1150x200-modo-header2-kopiera.webp

MoDo Hockey

HockeyAllsvenskan · 547851 inlägg · 4166 ämnen
« · 2974895 · »

Sidan uppdateras nu automatiskt med de nya inlägg som skrivs.

Sv: MoDo Hockey - Södertälje SK: 2026-01-23
Nucky: Karlin är helt klart en bättre taktiker än Freddan. Men Karlins viljelösa och apatiska uttryck som man fick se match efter match, det vill jag inte ha tillbaka. Kollar hellre på svartvit stumfilm!

Melodin hade varit att göra om TOTALT! In med Martin Filander som sportchef eller nåt.

Nucky: George är kvar. Hört att jag inte kan bli sparkad.

Gavelo: ska vara lite tvärtemot er alla
Vi har byggt ett lag för slutspel. En större del av laget går på en halv skridsko nu men i ett slutspel kommer man tända till. Kanske ett önsketänkande men tror och hoppas på ett helt annat Modo när kniven är på strupen

Nucky:
Undra vad spelarnas ansvar ligger i detta förfall ???

Vikingmodo : Gick snabbt för Freddan att tappa omklädningsrummet. Nytt rekord?

modomille: Har nog aldrig sett ett tröttare och mer viljelöst gäng. Hamnar man i MINSTA uppförsbacke vet man att det är kört.
Vid 0-2 var enda lilla spänningen ifall vi skulle spräcka nollan.
Till det krävdes naturligtvis.. en junior. Så klassiskt jävla MoDo.

Tack vare en extremt vek styrelse har vi också skickat den bästa tränaren vi haft på evigheter, och är nu fast med Hinken i 3 år. Snubblar sig det här laget förbi kvart får Freddan också minst 2 år förlängt.

Vi var ett gäng som sa att det var ett misstag att skicka Karlin, förbannat tråkigt att vi fick rätt. Men ack så jävla enkel spaning..
Med en rockad på Karlin och Hinken hade man iaf haft lite hopp till nästa säsong.
Nu känns det nattsvart.

Minns ni Modos bortamatch mot Kalmar, där Kelleher avgjorde i sudden. Hur i helvete kan det vara samma lag som spelade ikväll?!???

Vargen: Jag är snäll ;)

Gavelo: Att vi spelat bra var fjärde match var snällt. Jag skulle knappt säga var tionde. Sen har vi varit effektiva när vi möter ett lag som helt enkelt inte har resurser att mäta sig. Men jag kan inte komma på en match där vi gjorde 60 solida minuter, som när vi gick upp.

modomille: Det spelar nog inte så stor roll vad vi gör den här säsongen. Det här laget är alldeles för dåligt för att gå upp. Även om vi skulle skicka fem spelare och ta in fem nya är det för långt upp till toppen. Ungefär som att Timrå skulle värva fem nya och satsa mot SM-guld.

Det är bara att inse att den här satsningen har gått åt helvete. Hinken har värvat ihop ett hopkok av spelare utan djupare tanke vilket var min oro inför säsongen. Det ör bara att vända blad och börja om från ruta ett. För det är där vi står nu

Hägglundsmaffian: Ser inte Freddan detta eller bestämmer Rundblad över Freddan?

Gavelo: kan vara det värsta jag sett!!! "oj måste byta snabbt så jag inte får ett minus i statistiken"

JonteD: När vi är bra så är vi bra, men det duger inte att spela hockey var 4:e match.

JonteD: Bara när spelarna verkligen känner för det.

Tarasov: Tänkte just tanken. Bring him back!

Gavelo: Ni kan ju spela bra iaf!!

Zource: Tänker inte traggla Herr Gradin.
Enligt mig har han inte förmågan att bygga lag.
Man ska förstärka under säsongen? Är inte det ett symptom för att han är oförmögen att bygga lag?(Tillsammans med de andra ledarna som han själv är noga att påpeka)
Sista vi gick upp köpte han Brickley och Vela, inte direkt svårt att göra. I år är det samma visa. Vi ska förstärka.
En SC på denna nivå och i en klubb som MoDo måste vara mer förutseende och kompetent.
Som sagt har tvivlat på denne man sedan dag ett, önskar att jag hade fått tokfel.....

Zource:
Svälj stoltheten och ta tillbaka Karlin

Gavelo: Omyndigförklara varenda jävel och klipp deras kontokort.

Kanske låter som att jag överdriver, men nej! Tänk dig att du jobbar som busschaufför. Du åker förbi alla hållplatser och rattsurfar medans du kör. Förtjänar du lön då?

Vargen: Jag trodde att Måns skulle leverera i allsvenskan men ack så fel man hade.

Zource: Det kan vara melodin faktiskt.

Bad_Brett: Signalvärdet att sparka spelare är också starkt.

Znark: Men ikväll vill jag låtsas att Modo är ett bra lag med tempofylld ishockey. Och att det finns nånting som kallas hjärta i klubben.

Imorgon när jag vaknar så inser jag att allt bara var en dröm.

Zource: att inte gå upp är inte aktullet de tror ju fan man kan inte gå upp mä ett gäng som inte har nåt hjärta eller vilja sparka runblad först. En kapten som inte visar nån känsla bort mä hon...

Bad_Brett: Ja helst hade man ju velat rensa truppen rejält men det går nog inte. Den här lösningen tror jag dock är möjlig men dyr.

Någon forward ut
In med Berg, O'Rourke och Wernblom jr
Byt kapten

Bad_Brett: Laget är nog fortfarande för svagt med Andersson och Carlsson, tyvärr

Zource: håller med, dom flyger fram. Kisar man kan man tro att det är meep meep hockey med Aagaard, Dickinson, Woods och grabbarna

Zource: Det spelar ingen roll. Nu har man låtit saker "rulla på" i 2,5 års års tid i hopp om att det ska vända. Ingen vill betala för att se ett strykgäng som skiter i att de blir rövknullade kväll efter kväll.

Det kan vara värt att värva 4-5 spelare på korttidskontrakt bara för att visa att man inte accepterar att det ser ut så här, även om vi ryker i kvarten.

Zource: lite skillnad på tempo o spel. 😅

modomille: Fan vad kul det är att se Kalmar! De är ju trots allt röda så man kan låtsas att det är Modo.

Zource: Det kan vi inte göra. Vi är inte Mora eller Almtuna utan den största klubben i ligan, så att ge upp säsongen är uteslutet. Enda lösningen är att värva oss ur det här men det fattar inte hinken.

Bad_Brett: Handlar om att bygga inför nästa säsong. Att gå upp är inte aktuellt.

BlackPearl: Nu ska jag vara lite drastisk. Jag tror att vår största chans att gå upp denna säsong skulle vara att:

1. Kicka Andersson och låt Jönsson och Rhodin träna laget
2. Kicka Olofsson, Rundblad och Berglund
3. Värva Berg, O'rourke plus en powerplayback.

Ställ upp med följande lag:

Ny - O'rourke
Anderson - Berg
Bengtsson - Persson/Norén/Hallin

Larsson- Fitzgerald - Topping
Andersson - Gästrin - Hermansson
Carlsson - Swetlikoff - Kelleher
Mattsson/Falkenhäll - Granberg - Ohlsson

Domsjö: Nybro gör en bra match mot löven (hittills).

Skillnaden för lövare är att de sett sitt lag vända underlägen X antal gånger, så 20 min kvar = god chans till poäng trots underläget.

När SSK satte 3-1 precis efter vi hade satt in högre press, då visste alla att vi aldrig har det i oss att göra en bra sistaperiod. Vilket självklart inte heller hände. Det är så jävla svagt.

Zource: Under Näslunds styre var ambitionen att MoDo skulle vara en klubb som man skulle utvecklas i och ta nästa steg i karriären.
Blev det perfekt? Nej men bra mycket bättre än nu iallafall.
Nu vet jag inte vad MoDo står för.
Å ena sidan har man ledare som är noga att påpeka att de också är supportrar och att de också är frustrerade. Och däremellan går SC ut och slentrianmässigt säger att "vi ska upp"/"detta duger inte".
Sånt ser vi nog allihopa samt förstår. Hur ska ni då göra? Gärna lite genomtänkt och samlat då.

Gavelo: Mannen som inte fick följa med till Örebro. Lägg av med hockey så att du slipper skämma ut dig.

Gavelo: sparka delar av stommen så ska ni se att det händer grejer. Om inte annat kommer det bli grin och offerkofta från dom i allehanda. Roligare läsning än "lagspelare" som inte ens bryr sig om jobbet..

Händer inget innan måndagskväll händer inget. Tror det kommer tappas mycket sponsorer och säsongskort om stora delar av stommen blir kvar.

Gavelo: Fy fan, jag spyr.

Zource: Gick det av bara farten och plötsligt var pengarna slut när Gradin inte kunde låta bli Fitz, eller vad hände?

SpecterV2: Eller George. Ett tunnhårigt monster på 140kg muskler!

Bad_Brett: Plockar man inte C av Rundblad så visar man från ledarhåll att man är lika oseriös så spelarna man gnäller på!

Blake: Men glömde backar. Förutom en norrman med psykisk ohälsa.

Sven Tuta: Specter kan ställa upp som back, 197cm och 94kg grisback.

Man kan inte coacha fram stolthet ur tom luft. Och fortsätter vi så här kommer det inte bara kosta poäng – det kommer kosta juniorer också. Det blir huggsexa på dem om de ser att A-laget är en återvändsgränd.

Zource: Fast då underskattade vi ligan enormt och hade tänkt gå upp igen med halva laget fyllt med juniorer.
Nu har vi värvat forwards som är toppforwards i allsvenskan och har ett lag som SKA va bättre än detta.
Detta är ännu värre.

19MoDo21: Inget av det kommer heller att ske. Men tanken är fin!

Zource: Nu är det dags att kicka spelare, säsongen är körd. Sänd en signal att uppträder man så här i klubbfärgerna så ryker man. Det här agerandet har fått mig att helt tappa intresset, ytterst få visar någon karaktär. Föreningen har supportrar som åker till varje arena, det här är ett hån mot dem.

modomille: Du vet ju att inget av det kommer ske. Men gillar tanken!

Znark: Men ge dig. Du började provocera utan finess när Timrå förlorat en match. Jag ser därför dig som en amöba, däremot finns det andra i modoboken som jag respekterar, du är dock inte en av dem

Om inte hinken har kickat några spelare innan helgen är över så ska han avgå på måndag. Inte seriöst annars.

« · 2974895 · »