Hägglundsmaffian: jag tror vi behöver juluppehåll. Träna hårt som fan och starta om. Freddans viktigaste jobb tror jag inte blir nåt taktiskt utan få igång gruppen. Helt jävla under isen. Ängsligt och tveksamt. Noll köttande.
Så Gästrin ska lämna redan efter den här matchen. Det känns tidigt även om dom ska flyga till USA, tror Finland åker först om någon vecka till exempel.
Costanza: Det är möjligt, men då måste Hinken göra ett otroligt bra jobb och ta in minst 2-3 toppbackar som vänder hela skutan självmant. Det kan bli ganska svårt att lyckas med.
Gavelo: "Det är en gedigen centertyp som är bra över hela banan, men med sina främsta styrkor i defensiva spelet. Han brukar ofta få möta upp motståndarnas bästa formationer och är då pålitlig med en hög arbetskapacitet," säger Henrik Gradin.
Gavelo: Vet inte om man kan rädda ett skepp som redan sjunkit. Det känns som att Löven kommer sopa hem det här utan några svårigheter. De där miljonerna kanske gör mer nytta nästa säsong.
0-0 efter första perioden på bortaplan mot Kalmar vars formkurva spikar rakt upp är rätt ok med tanke på vart vi står. Skulle vi lyckas ta poäng ikväll så får vi nog vara nöjda.
Zource: alltså jag börjar luta åt att det kommer finnas en skaplig chans att ta sig upp bara på Werner och vår offensiva spets. Även om spelet fortsätter se ut som kattskit. Om vi tar oss till slutspel dvs.
NuMo: 0-0 efter en period mot seriens kanske bästa hemmalag är inte dåligt. I andra halvan släpper vi till lite för öppna lägen, men överlag känna det rätt stabilt och tråkigt.
Zource: alltså jag har landat i att han kort och gott bara gett upp. Finns inte en chans att han har såhär lite hockey i sig. Jag tror han rakt av checkar in på jobbet och försöker hålla sig på nån sorts semi-rimlig lägstanivå. Jag såg han mkt live när han slog igenom.
Hägglundsmaffian: ja det ser ju verkligen bättre ut nu!👍 med Karlin vann vi båda matcherna mot Kalmar. Om nu Karlin var så dålig borde vi inte köra över Kalmar då för att vara bättre än honom? Anser nog att truppen inte är så bra som sägs och att det är alldeles för stora förväntningar. Men det är bra att vi sabbar det vi byggt upp med kaos^^
Gavelo: Förstår inte hur svaga spelare som Måns, Linus, Bjerselius ens får spela och var befinner sig den där Mattsson??? En som dessutom är segare än nykokt kola är Emil Larsson. Det är även många forwards som underpresterar framför en rätt kassa backar. Måste finnas nån ledig back i Europa som kan ersätta Berglund på direkten och varför spelar han ens?
Gavelo: Jag brukar förespråka juniorer men att Hallin inte skulle räcka till i längden var dessvärre förutsägbart sett till den spelartypen han är. Ibland blixtrar han till men vi hade behövt vara stabilare som lag för att göra det bästa av hans situation.
Vikingmodo : Främst är jag besviken på Rundblad och Berglund. Hur svårt ska det vara att nå upp till sin kapacitet när man ständigt möter HA-motstånd? Snart har hela säsongen susat förbi. Vilka lurendrejare.
k1m: Helt seriöst så behöver Modo 3 bra backar. Norén, Hallin och Bella räcker inte. Sen behöver vi 2 snabba forwards som är skickliga med pucken.
Carlsson är för långsam, han ser ut som True på isen och Topping är helt meningslös, slår inte en bra pass, kan inte dribbla och tar sig bara runt på utsidorna.