1150x200-modo-header2-kopiera.webp

MoDo Hockey

HockeyAllsvenskan · 547805 inlägg · 4166 ämnen
« · 2976888 · »

Sidan uppdateras nu automatiskt med de nya inlägg som skrivs.

Sv: Mora IK - MoDo Hockey 2026-01-25
Gavelo: Berglund måste bara bort. Antingen har han ont i ryggen och är dålig pga det, och följaktligen borde vila. Eller så är han bara usel och därför måste bort för att han håller inte. Exakt samma gäller Rundblad.

Gavelo: 🚩🚩🚩

SPOODI: Jag älskar när backarna spelar offwing i offensiven 💪🏼😅

Gavelo: Sån Jävla ick att du blandar leftare och rightare höger och vänster i backparen.
(Jag är 27 jag får säga ick, OK?)

Saleva: För att folk är lättkränkta.

Vad hoppas vi på att Hinken lyckas med innan transferfönstret stänger?

Jag hoppas att Berg blir klar denna vecka.
Jag hoppas att O’Rourke ansluter
Jag hoppas att Leon Lerebäck ansluter
Jag hoppas att Werner jr ansluter

Mitt lag bli då:

Werner Fitzgerald Topping
Andersson Gästrin Olofsson
Larsson Granberg Kelleher
Olsson Swetlikoff Hermansson
*Mattsson

Berg - O’Rourke
Anderson - Bengtsson
Persson- Lerebäck
*Hallin

Vi spelar på 12 forwards och 6 backar alltid oavsett.
Hallin behåller vi i A-truppen och hoppas att vi lärt oss att ta hand om våra egna juniorer före föredettingar som bara vill spela av säsongen och lägga skridskorna på hyllan.

Norén, Berglund , Rundblad, OP och Bjerselius tackar vi av och hoppas dom hittar nya klubbar.

Får jag mer än 2 likes så mailar jag detta till Strinnholm och säger att detta är ett KRAV från hs.

Gavelo: Ja. Till skillnad från flera andra skribenter så vill jag att Modo först får in en rutinerad och etablerad tränare så vi kan släcka de värsta bränder rent spel och resultatmässigt, och etablera oss på en bättre nivå än där vi är nu. Tommy Samuelsson hade vart drömmen. Tyvärr tror jag också han är redo att flytta hem.

En långsiktig yngre projekttränare (Filander eller liknande) kan vi plocka in i ett senare skede när klubben vet vad den vill, vart den ska och vilken typ av hockey som ska spelas

Gavelo:
www.allehanda.se/2026-01-26/ikonerna-sagar-modo/
Ord och inga visor från Svarten, jag förstår inte folk som inte tål när han kritiserar MoDo i tv.

bj21: Tommy Samuelsson lämnar Timrå efter säsongen, vore såklart en utmärkt coach för oss men jag tror han vill vara närmare hem.

Gavelo: Han har dessutom förlorat en dm-final mot KB65! ;-)

Gavelo: det har du rätt i. Inte många som lyckats med jobbet denna säsong. Bara hoppas att laget och båset har samma optimism som vår eminente vd hade i sändningen.
Det magstarkaste av allt kan jag tycka är Hinkens totala tystnad till media och fans
.

Frontschwein: Lite magstarkt att gnälla på en 2a målvakt
som står bakom ett haveri till försvar.
Werner som är tokhyllad har varit lika svag som Edvin senaste 5-6 matcherna.

Vikingmodo : edwin Olofsson är lika usel målvakt som triumfbågen. Även Bjurö var sämre än mike.

Vikingmodo : Eller Josef Hrabal, fick 6 matcher och stod efter det på -5

Vikingmodo : Brashear var ju klockren. Ingen jävlades med våra unga spelare efter det

Frontschwein: Mike Morrison och i ärlighetens namn Donald Brasher

Frontschwein: och innan det Tony Tuzzolino 😄

Bad_Brett: Kunde inte se hela men tycker dom mest bara försökte tona ner situationen.

Gavelo: Bella är den sämsta värvningen vi gjort sen dimitrakos

modomille: Widebro är kung. Extremt tydlig med att målsättningen är att gå upp. "Vi har överlägset bäst ekonomi och har värvat de bästa spelarna på marknaden. Kalmar har som målsättning att gå upp, de har också en massa nya spelare. Någon annan målsättning än att gå upp kan vi inte ha."

grimiss: -6 dom senaste fem matcherna, innan det så var han en plus spelare.

Gavelo: alltså har rundblad minus.....herre jävla gud. Att tänka att han trodde sig få ett SHL kontrakt i ett av ligans bästa lag......

SPOODI: Tyvärr så var det en begränsning på antal tecken, likt det är på twitter. Men jag ställde några frågor i alla fall.

Blake: oavsett tror alla lag i SHL hade gjort plats för Norlinder i sin trupp i augusti 2024 för 130k i månaden. På pappret var det ett ruggit bra kontrakt.

SPOODI: Norlinder var inte ens tänkt att vara med i Hinkens lagbygge.

SPOODI: Norlinder var seriens kanske bästa back första 2 månaderna sedan dök hans prestationer kraftigt, så till den grad att han nästan blev ifrågasatt på slutet.

Norlinder spelade ursprungligen med Ladue men fick senare spela med Bella, sammanträffande?!

Även om Jeppe kanske inte dominerat som många verkar hoppas på så är han ändå Modos bästa målskytt denna säsongen.

Bella spelar 2:a backpar och andra PP och har + 20 minuter i varje match, han har inte gjort ett enda mål och står på -8 efter 40 matcher.

Modos lagkapten spelar första backpar och första PP, han har också -+20 minuter per match och har gjort 1 mål och står på -3

Detta är alltså Modos Topp backar!!

Därtill har shutdown kedjan tillsamman gjort 15 poäng och står på -15 vilket är sig helt sagolikt uselt.

Frontschwein: jo men asså Jeppe och Norlinder var på pappret bra värvningar som båda spelade på rabatt sett till deras dåvarande marknadsvärde. Sen att utfallet blev skit är ju vad det är, inte enbart Hinkens fel.

Vargen: ställ kritiska frågor då. Tycker MoDo är bra och transparenta vid liknande tillställningar tidigare

Vargen:

Yes, fråga så mycke ni kan

Hägglundsmaffian: MoDo drar igång live på Youtube där Widebro ger lägesrapport och svarar på frågor. Hoppas verkligen man tar upp kritiska frågor och inte bara svarar på ytliga saker som redan svarats på.

Hägglundsmaffian: han fick förlängt av exakt samma anledningar att vissa spelare får helt orimliga kontraktsförslag. Sitter säkert från att få sparken oavsett hur usla dom är. Behövde vi en offensiv back innan deadline vid degraderingen? Nej, det var fan det sista vi behövde. Däremot behövde den offensiva backen ett kontrakt.
Svågerpolitik.
Byström, Norlinder. Värdelösa backar med rätt kontakter och ursprung. Jeppe är garanterat värvad bara för att funka som kardborreband för att locka hit brorsan när karriären är slut där borta och han slut som spelare.

Den sk sekten är våra betongpumps i bajkalsjön.

Kan ju bara hoppas att halva styrelsen visar ballen för nån politiker i direktsändning så dom tvingas gå under jorden.
Klubben är körd med denna inavel. Dessutom verkar hinken ha ett uselt kontaktnät med bara foppas agentur att tvätta stålars i.

Frontschwein: problemet är dessutom så mkt större än Hinken. Han fick förlängt 3 år! På vilka framgångar då undrar man? Vem bär ansvar för den förlängningen för problemen börjar redan där och fortsätter långt ner i hierarkin. Man skulle behöva rensa rejält I föreningen.

modomille: Hinken är som en tjurig tonåring. Vägrar erkänna sina brister. Vi kommer aldrig gå framåt så länge vi har den solochvåraren vid rodret.

Dessutom verkar har rakt ointelligent. Utan foppa hade hans yrkeskarriär varit att trycka slangar på Specma

Gavelo: Andreas Hansson i hockeynews nämnde efter Moramatchen att ett stort problem med Modos spel är att man har sjukt dåligt tålamod. Man försöker skapa lägen hela tiden istället för att spela efter situationen, ta rätt beslut och tålmodigt jobba sig till lägen. Det är därför vi ser tex dessa ständiga felpass och svåra pass över egentligen hela banan. Detta är spot on och precis det jag kännt också under alla åren med Karlinhockeyn. Vi har sämst tålamod av alla lag.

Detta måste såklart förändras och jag hoppades Freddan skulle rätta till det men tror det måste till flera råkade på både tränarbänken och spelarmaterial för att ens ha en chans att lyckas

modomille: Hudiksvall

modomille: Glysishallen i Hudiksvall var det visst. Så då stämmer det att han inte var i Gavlerinken...

Bad_Brett: Spelades inte den matchen i Sollefteå? Minns att jag var och tittade på enbenta Whitney i Niphallen.

Uppladdat:

500x0-bif_5aZSElN8B4PGIYp.png

modomille: visst behövs flertalet nyförvärv men samtidigt så måste tränarna ha en bättre spelidé, nu har man spunnit vidare på den Karlin satt och det är väl rätt tydligt att det inte fungerar.

Under alla mina år jag följt Modo så är denna säsong den spelmässigt sämsta, det finns ingenting i Modos spel så får man att tänka seniorhockey utan det är obefintliga uppspel, dåliga passningar och stillastående spelare över hela banan.

Peja: "Minns att jag såg Whitney spela för er i Gavlerinken. Tyckte han osade klass i puckhanteringen och spelsinnet, men han verkade inte kunna röra sig obehindrat."

Tror du minns fel, då han la av innan han spelade nån match med Modo i Gavlerinken.

Hinken kommer bli våran död. Jag tror fortfarande att det går att rädda den här säsongen men hinken vägrar..

Knafus: Tror inte riktigt du förstår. Att förlora matcher är en sak men att förlora på det sättet som man spelar är en annan. Medans andra lag har plan B och Plan C så har modo bara en enda. När motståndarna ökar tempo och hittar div lösningar på isen så står spelarna i modo helt utan plan. De blir rädda och slänger puckar omkring sig i frustration.
De blir rädda och passar hellre någon som står nära, även om den spelaren är markerad. Man slutar åka skridskor för de vet inte åt vilket håll de ska åka. De får ingen fart från egen zon i uppspelsfasen för forwards får åka hem igen för backarna tar för lång tid på sig. Vi har EN duglig målvakt osv osv…

Det behövs ställas krav och om det inte blir bättre så behövs bänkningar! Som jag skrev i mitt senaste inlägg så hade jag hellre tagit upp halva U20 som det ser ut just nu.
Samtidigt så kan det emellanåt se okej ut spelmässigt men det handlar då oftast om en period i matcherna. Resterande har de glömt av hur man spelar.
Allt kan bara bli bättre.

Sigge: haha just fan. Ja alltså vad säger man....

Jag har faktiskt alltid sett dom som en duo. En av styrkorna var att dom var jävligt tighta. Det funkar ju dock bara när man har jävligt högt till tak. Ser noll poäng med att ha hinken kvar utan Karlin.

Är det bara jag som känner mig....bränd? Upp brunnen? Vi flög för nära solen, nu ligger man här och krälar med tredje gradens brännskador. Vart man än tittar är det bara rykande aska, finns INGET kvar av vändningen. Inledningen på säsong 1 i shl - närmare kommer man inte solen.

Sigge: Hahaha, jag älskar sån här långsinthet.

Men du har en god poäng. Klubbens kaxiga sekt-attityd ger saker ett löjets skimmer när man inte kan leva upp till det.

Bad_Brett: Minns att jag såg Whitney spela för er i Gavlerinken. Tyckte han osade klass i puckhanteringen och spelsinnet, men han verkade inte kunna röra sig obehindrat. Supertråkigt att han blev tvungen att lägga av.

Znark: Jag har för mig att Hinken sa i nån intervju "så länge jag är sportchef kommer Karlin träna MoDo!". Om han ska stå för sitt ord borde han ju avgått när styrelsen sparkade Karlin.

Bad_Brett: tack för info. Då vet man precis vilka företag man ska hålla sig borta från.

Bad_Brett: vad jag minns så är det också helt motsatt hinkens första lagbyggen. Dom kändes verkligen som LAG.

Bad_Brett: Spot on och ett säkert sätt att redan från början bygga in svagheter i en organisation. Vi är ju några som under många år pekat på att just det här är ett allvarligt och svårhanterligt problem i klubben (och i ganska många andra elitklubbar i hockey). Personerna var för sig är både duktiga och brinner för klubben men när andra relationer och värden plötsligt ska hanteras i samma rum blir det kladdigt. Det är svårare än man tror att klippa med det som varit och det underlättas inte när man inte har klart för sig vart man vill ta sig och vad som krävs för det år 2027 (det skiljer sig kraftigt mot förutsättningarna som gällde för bara några år sedan).

Bad_Brett: Uppenbarligen. Men det var inte många som tänkte så innan säsongen, och många av de här spelarna är i ganska bra ålder också.

Synd att det skulle bli så.

Men men, vi kan fortfarande nå SHL redan den här säsongen.

« · 2976888 · »