Brynäs lika dåliga som vanligt. Köpte upp hela nordamerikanska fastlandet för att behöva vinna på Djurgårdens katastrofala målvaktsspel. Skitlag båda två!
{5647}: Lite kul. Varje gång vi/någon skriver att det är dålig kvalitet på Hockeyallsvenskan i år, så kokar Brynäsforumet fyrfaldgt. Skulle dom vinna så visar en del lättnad, men grejen kommer att vara hur dumma/idiotiska MoDoiter är som berättar hur blek allsvenskan egentligen var. Lite SHL-trött allsvenska i år
{5647}: Du får givetvis behålla din åsikt, men jag behåller därmed min också, de är rättvist att Brynäs leder. Det betyder inte att jag tycker dom imponerar i sitt spel.
{5647}: Nej jag tycker inte det varken Nybro eller Bik kunde störa Brynäs i dessa matchserier det faktum att Brynäs bara har förlorat en match mot dessa två lag talar ju sitt tydliga språk.
Steken84: frågan är om Djurgården kommer att vinna nån match överhuvudtaget börjar tvivla. Det är final nu och jag känner fortfarande att Brynäs inte har sats på prov på allvar hittills i detta slutspel.
Koff: Jag har både spelat i MoDo som junior och stöttat MoDo i över 30 år. Jag tror mitt supporterskap och hockeykunnande är starkare och större än ditt som bara sitter här på HS och bråkar. Tyst nu, tack!
2-1 Brynäs och jag vågar nog sticka fram hakan och säga att det var länge sedan ett så dåligt lag som djurgården spelade i en final i hockeyallsvenskan!
Koff: jonasson = geni, men har aldrig förstått om det är Timrå eller MoDo han gillar mest , vet att han brann för Selånger i bandy.
Minns också en match(viktig match) när Borken överlät allt ansvar till Pirro (vacker tanke att andretränaren äntligen skulle få lite ansvar, men verkar som att ingen var förberedd)Allt gick åt helvete , men Borken brydde sej nog inte så värst, han tyckte sej nog var ändå viktigare efter det.
Trots allt detta hoppas jag Djurgården håller undan, så att finalen lever ett tag till
Zuccarello är ju minst några centimeter längre och tio kilo tyngre. Men det är som sagt fascinerande att de kan hävda sig. När man är liten måste man kompensera det med en otrolig skicklighet.
puffe: boorken har ju alltid varit konservativ, finns ett klipp på youtube på honom i djurgården när han skulle leka ” Broad Street Bullies” men låg sist i elitserien. Christer Jonasson som föresten intervjuar. Nostalgi!
{7426}: Av folk som är äldre än mej är det Pär Bäckman som gäller, Kung Harald också då. Borken har väl alltid varit i framkant när det gäller att ha åsikter, men han och Peter Birros bror, är väl typexempel på folk som vill klamra sej fast i rampljuset, kosta vad det kosta vill
{10522}: Modo låg i nedre delen av tabellen hela serien och Olle fick sporadiska inhopp, svårt att leverera när man inte får kontinuerligt med speltid. I början av serien stod Olle och Lassi varannan match, då var Olle nästan bättre än Lassi.
Gavelo: Han är lite som Arvid Söderblom i NHL. Lite dålig positionering, släpper returer hela tiden, tappar alltid bort pucken när det är lite trafik framför målet.
OEK mot Skellefteå på sudden blev helt bortspelad för att han tappade bort pucken. Samma sak när han hoppade in för Södertälje mot Karlskoga. Tappar bort pucken, en passning i sidan och öppen kasse.
Hans enda kvaliteter är väl att han är ganska stor och täcker av mycket mer än Lassi. Men allt de resterande är han sämre på, såsom att hålla koll på pucken, även fast man tycker att han borde vara bättre på det då han ser över motståndarna lättare.
Jag tycker han är ett jävla såll, men ser honom gärna lite mer i kassen om MoDo inte går dåligt.
{10595}: EK är verkligen inget såll. Jag tycker Olle har många fina kvaliteter men behöver förbättra en del saker, speciellt returerna men i övrigt är det en väldigt kompetent målvakt som med rätt träning och utveckling kan bli mycket bra!
Koff: målet han släppte hade han en stor jävla vägg framför sig också. 2 stora svenska spelare skymde honom när Sverige hade PP. Tror inte många hade tagit den.
{10595}: MoDo skulle ha Brynäs domare. De har alltså släppt sjukt många crosschecking, men tar för en väldigt mjuk variant för att ge Brynäs pp. Nästan pinsamt.