1150x200-modo-header2-kopiera.webp

MoDo Hockey

HockeyAllsvenskan · 545204 inlägg · 4159 ämnen
« · 2547929 · »

Sidan uppdateras nu automatiskt med de nya inlägg som skrivs.

Sv: MoDo Hockey - Apropå Ingenting
{10015}:
Jo men om det en dag vill spela i MoDo! Det kan ju t.o.m. vara så att de längtar hem efter 4 månader skall vi säga Glöm det då?

{5647}:
Nej det gör inte jag heller tror inte de blir bättre där, sen är det väl rätt tveksamt att värva spelare innan de fyllt 16 men men.

Tror det har med andra faktorer att göra, det kan vara rätt spännande att flytta hemifrån när man är 15.

{5647}: Jag önskar jag kunde samma ”välkommen tillbaka”-känsla som Tarasov, men för mig är det så att Hermansson lämnar MoDo av en anledning, han vill inte spela i MoDo. Han vill spela någon annanstans.
Känner att jag inte behöver upprepa hur budskapet från Hinken låter nu igen, det minns vi alla.

Tarasov: Jag begriper fortfarande inte det där med att man måste gå till ett SHL-lag. Det är som Nordgren konstaterar svårare att matcha in juniorer i ett SHL-lag än i allsvenskan och egentligen är det svårare att utveckla spelaren. Trots det går Hermansson och Ögren till ett SHL-lag istället för det då allsvenska laget. Nu är vi i samma position och det blir lite svårare att ge istid i de spelformer många spelare behöver istid i, alternativt låna ut spelare såklart.

Nu är det förvisso till Örebro och Skellefteå som till skillnad från Luleå och Växjö i alla fall har ambitionen att spela in juniorer, samt har varit lyckosamma med det de senaste åren.

{10015}:
Sportsliga skäl är kapaciteten på isen.

Tarasov: Sportsliga skäl? Alltså sånt som hänt utanför isen? Det tror jag absolut inte.

{10015}:
Strömgren ratades helt sannolikt av sportsliga skäl. Tycker inte man skall bränna spelare på det viset. Snarare lycka till ni är alltid välkomna tillbaka.

Gorkyman: Jag pratar självklart om den bättre JD och han heter inte Jonte.

hockey_21: Ja Jonte lär nog göra 50+ i år, och runt 10p mot er.

Padrone78: Niederbach lämnade för att gå ett annat HG och han var inte underårig när han lämnade. Han lämnade också när vi spelade i HA för en SHL-klubb, nu är vi en SHL-klubb och Elton lämnar för en annan SHL-klubb.
Niederbach hade heller aldrig spelat för MoDo när han lämnade.

Jag tycker det är olika situationer, dessutom har vi redan ratat Strömgren så jag skulle inte bli förvånad om vi gör samma mot Hermansson.

{10015}: Nej, vi kanske ska ta och avsluta Niederbachs kontrakt när vi ändå håller på? :D

Ja, det är tråkigt att de lämnar av orsaker vi inte känner till. Men allt är inte svartvitt här i livet.

{5647}: Intervju med Nordgren nu i ÖA angående juniorerna och varför vi tappade Elton och Alfons, säger att vi gjorde allt för att behålla dem. Om så är fallet, känns det inte som att vi har någon anledning att släppa in dem i föreningen igen.

{5647}: Det tyckte Färjestad också. Välscoutad i Karlstad. "Honom ska vi ha!" Blev kvar i Hockeyhuvudstaden...

hockey_21: Dickinson är en klart bättre center än Sam.

{8225}: Diffusa gränser mellan andra och tredje. Tror det är bra, för vi har ju själva svårt att placera dessa 6 forwards. Kan vara en styrka att fler känner att de har en producerande roll.

{8225}: Tror inte det, JD kommer göra succe.

Costanza: Mitt lilla tips, Vigge är en center för andralinan, efter max 10-12 omgångar. Hoppas jag har helt fel, för då är vi ännu bättre än jag hoppats

NuMo: Flyger fram. Kommer att vara jobbig för motståndarna då han gärna vill ha puck och sticker direkt. Väldigt intressant spelare som passar bredvid smarta centrar som Dicken & Ruohomaa.

{5647}: Håller med. Kommer att kika vidare på det där getingboet i HA. Hoppas MoDo kan röra om lite med sin fart för jag gillar inte heller SHL som det spelats. Gröthockey...

Costanza:

Av det lilla man ser av Sampo där så gillar jag att han har bra fart på benen i anfallszonen. Att han vågar utmana och att han vågar hålla pucken för att hitta bra vidareförmedling eller för att fortsätta med utmaningar. Han ser inte fantasilös ut samtidigt som han har kylan.

Costanza: Kommer titta på många allsvenska matcher. Tycker fortfarande att toppmatcher i allsvenskan är flera klasser roligare än riskminimering i SHL.

Nucky: Så länge han inte tar plats i NHL då.

{5647}: Kommer du att sakna Björklöven i höst? Stråhles blick och mimer. Kenttäs fabler och Rahimis påhitt..

Peja: Tveksam. Äldre, skadedrabbad med en begränsad roll. Tror många, om inte de flesta, SHL-lagen skulle tacka nej.

Peja:
Gissar att P.B hamnar i Brödernas 😉

SPOODI: Tror inte någon svensk klubb skulle tacka nej till en frisk Hörnqvist men det verkar inte säkert att han fortsätter spela överhuvudtaget.

Silly: KG verkar inte ha förstått det där med bäst före datum

Blir det här Djurgårdens nästa hemvändare?
Uppladdat:

500x0-hornqvist.jpg

MoDo går 30 miljoner kronor bättre än nybyggda Sara Kulturhus i Skellefteå. Det tar vi med oss..

{8225}: Ingen kan stoppa Sampo!

www.youtube.com/watch?v=nE2aIm8wLdY

Uppladdat:

500x0-beep.jpg

Synd man sagt upp MoDo Channel men ett litet klipp på twitter från lite försäsongs träning.

SPOODI: DIF kommunicerade ut 20 men hade 30. Många glömmer bort vilket laddat lag DIF hade. Förstår att Stoppel fick spel när MoDo satte fart. Beep! Beep! Vela! Boom! Boom!

Costanza: snabbläste också lite. 20miljoner i spelarlöner ink pensionsparande. Inte så farligt med tanke på att det ryktas om att djurgården hade 30

{8225}: Läste just årsredovisningen och såg att MoDo har 340 miljoner. Det tar vi med oss.. Ingen vill snacka hockey i Umeå.

Costanza: Tror vi är med från dag 1, är väl typ, bara Växjö, som har positiva vibbar sen serierna slutade. Finns bara 2 vinnare och jämfört med Växjö vann vi Folkets Hjärta, ingen destruktivitet när MoDo spelar minsann

{8225}: MoDo-monstret under sängen.. Äh, vore kul om vi inte är klappkassa från början. Många unga vinnarskallar med meriter som är på väg uppåt i karriären så jag är förväntansfull inför säsongen som kommer. MoDo brukar även kunna justera till det bättre om något inte funkar.

Costanza: skrämmande fakta, för en del, haha

Nucky: Men då blir vi ju bättre än Timrå!

Costanza: Jag såg Norlinder och hans glädje efter match 7 i Övik och kan därmed krasst konstatera att Norlinders pojken spelar i MoDo nästa år.
Ja LOVA!!

Nucky: Jag tycker det är extremt osäkert att ha en Nordamerikan som kapten. Mikkelson var helt bedrövlig. Låt Wahlberg bli 6-7 back och fortsätt ha honom som kapten, och få kontinuitet där.

Sv: Silly season
Silly:
Men Heppo & Grimaldi då? Hur ska de då få mat på bordet? Timashov, han hade mat på bordet, men är inte mätt.

Sv: Silly season
Öppna andra facket nu Gradin,
Så cashar vi in våran Poängspruta!
Uppladdat:

500x0-mathhew.jpg

Silly: han är för dålig. Petar varken Rundblad, näsen eller Folin. Krävs en riktigt bra back där

SPOODI:

Hörde att det är en ung kille i Colorado var intresserad och vill prova att köra lite hockey i Foppas Övik,
Så han ligger på Gradin lite och frågar om han skulle få komma hit?

Nu har vi ju väldigt många backar men det kanske kan gå att göra ändå en plats ledig åt grabben?

Costanza: hinken har ju varit öppen med att Norlinder får plats om han vill hem. Ska dock försöka slå sig in först på andra sidan pölen

Nucky: Inte riktigt likt MoDo att snålchansa på backsidan. Tror en plats är öppen för Norlinder eller liknande klass i augusti eller en bit in i säsong.

Costanza: Svårt det där. I HA var Wahlberg självskriven men innan vi vet hur mycket han egentligen kommer få spela känns
det som ett osäkert val.
Jag tror det blir Vigneault.

{5647}: Ser att Videll är tillbaka i träning. Skönt. Märkligt ändå att Karlin/Gradin säger åt Niederbach att spela lite tuffare och sen går KB-killen ut och nästan dödar HA:s bäste center i nästa byte. Vågar Dalle & Lander ens möta liemannen Theodor kommande säsong?

Costanza: Känns dock inte som nån ko på isen ännu. En bokstav syr man snabbt fast, för vi måste väl ha en sömmerska i föreningen? Får laget komma samman lär väl kaptensämnen ploppa upp efter hand innan serien drar igång

« · 2547929 · »