1150x200-modo-header2-kopiera.webp

MoDo Hockey

HockeyAllsvenskan · 546942 inlägg · 4162 ämnen
« · 2627422 · »

Sidan uppdateras nu automatiskt med de nya inlägg som skrivs.

Sv: MoDo Hockey - Apropå Ingenting
SPOODI: Tycker vi kan chansa på en toppcenter/forward från ECHL om det går att få loss, annars får vi köra in i kaklet med de vi har, plus de utlånade. Viktigaste är att laget kuggar ihop, är jobbiga att möta och ger allt.

{8225}: sånt där går lite i perioder. Jag tror vi kan vara lugna. Vi har ett litet upptagningsområde med relativt få spelare. Vi kommer ha sämre kullar ibland. Däremot nu när/om vi etablerar oss som ett stabilt SHL lag igen kommer vi kunna spetsa hockeygym med bra spelare utanför regionen om det behövs

SPOODI: Men, apropå ingenting, men högst allvarligt.

MoDo ser inte ut att dominera varken J20 eller J18.

Har ex.vis Mora gått förbi oss på plantskolesidan???

{8225}: skuggan får nog sparken strax ska du se

{9315}: Här pratar vi permafrost, ska han glädja Norrbotten nu när Lule-favoriten Kempe lämnat?

Costanza: bättre att värva på chans från hockeyettan än att ta Brodecki

{9315}: sån här back vill jag ha. Nån som minns kalkonrullen the running man med arnold? :) en "hockeyspelare" med där, sub zero.
Uppladdat:

500x0-img20240110194801.jpg

{9315}: Brodecki!? Luleå måste ha problem på kontoret. Då ska fan Costanza få plats i MoDos backuppsättning! Ska tackla allt jag ser när domarn inte ser.

{9315}:

Det är bra!
Mindre konkurens när det dyker upp bättre spelare på den kalla marknaden!
Hoppas att Örebro hittar något nytt nu också!

Costanza: luleå har hittat ett nyförvärv äntligen

adam brodecki. apropå iskall marknad

SPOODI: Ytter i tredje enligt Swehockey. W.Nilsson centrar.

Gradin som center ikväll för ett extremt skadedrabbat djurgården. Spännande

{9315}:

Som sagt, borde aldrig gett honom en bokstav då han känns som en spelartyp som behöver friare tyglar.

Ingen gigant i försvaret heller men sätter nog en helt annan ära att vara en "pålitlig tvåvägsback" när man har ett C på bröstet.

Silly:
Jo jag förstod det, mitt inlägg var mest i förebyggande syfte 😀

Trilske: ja, en david rundblad som vi hade hoppats att david runblad hade varit

Silly:

Första matchen mot liffen var inte så dålig ändå, har för mig att både Ranta och Woods hade varsitt skott i ramverket när matchen stod och vägde.

Minns iaf att ranta, i pp, hade ett skott i stolpen i andra perioden när det fortfarande stod 0-0.

Men dom malde ner oss, blev rejäl pyspunka vid deras ledningsmål då dom innan det hade ett rejält övertag sett till både skott och målchanser.

Men hockey är så pass psykologiskt att det nog hade hade kunnat svänga åt andra hållet om vi hade fått utdelning tidigare.

Confusius:

En försvarsgeneral hade varit trevligt men jag tror ändå att en offensivt lagd back skulle kunna lösa upp en del knutar i anfallsspelet då vi har några som inte kommer upp i förväntad nivå på blålinjen.

Sen kan man tycka att en backs främsta uppgift är att bedriva försvarsspel, men jag hade nog gärna sett en back som hottade upp vårat anfallsspel.

Confusius: Lyssnade precis på ÖA-podden!

Att Pelle H inte tycker att vi har stora problem i försvaret, och att back-värvningar inte är någon prio, är för mig en gåta!!

SPOODI: Du menar en spelare som har störst benskydd i laget?

{5647}: Spelar ingen roll om Leksand underskattar oss så länge dom har Jon Knuts i laget!!

Denne Knuts förvandlas uppenbarligen till en Gretzky så fort dom möter oss!

Jag HATAR Jon Knuts!!!

Gusse: Varken Walli eller Södergran är några poängspelare!
Det som hände den kedjan i början får vi se som en one off!

Vi har bara en producerande kedja! Och så kommer det att fortsätta så länge vi varken värvar- eller vill spräcka Woods-Dick-Aagaard!

mattias - 74:

Nja förstöra och förstöra...
Har inte räknat med några poäng mot er?
Så jag kommer inte sitta och gnälla över hur MoDo spelare i morgon

Tarasov:

Var mest som ett skämtsamt inlägg!

{7639}: kanske mer är grejen att man inte kör fyrhjuling på natten? Stör hela gatan.

Silly: Polisen skulle kunna plocka varenda villaägare med hjuling om det ville, lätt att inte tänka efter och skotta lite snö med lilla plogen efter ett glas vin till middagen.

Man undrar hur vilt han körde för att få grannarna att larma, "bara" 0.6 också.

Smurfen: Lassi står i morgon!
Han körde målvaktsträning en timma innan lagets träning för att han var tvungen att fixa med något annat.

mattias - 74:

Perfekt, slappnar övriga av lite och förlitar sig på hrvik samtidigt som vi har för avsikt att genomföra en gedigen laginsats ;-)

Silly:

Hrivik är tillbaks imorgon.

Ville bara förstöra din onsdagskväll lite ;)

Tarasov: Troligen inte en shl spelare. Då brukar rubriken vara ”SHL stjärna … ”
I övrigt har jag ingen aning vem det kan vara

Silly:
Vill påpeka att vi spekulerar inte om namn såvida det inte blir offentligt.

Smurfen: Lassi var med på målvaktsträningen, men stod över ordinarie träning. Han är med i laget mot Leksand. Enligt Pelle på ÖA.

{9315}:

Det är i Gävle, Jag känner igen snön. :-)
Det är en Brynäsare
Uppladdat:

500x0-4-hjuling.webp

Bara jag som tycker det är märkligt att Alba aldrig fått chansen i SHL? duktig över hela banan nuförtiden. Synd att vi har fullt på botten6 även nästa säsong

Trilske: exakt så

{9315}:

Så som Ruohomaa bedriver sitt ishockeyspelande genom att dra ner på tempot så tror jag att det kommer märkas.

Även om du förmodligen syftar på att det är skitsamma.

Men känns som en anledning till att man skeppat honom är för att MK inte fått styrsel på honom, dvs han har inte rättat in sig i vårt sätt att spela hockey.

Sen tror jag man hade haft överseende med hans spelsätt om han levererat i högre utsträckning.

Berrrrrra: det enda som talar för modo är att absolut ingenting talar för modo.

bara växjö som har bättre poängsnitt än leksand senaste 15, bara linköping som har bättre poängsnitt senaste 10, ingen som har bättre poängsnitt senaste fem.

lekt med modo två gånger om redan denna säsong

oklar status på stjärnmålvakten som kan sno matcher och två centrar borta på det, tror iofs inte att det kommer märkas att roma är borta.

ska aldrig säga aldrig, märkligare saker har skett, men det känns osannolikt

Silly: Leksand (H), 0p, 0-4
Oskarshamn (B), 1p, 4-3 OT
Växjö (B), 0p, 1-0
LHC (H), 3p, 5-3
Timrå (B), 0p, 3-2

Tycker jag är en logisk poängutdelning för oss. Tror det blir riktigt tufft nästkommande tre matcher, men där vi får retroaktiv utdelning på hemmaplan mot Cluben sen.

eltifoso: Inte för att vara sån men vi hade enormt mantapp mot Oskarshamn, ändock var vi snudd på överlägsna men lyckades på något sätt slarva bort 3 givna poäng på ett sånt där sätt man i princip bara ser i den här sporten.

Ljusare frånvaroläge imorgon hos oss och mest troligt (förhoppningsvis) ett revanschsuget lag efter plumpen sist. Tror Modo kommer få det väldigt svårt och det säger ja inte för att verka stor på mig, bara den känslan jag har.

Nu bjöd jag på en jinx dessutom så det kanske talar ännu mer för en hemmaseger iåfs haha

Kvintetten From, Nylander, Hari, Hedman, Halloran leder poängligan för ex-MoDoiterna.

Gavelo: är ju långt kvar av säsongen, blir väldigt spännande att se vilka lag som håller som topplag säsongen ut. Samma med botten, vilka trender kommer brytas. Inte omöjligt att Leksand som gått så sjukt starkt får en rejäl dipp. Tror också Oskars kommer hamna i en rejäl dipp snart osv. Min förhoppning är förstås också att Modo kommer knyta näven och avsluta sjukt starkt. Tror spelare som rundblad kommer vakna till liv i slutet.

SPOODI: därav har jag inte skrivit något på hela hösten haha. Jag är sjukt nöjd hittils och är fortsatt nöjd. Tror också hårt på att hinken som sitter på all fakta , har gjort rätt bedömning och fattat rätt beslut givet situationen osv.

{5647}: Ooops :D

Padrone78: Vad menar du med första poägnen från TIK? Vi förlorade borta, men vann hemma mot dem.

Silly:

Leksand (H) 3p, 4-2
Oskarshamn (B), 3p, 3-5
Växjö (B), 0p, 4-0
LHC (H), 2p, 3-2, OT
Timrå (B), 0p, 3-1

8/15 p är väl ok, kul om vi tar första poängen av TIK som bonus kanske?!

Trilske:
Vi har också 5 tuffa matcher framför oss.
Här måste vi nog försöka knipa till oss 4-5 poäng på dom matcherna..
Leksand (H)
Oskarshamn (B)
Växjö (B)
LHC (H)
Timrå (B)

Trilske: Ser er som favoriter imorn, kan Oskars slå dom så kan ni. Ni slog väl oss på hemmais också?

{5647}:

Ja, även om jag någonstans tycker att mycket talar för oss sett till senaste tidens omständigheter:)

Tror iaf på en gedigen insats imorgon.

Förhoppningsvis en sådan stabil seger att vi börjar diskutera hur leksand kunde spela brallorna av oss i tidigare möten.

Trilske: Just att "inget talar för oss" talar väl för oss?

Smurfen:

Bra läge för OEE att ta chansen och visa att han håller, en möjlighet till revansch och ta sig tillbaka för, någorlunda, kontinuerlig matchning.

{5647}:

Får hoppas att leksand gör just det, då det känns som att man gjort motsatsen tidigare och lyckats utföra det man kommit överens om examplariskt då vi har sett helt impotenta ut i 2/2 möten.

Men det positiva är att allt verkar gå i cykler.

Först var vi starka hemma och usla borta, sedan torskade vi mot just leksand hemma och började se rätt mänskliga ut i hägglunds. Vilket ledde till att vi helt plötsligt blev bortastarka.

Så rent logiskt bör vi kunna vara i ett skede av säsongen när vi vinner mot leksand hemma när absolut inget talar för det.

« · 2627422 · »