- Vi stänger mittzon på ett helt annat sätt än tidigare - Om vi inte kommer in med fart i anfallszon, droppar vi istället till spelare som kommer med fart - Vi gör fortfarande för många idiotmisstag, men täcker upp mycket bättre när det händer - Vi går ut mer aggressivt mot skytten - Vi går mycket rakare på mål - Backarna vänder upp mycket snabbare i uppspelsfasen
Sedan är det inget skönspel, men när detta sitter i muskelminnet kan det bli riktigt bra!
Framnäs: Absolut. Det går inte så fort att förändra ett spel och spelarna är nog mer taggade då mycket av sparkningen faller ned på att de gjort ett dåligt jobb.
Med det sagt så syns skillnader i spelet. Hur vi vill spela enklare och rakare framåt. Hur forecheck ser ut att hålla ihop bättre. Hur vi går rakare på mål.
Domsjö: Anar tendenser att vi som default-mode fortfarande vill lägga svåra passningar och testa genvägar. Men syns också att spelarna ibland tänker till och bestämt sig för att spela mer rejält.
Bad_Brett: Ibland får man bara inte det att stämma. Det händer även väldigt bra tränare, och kan ibland vara väldigt svårt att sätta fingret på varför. Jag tror att fokuset på att vi ska gå upp till våren gjorde att man tappade fokus på den här träningen och nästa match, i kombination med tredjelinespelare som trodde att nu när dom har gått ner en liga ska dom bli lirare och poängspelare, och då tappade det som gjort dom bra. Till en början vann vi än fast vi inte spelade bra och då blir det svårare för tränare att rätta till omedvetna felinstälnigar. Och sedan när förlusterna kommer så kommer misstro till spelet och sig själv.
Tuppen: Karlin påstod att han inte ville spela sarghörnshockey. Men döm av min förvåning när spelarna plötsligen går på mål med nytt ledarskap. De lyssnade helt enkelt inte på honom.
Willow: Nu blev det Icing, men smartare försvarsspel där en gick på den andra läste var pucken skulle dumpas. Har inte sett mycket av det tidigare under säsongen.
bengt88: Det känns som flera har fått upp farten. Vi vinner tillbaka pucken klart snabbare. Olofsson hade ett par usla byten, men jag tror det var tillfälligheter
modomille: Jo märks att man satsat på grundspelet för powerplay vat fortfarande inget att hänga i julgranen, att ställa Elton i slottet är ett märkligt sätt att utnyttja hans egenskaper.
Nucky: Nja jag är väl rätt tveksam till Freddan. Men kan väl tycka att något behövde hända.
Du kan väl inte mena att du tycker matchen mot Karlskoga var en toppenmatch av MoDo? Seger men knappast förtroendeingivande, enligt mig isf. Karlskoga hade mängder med kvalificerade målchanser.
- Vi stänger mittzon på ett helt annat sätt än tidigare
- Om vi inte kommer in med fart i anfallszon, droppar vi istället till spelare som kommer med fart
- Vi gör fortfarande för många idiotmisstag, men täcker upp mycket bättre när det händer
- Vi går ut mer aggressivt mot skytten
- Vi går mycket rakare på mål
- Backarna vänder upp mycket snabbare i uppspelsfasen
Sedan är det inget skönspel, men när detta sitter i muskelminnet kan det bli riktigt bra!