Framnäs: Precis hemkommen från arenan! Jävligt skönt med en vinst mot Filmnäs och Österberg!
Förutom när dom gjorde 2-1, där såg man att det skulle bli ett mål i baken. Men utöver det så såg Berglund helt ok. Bra mycket bättre än Byström iaf. Så skriv ett billigt kontrakt för resten av säsongen och låt dem 2 tävla om 7e backplats.
Nu blir det Kebab och något gått att dricka till det! Trevlig Helg!
1921ofHockey: Första fjärdedelen tog vi ynka 9 poäng på 13 matcher. Uselt verkligen. Nu under den här har vi tagit 17 poäng redan med en match mot Luleå kvar. I princip har vi blivit dubbelt så bra, men det lustiga är ju att plattmatcherna kommit hemma mot HV och Malmö. Vi blir så straffade av att det är just där det går dåligt, att vår förlust även innebär tre pinnar till dem.
Bad_Brett: han såg intressant ut, spännande att se fortsättningsvis under december. annars en fin match av modo mot ett brynäs som inte kommer upp i nivå men det är inget vi ska be om ursäkt för.
off topic: för övrigt är ni som är inne och provocerar i brynäsboken riktiga puckon.
Keriksson: Vi blåser om Malmö (eller nåt annat gäng i klungan) i jul! 1,67 i snitt sedan förra landslagsuppehållet. Fortsätter vi så här är vi snart ikapp, eftersom det snart är så många gäng i mitten (Leksand, Malmö, Linköping) att vi kan börja spela sexpoängsmatcher var tredje match typ.
bollan123: Mina tankar om Berglund är att han tyvärr var bättre än Byström och det är ett underbetyg till den senare som jag ändå tyckte spelade rejält och enkelt i början.
friberg: Han gör inte en dålig match han har dessutom inte spelat på ett bra tag. Han får sedan gå in och spela med olika backar varje byte nästan så jag tycker att han absolut inte gör bort sig.
Sedan ska jag säga att jag aldrig har sett dig skriva en enda positiv kommentar om MoDo. Till och med under matchen går du och skriver negativa kommentarer om MoDo i Brynäs-boken 🤣 Jag må vara negativ stundtals men du är ju bokstavligen nivåer över mig. Börjar fundera om du ens är MoDo supporter eller om du är något grongult.se troll...
friberg: Tycker Karlin i intervjun inte riktigt vågade säga vad han tyckte om Berglund, men fick känslan av att han var lite skeptiskt. Vi kan inte signera Berglund. Han är för dålig defensivt, likt Byström.
Confusius: Vi tar Malmö i mellandagarna hemma! Sen ska vi förbi. Med detta spel kan det gå vägen. Med poängsnittet efter förra uppehållet landar vi på 70 poäng.
dempa: Det var kul att Keb fick köra sin hörna även efter pensionen. Ibland ”avvecklar” man ju bara folk när de pensioneras varesig de vill det eller inte.
modomille:Brukar dela upp 5 matcher i taget och varje femma skall ge 7p för att man nå 70. 1-5 gav 5p 6-10 gav 1p 11-15 gav 5p 16-20 gav 7p 21-25 gav 8p
Så vi tog igen 1p och har två bonusmatcher. Då tar vi oss an 26-30 nu.
{10015}: Fy fan vad viktigt! Att vi kan hålla ifrån och att vi kan studsa tillbaka efter förlust. Att vi kan vinna på hemmaplan också. Första gången Foppa är på plats vid vinst?