1150x200-modo-header2-kopiera.webp

MoDo Hockey

HockeyAllsvenskan · 547382 inlägg · 4164 ämnen
« · 2691009 · »

Sidan uppdateras nu automatiskt med de nya inlägg som skrivs.

Sv: Silly season
Trilske: Men hur är regeln då? Får laget vars bur flyttats av olyckshändelse spela tills man tappar puck? Har aldrig sett det förut att man tagit ut målvakten

{6870}:

Ja jag har sett det flertalet ggr under grundserien när man ej har blåst av trots att målburen varit ur sitt läge.

Har funderat varför lagen inte utnyttjat detta bättre.

Men tror vi kommer se mer av det i framtiden, om regeln/tillämpningen kvarstår.

Trilske: Aha jag kände fan inte till den regeln, ny för säsongen?

{5647}: Mora har varit roligare att se på men är för tunna och det syndens redan här mot Dif.
Djurgårdens rutin är nog det enda som kan rå på Brynäs och på hovet så kanske även Klasen kan kräma ur lite skridskoåkning med publiken i ryggen, så jag håller inte med, Djurgården och Brynäs känns som den bästa finalen. (På förhand)

{8225}:

Ja, jag har kommenterat denna regel tidigare.

Tillämpningen av regeln går dock att diskutera då dom blåste av vid en liknande situation för oss tidigare under säsongen.

Precis när vi klev in i anfallszonen och skulle ta avslut, till råga på allt.

Mycket märkligt.

Men piggt av andrén att sticka till båset och få in en extra utespelare bara att trycka på då man inte riskerar att få en spelvändning emot sig.

{8225}: Ja det var nog ett utav de sjukare besluten ikväll. Hade det varit Moras målbur hade domarna blåst av spelet direkt.

Gavelo: Skellefteå vinner och enda glädjen med allsvenska finalen är att minst ett lag förlorar, Djurgården helst då.

Gavelo: DIF är för dåliga, så det känns lite avslaget. Mora spelade med mycket högre tempo och det hade varit mycket roligare matcher att se på. Överväger att lägga ned säsongen nu

Smurfen: Dyngdiket skulle aldrig någonsin åter bli dyngdiket as we know it efter en gemensam offensiv av George och nomaden

SPOODI: Men ändå skönt, helt klart mycket mer sevärt att se 2 historiska giganter mötas i finalen än ett gäng masar.

Dock får man ge Mora att dom spelade en riktigt kul hockey, men det skulle aldrig räcka hela vägen.

{5647}: Förstod inte det när Djurgårdens målbur försvann ur sitt läge. Målvakten ut, men blåser domarna av så fort Mora fått kontroll på pucken?

Då är det klart att det blir dårhuset IF mot ålderdomshemmet IF

{7426}: Jo antingen där eller Ica ute i järved brukar det bli när man måste stilla suget efter något gott såhär sent nätterna. Sen är det bara lite drygt att man bor i Domsjö ^^

Bad_Brett: Sjukt korkat beslut av Petrus. Man såg redan innan han lyfte pucken upp på läktaren att det skulle hända. I det läget med usel is får man inte ta ett sådant beslut.

Sv: MoDo Hockey - Apropå Ingenting
{7426}: Tyvärr har du rätt. I filmer vinner oftast de man håller på, i verkligheten blir det tvärtom. Livet som motgångssupporter, men lyckan när vi vinner blir desto större

JoJo2613: Närlivsen vid sjukhuset har öppet 24/7 självscanning

Olli Nomadinen : Vilken kombination det skulle ha blivit om en MoDoit och en Tikare slås ihop och skall göra Dyngdiket tillsammans för å leta rätt på lättklädda damer och dricka 🍺🍺 ! 😛😅

Tur man gjorde bort dyngdiket förra helgen å är hemma i MoDo land denna helg 😄😄

{7426}: Och nu hinner jag inte till affären heller...

JoJo2613: De ville väl att DIF skulle få chansen att vila lite inför finalen.

{7426}: Grattis Brynäs till SHL platsen.

{7426}: så jävla orättvist

{7426}: Domarna lyckades tillslut. Segt. Aja grattis Brynäs vi ses nästa år.

Olli Nomadinen : Tänkte inte på det, sorry!

{7426}: Kollar paprikachipsspåren först

Klasén åker inte ett skär i onödan...

Gavelo: Av de här 2 lagen så skulle nog Mora ha större chans mot Brynäs än vad Djurgården skulle ha.

SPOODI: Ja, Lex Ingman.

Gavelo: KG borde stänga av Glad och Eklund för att de filmar :)

SPOODI: Haha ja men djurgården ska spela final.

Övrigt förstår jag inte hur Djurgården ska rå på Brynäs, dom känns helt sagolikt tama denna säsong.

Olli Nomadinen : Leta efter kall öl, dålig korv och lättklädda damer så hittar du George med

Costanza: Är i dyngdiket ikväll. Var är du?

SPOODI: Självfallet Wessner faller för det

Gavelo: diving av djurgården igen

{8225}: Crêpes görs på pannkakor!
Så nu kan Norrbottningar och annat pack sluta påstå annat.😁

Nucky: inte följt några av matcherna....alltså vafan händer ? Huuur kan saik tappa en 2 måls ledning med så kort kvar? Har båda lagen såll i kassen?

Trilske: Vilken typ av skada har Linus Söderström i SAIK?
Hoppas han är tillbaka snart..

{8225}: suck

SPOODI: Pannkakor tillverkas i stekpannor eller liknande(storlek som en vinyl-LP

Plättar görs i plättlagg(du får cirka 5 plättar som tillsammans nästan blir lika stor som en pannkaka.

Miniplättar låter som något en förskola hittat på för att snåla in på maten till de små

www.youtube.com/watch?v=IiNxIc_Sl9U

Nu håller man tummarna för Mora

Gavelo: Jag gick i högstadiet ihop med honom!

Zource:

Har mest haft koll på mora-matchen så ska bli intressant att se höjdpunkterna nu.

0-0-match > 6-6-match

{10015}: Friberg får 2:a utvisningen med sig ikväll för att han är 1.14 hög

Trilske: Men nu tycker jag det är festligt!

Trilske: Stör mig så in i helvete på Frölunda. Vill ej se dem vinna.

SPOODI: Fan en till jävla förlängningsperiod... Affären kommer ju stänga och jag kommer tvingas att köra till andra sidan stan till Järved för att handla min chips o dip.

Zource:

Målen fortsätter trilla in i Scandinavium.

Är faktiskt rätt jobbigt att titta på matcher med dålig defensiv och öppna späjll, i synnerhet i slutspel.

Om man håller på något lag, dvs.

JoJo2613: håll i klubban

JoJo2613: Liss, sjukt dålig hockeyspelare.

Trilske: Finns nog bara två lag med verklig ångest, det är Brynäs och djurgården

Trilske: Wessner :) Släppte exakt likadan situation i 1a perioden om jag minns rätt. Men nu när det är Mora så tar dem den direkt.

Riktiga ångestmatcher både i Smidjegrav och Scandinavium, skönt med semester...

« · 2691009 · »