1150x200-modo-header2-kopiera.webp

MoDo Hockey

HockeyAllsvenskan · 545154 inlägg · 4159 ämnen
« · 2547252 · »

Sidan uppdateras nu automatiskt med de nya inlägg som skrivs.

Sv: Silly season
{8225}: Åker man ut så bryts väl alla kontrakt? eller är jag helt ute o cyklar?

Jan-Erik :

Man åker inte ut om man blir 10:a :-)

Sv: MoDo Hockey - Apropå Ingenting
Silly: Fanns 2 luriga ord på rättstavning i svenska när jag gick i skolan,

lugnt och fordras, där stöp 90 procent

jonsson:
Inte på elite prospects heller :-)
Det är lungt!

Woods står inte med i laguppställningen på SHL:s hemsida🧐

Håller på o finkalibrerar apparaten nu, kanske blir en o annan SHL-match i vinter om bildrören pallar, hoppas dock experterna tydliggör vilka som spelar i ljus o mörka dräkter, börjar bli dåligt med den infon nuförtiden
Uppladdat:

500x0-gammtv_0.jpg

Jan-Erik : Är ingen sportchef, bara för att förklara.

Men i fallet Ingman, som exempel på det du skriver.

Skulle vi , MOT ALL FÖRMODAN, åka ur, så är det väl bättre om han bara varit utlånad ett år.

Kanske ingen klubb vill betala hela lönekostnaden, om det är ett lån, men han borde vara en tillgång för många allsvenska lag

Men kul att vi är i positionen att behöva låna ut, i stället för att låna in.

Forza MoDo!!

Ingman har varit helt perfekt att ha i HA! Men lika glad som jag varit att ha honom där, nästan lika glad är jag att slippa den löneposten i Shl, ser mer än gärna att Berg lämnar också. Tycker ingen av dom håller på en högre nivå tyvärr och det har dom väll visat tidigare med.

Trilske: jag har ju tänkt tvärtom - det faktum att han VÅGAR slå den passen och gör det i exakt rätt ögonblick.... DET är ju imponerande. Om det bara var tur att det inte blev baklängesmål så är det väldigt mkt i hockey som är tur och slump.

SPOODI: Just att leva på att vara från stan är ju inte det sämsta. Det finns ju en risk att vi åker ut. I ett sådant scenario vore det bra att alltid välja att satsa på vår lokala förmåga framför någon annan som möjligen är snäppet bättre. Ingman skulle stanna om vi åker ut och vara viktig att ha om vi skulle starta om i Allsvenskan.

Trilske:

Jag tror du och jag står på samma sida i den här frågan!
Jag tycker inte det är någon fara med den passningen,
Den måste man våga sig på att slå ibland.
Och som du säger det är ju inte något återkommande problem med Ingman.
Han spelar väl mer på säkerhet vid blå än vad Bernad gör,
Han till o med dribblar där på blå ibland. Vilket bruka vara tabu som back.

Så den passningen hyllar jag faktiskt!
Och sedan var det bara Lill-Berglund som var när och bryta och han är ju ofarlig.
Han hade en för kort klubba! :-)

Silly:

Ingman har väl inte direkt gjort sig känd för att slå livsfarliga backhanddiagonalare över blå heller så det är ju ett halvmärkligt exempel för att visa vilken säkerhetsrisk han är.

Och aningen respektlöst att försöka använda det mot honom med tanke på vad det resulterade i.

Trilske:

Man måste våga för att vinna,
Det går inte att spela safe hela tiden.
Då vinner man ingeting.
Gillar när folk våga spela för att vinna!
Kolla på John Klingberg och andra av våra spelande backar där borta!

SPOODI:

Intressant vinkel, kan dock tycka att assisten förtjänar att benämnas som den som gjorde att vi tog oss upp i SHL.

Men är det inte sådana aktioner som krävs i en sport när man gärna talar om "små marginaler" och som skiljer agnarna från vetet?

Bernhardt står för liknande aktioner hela tiden, exempelvis när han håller i pucken lite extra och lurar in motståndaren vilket skapar extra utrymme för medspelare.

När han lyckas är han briljant (vilket han gör 9 av 10 ggr) men när han misslyckas uppfattas han som "nonchalant".

KB: har säkert varit många som haft högt snitt och sedan floppat i HA men det finns ju många med lägre snitt som gjort det riktigt bra med. Just i det här fallet kan man ju anta att man fått ganska bra input från strumpan som tränat honom.

Trilske: Ingman var enstaka centimeter från att skjuta upp djurgården. Hans. Backhand i PP i match 7 innan södergrans 2-0mål hade lika gärna kunnat bli vårt fall. Ingman är en säkerhetsrisk över hela banan

SPOODI:

Är egentligen rätt likgiltig till båda i SHL, tycker bara det är fascinerande att de värderas så olika.

Rent krasst var väl Ingman en av våra mest pålitliga backar under grundserien men efter slutspelet verkar han inte vara vatten värd trots att han förmodligen led av någon skada.

Berg däremot har några fina omgångar i höstas som verkar leva kvar i minnet.

Jag kan ju minnas fel men jag tycker han, överlag, var en betydligt större säkerhetsrisk.

Trilske: och Ingman lever på att han är från stan. Båda har olika uppsidor och svagheter. Jag håller Bergs högsta nivå som han har visat upp hos oss högre än ingmans. Sen att Berg är yngre och utvecklingsbar är en bonus

SPOODI:

Hehe, tänkte precis raljera lite kring att han fortfarande verkar leva på att han var "våran bästa back i höstas".

Faktiskt intressant att man värderar honom och Ingman så olika.

Några fina matcher i höstas räcker för att gå före Ingman som i stort sett var stabil hela grundserien.

grimiss: Berg är en bättre tvåvägsback. Var riktigt bra i höstas innan sin skada

DIF har inte ens sålt 2000 säsongskort.
Natt och dag gubben.

SPOODI: är det bara jag som tar Ingman före berg? Jag tror fortfarande på att Ingman har hög shlnivå i sig

{9315}: Berg borde stanna. Släpp Ingman och låna ut Jonsson och Styf. Då har vi 9 backar varav Norén kan spela j20 om vi har full trupp

okej så brickley stannar, får hoppas han blir bättre med två fötter istället för en :)

med rubins, rundblad, bernhardt, brickley och folin (!) så är det väl okej, fortsatt stort tveksam till näsen, men det går förhoppningsvis att åtgärda under säsongen, men tänk en sustr på detta :)

det har slutat pratas om att august berg ska lämna för övrigt, vet inte om modo vänt i frågan

Sigge: Japp luktar flopp här. Tycker DIF ser svagare ut än Brynäs, SSK, Löven och kanske VIK. Kommer bli intressant att följa HA nästa säsong.

erjo: Luchuk, Miletic och Hancock snittade typ 1,5p eller över. Många bekantingar som legat däromkring. Finns spelare som öser in poäng i juniorligorna men på grund av någon eller flera aspekter inte snappas upp av NHL. Det är ju ofta de som kan vara intressant för typ HA eller andra europeiska ligor.

erjo: Strumpan ❤️ skön profil

KB:
Nu var det inte jag som gissade att han skulke vara värvad som toppspelare!

Jag tror att DIF kommer att få hem Patrik Lundh från FBK han kommer nog inte få så mycket speltid där?

KB:

Boivin honom hade jag glömt, så skönt att vi kan shoppa på en högre hylla så vi slipper dessa spelare. Näsen är ju en defensiv general och hård som granit i jämförelse.

KB: Strömberg var väll tränare för krefeld? Isåfall har man nog ganska bra koll på vilken spelare det är. 1,5-2p/m då får du nog räkna med att det är en spelare som går i 1:a-2:a rundan i driften det året. Tycker det känns som ett rätt rimligt namn för en andrakedja i allsvenskan.

Silly: Toppspelare (svårt att ens kalla honom det där) från ICEHL går sällan in och motsvarar förväntningarna i ett hockeyallsvenskt topplag. Bara att blicka mot Södertäljes misslyckade värvningar den gångna säsongen. Västerås har ett gäng misslyckanden tidigare år också, Rauchenwald bland annat.

På rak arm så är det väl Jerome Leduc som gjort avtryck i positiv bemärkelse. Boivin stänkte in poäng för oss också men hade väldigt klara brister i annat.

Silly: Garpen envisas med Norman som ytter. Så han går nog in som tvåa, förmodligen med Klasen och Gradin

KB:
Tänkt som toppsoelare?
Han blir nog en 3: e center bakom Kruger och Norman precis som Östlund som flyttades upp när Norman gick sönder.
Ludde kan nog kanske bli en 2: a center också?
Jag tror att dom har fått ett nej från våra Vela,
Då gick dom vidare med den här killen?

Silly: Sam gjorde i 14 matcher i DEL2 under pandemisäsongen. Han behövde spela överhuvudtaget nånstans. Ingen relevant jämförelse.

Ska man enbart gå på EP-scoutning så är det ingen fantastisk värvning de gör. Relativt svaga siffror i OHL - 1,5-2p/match brukar tongivande spelare leverera under sista året. Svårt att ta plats i AHL men okej siffror i ECHL.
Varningsflaggen för mig är att han spelat ICEHL om han är tänkt som en poängspelare. Toppspelarna därifrån håller helt enkelt inte för topplag i HA, för lös struktur där. Tror stenhårt på flopp här.

SPOODI: Jag tror på dunderflopp för Magwood. KG vet inte hur man scoutar på riktigt, han vet hur man värvar trötta hemvändare men kanadensare är han inte lika glad i. För mycket jobb och videotittande vill han helst undvika

SPOODI:

Absolut!
Hinken har koll på spelarmarknaden.
Stoppel håller koll på domarna.

Den här har Stoppel fått från Jonathan Davidsson.

Silly: du kan inte jämföra hinken med Stoppel. Hinken kan hockey

SPOODI:
Det var där vi Hinken hittade succemannen.
Big Sam!

ghostie: MoDoiter överallt✊

JoJo2613:
Jag med, ser matchen + eftermaterialet & olika privatfilmer från publiken, gång på gång på gång.
Kan inte få nog.
Det är skönt att man är MoDo:it - vi har det lite bättre!

Silly: pengarna måste vara slut. Värvar från DEL2

Silly: Ja, men jag hade hellre sett ett lag högre upp i hierarkin.

Silly:

Djurgården värvar center Magwood.
Ersättare för Noah Östlund.

Silly: Bra! Gillar även att vi verkar skriva med honom till 2025 och har en tydlig plan där.

Silly:

Theo lånas ut till Västervik.
Bra för honom!

{5647}:

Han ville absolut prova sa Hinken.
Han gick väl på sprutor, Sedan när det släpper kan man knappt gå.
Han är nog inte den förste och inte den sista heller som gör så under ett slutspel.
Det fanns ju en i andra laget som förmodligen också gick på sprutor?

KB: Nej, det är helt omöjligt att åka med stukad fot. Får ingen stabilitet och det gör så in i helvete ont.
Sedan kan jag tycka att man borde plockat bort honom tidigare med tanke på hur hämmad han var, men det är svårt för en person på sidan om att veta hur diskussionerna gick.

hompa90: Enligt Hinken om Brickley, Innan intervjun är över passar Henrik Gradin även på att tydliggöra läget kring Daniel Brickley, Nick Halloran och Marcus Vela som var med och tog upp laget.

– Daniel Brickley har kontrakt och kommer att spela här. Nick Halloran har inget kontrakt med oss och kommer inte att spela här. Vad gäller Marcus Vela håller vi på att utvärdera om vi kan få in honom i truppen eller inte, men i nuläget har han kontrakt, säger han.

Tarasov: Stukad fot, dvs skadade ledband runt fotleden. Förstår inte hur han ens kunde ställa sig på skridskorna.

hompa90:
Om han nu var skadad var en av djurgårdsmatcherna ett mirakel

« · 2547252 · »