Jävla surt att förlora och nu vart glappet större igen. Vi har inte råd att ge bort poäng på detta sätt. Med en normal målvakt hade vi tagit 3 pinnar idag. Ebbe lastar jag icke för detta mer jävligt synd om grabben att kastas in i denna situation vi är i där så mycket hänger på spel.
Ännu, under hela säsongen har jag inte hört någon som bevisat att vi kunnat värva någon över huvud taget. Såklart om vi plötsligt lägger tjugo miljoner på en spelare. Men det är alltså det som krävs för att rädda Hinken?
NuMo: Var ett exempel, Werner var ju ute på marknaden så antar han borde väl kunnat vara intressant. Dickow sitter fast i HV ingen aning om hur dom tänker. Men finns alltid lösningar på problem det är dit jag vill komma. Hittils har inte Hinken lyckats mot bevisa det.
NuMo: Behöver ej vara superstars för förstärka detta lag. Och Adam Werner som Lhc plockade in är ju ej nån superstar men helt ok målvakt. Samma med Dickow känns inte rättvist mot Lundberg att lasta på han denna börda helt fel tid att göra det. Så tror nog vi skulle må bra av att få in nån med lite mer rutin. Sedan är Inte OEE nån shl målvakt säkert en duglig allsvensk keeper byte med något allsvenskt lag kanske?
Angående forwards så har ju våra kära Hinken surrat om detta sedan September men vi får se.
NuMo: Med tanke på Lehtinen inte mått bra på länge och verkar vara väldigt osäkert kort så skulle man kanske kollat upp lån eller så. Dickow sitter ju fast i HV tex kostar säkert inte skjortan.