Hägglundsmaffian: Helvete vad Norén spelat upp sig, helt annan spelare senaste 4 matcherna jämfört med början på säsongen då han knappt hade platsat i Borlänge med 3 skadade backar
Robin Ztorken L: Ja jag tycker det, framförallt nu när vi är lite kort om folk. Men jag tänkte precis som du när jag såg honom mot Löven men vi får nog acceptera att det blir lite fel från Junisar och att det är så de lär sig (även om man sliter sitt hår när det sker).
Robin Ztorken L: Vi har lite klent på forwards nu med Olofsson och Falkenhäll skadade i väntat på Fitz. Har ingen 13e forward med ens. Ge han chansen vart bra alla andra matcher
NuMo: Ska verkligen Hermansson få nytt förtroende så dålig han var mot Löven? Han skapade mer på egen hand för Löven än dom gjorde själva, ett sånt byte idag så SKA det vara bänken resten av matchen! Hoppas han lärde sig något av det då, nu när han fick nytt förtroende.
dempa: Ja det kan gå åt båda håll idag men jag är obotlig optimist så tror Modo överraskar idag och vinner mot ett formstarkt Kalmar på bortaplan. Jag tippar 2-5 och 3 nya härliga poäng in på konto. Med risk för att få äta upp detta.
Gavelo: Ja det kommer att bli förändringar. Hoppas det finns någon bra plan som fungerar för nu börjar vi närma oss då vi kan börja kräva att vissa delar borde sitta bra.
Tuppen: Jag vet inte vad för skada men det var inget allvarligt, initialt skulle han ha spelat idag så skadan var nog inget allvarligt.
Btw. Swetlikoff , Han har inte riktigt kommit till hittills och snart kommer Fitz in och då lär väl Swetlikoff gå ut på en kant. Historiskt har Swetlikoff varit svag defensivt så här kanske man skulle överlåta det defensiva ansvaret åt Mattsson som Center och låta Swet redan nu gå på en kant.?!
Smurfen: Man måste snudd på ha dykarmask på sig när man går in på förskolan för hur mycket smitta det är där. Det som är så irriterande med hockeyspelare som har småbarn, garanterad sjukfrånvaro på förhand
Gavelo: Ja samma här, otroligt vad det skiljer, men vi som sällan är sjuk får vara tacksamma för det. Men det kanske ändå är positivt om han ändå dras med en skada, då kanske den hinner läka bättre innan han går på is igen?
Eller kan det vara en värre skada än de vill säga och detta är ett sätt att mörka?