Vi har verkligen satt oss i ett prekärt läge. Nu finns inget annat än att ta med det positiva från varje match, inte älta det negativa som vi ser. I alla fall när vi tar positiva poäng. Efter uppehållet har det varit positivt poängmässigt.
hockey_21: Ja, Rögle ser svaga ut. Ganska bra lag på pappret men också en del överskattade spelare. De är nog inte beredda på att slåss i botten heller. Tror Rögle kan bli en ”räddningsplanka”.
Costanza: en annan sak som kanske missas är att modo för några omgångar sen hade skitit ner sig fullständigt vid 1-1. man kan tycka att det är tråkigt med en "tappad" poäng men det är ganska mycket som är skillnad till det bättre nu.
Tarasov: Laget behöver förstärkas med en center. Det skulle redan ha varit gjort. Vi har ingen fungerande producerande enhet. Visst 3e kedjan har levererat nu 2 matcher nu men det måste in en klass center och som jag sa ovan det skulle redan varit klart. Nu blev det ju ännu mer akut när Sam gick sönder igen.
NuMo: Trevligt med lite vinster. Problemet är väl bara att vi behöver tugga på en del matcher till. nnElak som jag är hade jag ändå varit sjukt skadeglad om vi förpassade RBK till kvalet bara för att visa lång näsa till Dickinson när Rögle dinglade med en sedelbunt framför ögonen på honom.
Greenwolper: Tycker det är bra att ta 2p en match när det inte riktigt fungerar. Framförallt med pucken som det inte fungerar. Men en 3 kedja som fungerar iaf.
Greenwolper: trueguld! Andra raka segern!🥳🥳🥳 snyggt jobbat och smart spelat. Visst hade vi spelat fokuserat i 60min hade vi tagit tre. Skönt att filmarleksand inte får med något där. Fyfan vad underbart!! Snyggt mål å! O Lena besviken😉
Gavelo: Ranta påminner om killen i kompisgänget som tror taktiken är spring med bollen tills du blir av med den när man kör valfri lagsport med kompisgänget.
Forsberg gör en tokchansning, straffar sig, men vi lyckas undvika farlig chans bakåt, i ställer får vi ett bra anfall där Norlinder avslutar. Godkänt ät det hållet.