1150x200-modo-header2-kopiera.webp

MoDo Hockey

HockeyAllsvenskan · 500613 inlägg · 4187 ämnen
« · 2680439 · »

Sidan uppdateras nu automatiskt med de nya inlägg som skrivs.

Sv: MoDo Hockey - Apropå Ingenting
Rytter: Det är klart chans eller risk finns för det, beroende på hur man ser det då. Det är väl dock så varje år om man ska vara krass (att chansen/risken existerar i någon utsträckning). Tycker mycket talar för att Brynäs tar det rätt komfortabelt i år ändå.

Kebab_House: jag betalade 6000, övre etage. Vad som sägs vara bästa platsen är ju olika från person till person. Tycker personligen att jag har en sjukt bra plats och det blir en solklar förlängning av mitt säsongskort i år.

Vad kostar ett säsongskort för er, på den bästa platsen?

Koff:

Var ju länge sedan det var en skräll bland uppflyttningslagen. Är det dags nu?

Får Mora eller BIK medvind kan de kanske skrälla. Bra målvakter och ett lag som passar att slå underifrån, AIK får vara en outsider.

Vore rätt kul att byta HV mot Mora eller BIK, fatta paniken i SHL.

Fan så jobbigt då med Löven, HV, Brynäs, DIF i HA, lär inte vara enkelt att gå upp då.

Kanske diskussioner om nytt serieupplägg kan ta fart och man kan börja fundera på att utöka med fler lag.

{5647}: övermod kan vara farligt.
Nä men visst ser det ljusare ut nu för Brynäs.
Hockey är inte alltid logiskt. Skulle ett jag börja vinna några matcher mot Brynäs, kan de sätta i tankarna på spelarna.
2 första matcherna är mental viktiga.
Så skulle tex Mora eller bik vinna 2av 3 matcher i början så kan det vara lite kämpigt o tankarna hos Brynäs.

Så vi får se.
Det blir mer spännande än vad det har varit hittills iallafall. :)

Koff: Är inte allt riggat för Brynäs i vinter? DIF - Löven var en rätt sorglig serie jämfört med förra året. DIF har helt klart en sämre trupp medan Lövens kanske inte är sämre, men spelet var kopiöst dåligt. SSK floppade mot ett BIK som verkligen inte har ett skrämmande lag på papperet. Mora kanske skräller mot AIK trots att man tappade fem av sina bästa spelare uppåt i seriesystemen och sin tränare.

Det är lite som när Timrå gick upp när vi var kassa och Löven rätt urvattnade. Den gången var Västervik i semi det tuffaste Timrå mötte, medan här kan det alltså bli så att Brynäs får kämpa sig förbi Nybro, BIK och Mora för att gå upp. Märkligt.

Från Hörnefors:
Jo så är de nog, jag trodde det kostade ca 300kr att göra själva tröjan. Eller jag kanske lever på gamla prisbilden ;)
Då skulle de kosta 75000kr att göra tröjorna.

Från Hörnefors: Om sport 77 gynnar klubbar i Ångermanland är det OK, annars borde väl nån härinne eller nån i MoDo kunna få fram fina saker utan många mellanhänder

Koff: knappast 500 000 i vinst på tröjorna. 625 -125 i moms -kostnad att ta fram grejerna, skulle tippa minst 75 och sen ska Sport 77 som kom med iden och har tagit fram grejerna ha sitt, så jag skulle tro kanske 300 000 till MoDo

Sv: Silly season
Jan-Erik : Fast IKO var en räddningsplanka för Malmö som slapp kvala

SPOODI: dock lite svag för Norrland, Cluben berör ingen på en mils avstånd från Linköping

puffe: två lag som inte berör. Sov du

SPOODI: Fan, spelas det hockey nu också, fick ju inte sova igår heller

puffe: högt tempo i LHC-Skellefteå för va period 5. Ser inte ens trötta ut

Jan-Erik : Hoppas och tror inte vi behöver någon räddningsplanka på många år framledes, men HV, med alla sina miljoner kan inte köpa helt fel varje år. Därför tror jag Oskarshamn kunde vara ett embryo till enklare motstånd(om vi mot all förmodan skulle behöva kvala)

puffe: Vadå , vad menar du med att du ser Oskarshamn som räddningsplanka även nästa säsong? Det har ju alla sett dem som de senaste åren och om de vinner mot HV har de ju inte varit räddningsplanka i SHL något år alls. Eller hur? De har ju en utmärkt tränare och flera bra spelare och trots att förstemålisen och Karla är ur spel så går det fint.

SPOODI: Känns som Blötröven är närmare Division 1 än MoDo är HA.

Greg P: historiskt finns det ingen rivalitet men byggdes upp lite 2019-2023 men den lär ju dö ut igen sålänge inte ni går upp eller vi åker ner. MoDos största rival är Timrå och er är Skellefteå. Men att det inte fanns någon rivalitet alls stämmer ju inte

NuMo: Inser att det var 35 år sedan Blötröven var ordentligt etablerade i högsta serien. Och jag som tyckte det var pinsamt hur länge MoDo var nere och harvade...

SPOODI: Om IKO åker ur så drar nog Engsund till Växjö. Dom var på honom hårt innan säsongen och då kan han även stanna i småland. Om han inte vill spendera resten av karriären i HA

Saleva: mer trött på Leksand för covid. De skulle också åkt ut då. Istället fick de fribiljett och kunde ta in sjuka spelare säsong 2.

Saleva: Inte deras fel dock. Bor man hyfsat nära Jönköping är valet enkelt. Dessutom kul med fågelholkarna Lindbom o Davidsson .

Ser gärna Oskarshamn som räddningsplanka nummer ett, även kommande säsong

Saleva: HV, Brynäs och djurgårdens supportrar har skev självbild. Förtjänar att vara i HA några år alla tre.

Bad_Brett: Modo - Löven är ingen rivalitet. Det är ett Norrlandsderby som mot Timrå. Inget större hat eller känslor direkt. Roliga och viktiga matcher absolut men inte mer än så.

Ska nog vara väldigt unga personer för att se något annat. Typ 00-tal.

Fast-forward så kan Löven vara i final igen nästan och Modo åka ur SHL med. Finns inget som talar att ni inte krigar i botten även nästa år. Vår utmaning är en ny tränare och bygga nytt till nästa år. Pengar finns. Framtiden får utvisa.

Nu tar jag en paus härifrån ett tag, trevlig sommar!

JoJo2613:
Fan, är det bara jag som håller på hv, de där jävla iko har nio liv. Har alla glömt pandemisäsongen?

Smurfen:

Gillar att HV förlorade, men tycker synd om Kent Norberg. För evigt en hjälte för Sollefteå Hockey.

Smurfen: Skojig HA i det fallet!

Smurfen: det hade varit något!

SPOODI: Kan man drömma !!

Oskarshamn kvar å Karlskoga snor SHL platsen

Greenwolper: Trodde säsongen dog när vi höll oss kvar, men missade slutspel.
Men sen vinner Östersund, och nu kanske Mora slår ut AIK och Oskarshamn slår ut HV. Man slutar aldrig hoppas :)

Greenwolper: Tänkte precis skriva det vilken jävla tjuv haha.

Haha snacka om att lodin snodde målet där😂

JoJo2613: ut med HV

puffe: Oskarshamn har haft 3-4 ribb/stolpskott ikväll.

Rytter: Finns onekligen en viss humor i det hela. Hur kaxiga de var efter Kenttäs intåg. Förklarade drygt hur det minsann inte fanns någon rivalitet med oss utan enbart med Skellefteå.

Fast-forward några år framåt och de skriker om hur Kenttä ska be fansen om ursäkt, då laget har blivit ett mittenlag i HA, samtidigt som MoDo håller på att etablera sig i SHL och får ha heta bataljer med Skellefteå...

puffe: ribbskott med 4 minuter kvar. Har HV avtal med Högre makter?

grimiss: Hade varit fint med lite skatteåterbäring efter alla år i HA. Gärna med lite ränta på brandskattningen vid Coviddebaclet

Ozzy: Stråhle !!

HejaKuusela : tvek? Men hade varit sjukt trevligt om deras trupp blev tokbeskattsad av shl.

JoJo2613: Är inte han klar för IBK Luleå vid nedflyttning?
Uppladdat:

500x0-img7654.jpeg

puffe: Kommer bra tillbaka efter timeouten. döda Åsa-Nisse

Ozzy: Fortier får nog SHL kontrakt, kanske schilkey och Voutalinen men resten ytterst Tvek

Rytter: Svårt att inte ta med Västerås på en sådan lista.

HejaKuusela : svårt att se att någon skulle vara intressanta för shl🤔

SPOODI: Den hade man inte sagt nej till. Skulle kunna tänka mig att det är en spelare som Oskarshamn skulle kunna lägga stora pengar på att behålla år 1 i HA dock.

{9315}: borde värva Oscar Engsund om Oskarshamn åker ur. Fyller 31 i år och stor sheriff. Endast -10 i +- i SHLs sämsta lag någonsin

{9315}: Blir det lagerrensning för Löven nu? Fyndar någon SHL-klubb eller är sortimentet nära utgångångddatum?

Bad_Brett:

Känns som vi efter första rundan kan utse säsongens floppar.

Södertälje är slutspelets flopp med tanke på vilken position de spelade till sig under serien och förväntningarna de gick in i slutspelet med.

Löven är säsongens flopp sett till trupp och förväntningar.

Rytter: vet inte hur bra byström är 2024 så säger inte bu eller bä, men tycker inte vi ska stirra oss blind på siffror. han har varit deras förstaback så vitt jag kan tyda statistiken på tyska ligans dåliga hemsida, faktiskt bara 20 spelare totalt i ligan som spelat mer än honom, så hans klubb verkar ha litat på honom iallafall

med bernhardt-näsen och byström-rundblad, om det blir så, så skulle modo åtminstone ha två backpar som känner och kan varandra väl. sen gör inte det så mycket om inte kvaliten finns där. vet inte som sagt inte vilken kvalitet han håller.

Bad_Brett: Vet faktiskt inte. Han ser nästan skadad ut. Långsam och seg men är ju totalt usel ikväll och den här serien. nnHan ger ju bort chansen,

« · 2680439 · »