarnas backarna har ryggen åt och vill vända spelet.
Man kommer med mer i fart in i andravåg när vi vänder spelet.
och på det behåller vi pressen om vi tappar puck.
Jag tror att vi tar ledningen i den här matchen om inte Färjestad får ett PP.
Det är mycket smådetaljer som man gör riktigt nu.
Understöd till varandra,
Man svänger med i ställer för bort när motståndarnas backarna har ryggen åt och vill vända spelet.
Man kommer med mer i fart in i andravåg när vi vänder spelet.
och på det behåller vi pressen om vi tappar puck.
Jag tror att vi tar ledningen i den här matchen om inte Färjestad får ett PP.
Sv: Färjestad - MoDo, lördag 3 oktober, 16.00
J F K: 04:17 och 0-0 bara det är ju en klar förbättring
Sv: Färjestad - MoDo, lördag 3 oktober, 16.00
ULTIMAVICI: Vi har endast fem utlänningar i truppen idag. Det var ju ett fruktansvärt gnäll på det från ett forum nära oss. Fem eller sex juniorer och flera andra första och andraårseniorer...
Sv: Färjestad - MoDo, lördag 3 oktober, 16.00
hellge: oki, testa Cmore.se då. Även om streamingtjänsten deras inte håller världsklass.
Sv: Färjestad - MoDo, lördag 3 oktober, 16.00
Blake:
Upptäckte att matchen inte går att köpa med PPV. Bittert.
Upptäckte att matchen inte går att köpa med PPV. Bittert.
Sv: Färjestad - MoDo, lördag 3 oktober, 16.00
hellge: Spelade som vanligt en match med dagens lag på NHL.
Modo vinner med 2-0! Dessvärre gjorde Haataja och Heshka mål. :/
Modo vinner med 2-0! Dessvärre gjorde Haataja och Heshka mål. :/
+ 2
Sv: Färjestad - MoDo, lördag 3 oktober, 16.00
Backuppsättningen ser inte skräckinjagande ut, fast det gjorde den heller inte mot HV. Denna match blir ett test om det var HV som var dåliga eller om man verkligen förändrat sitt försvarsspel.
Trots att vi har många borta, samt att två har lämnat ser laget ändå bättre ut än fjolårets bästa uppställning. Enligt pappers-ÖA blir det detta lag:
Målvakt:
Adam Reideborn (Emil Hedman)
Backar
Dennis Persson, Albin Carlsson
Oscar Hedman - Emil Djuse
Jesper Lindgren, Erik Ullman
Kedjor:
Per-Åge Skröder - Maxim Lapierre - Bobby Butler
Victor Olofsson - Kyle Wilson - Bill Thomas
Peter Öberg - Axel Ottosson - Carl Grundström
Gustav Possler - Emil Pettersson - Ludvig Nilsson
Skadeläge:
Albin Runesson, Jonatan Bjurö,
Nicklas Torp, Byron Rithie,
Shaun Heshka (avstängd)
Trots att vi har många borta, samt att två har lämnat ser laget ändå bättre ut än fjolårets bästa uppställning. Enligt pappers-ÖA blir det detta lag:
Målvakt:
Adam Reideborn (Emil Hedman)
Backar
Dennis Persson, Albin Carlsson
Oscar Hedman - Emil Djuse
Jesper Lindgren, Erik Ullman
Kedjor:
Per-Åge Skröder - Maxim Lapierre - Bobby Butler
Victor Olofsson - Kyle Wilson - Bill Thomas
Peter Öberg - Axel Ottosson - Carl Grundström
Gustav Possler - Emil Pettersson - Ludvig Nilsson
Skadeläge:
Albin Runesson, Jonatan Bjurö,
Nicklas Torp, Byron Rithie,
Shaun Heshka (avstängd)
« Föregående · 1701849 · Nästa »