1150x200-modo-header2-kopiera.webp

MoDo Hockey

HockeyAllsvenskan · 547741 inlägg · 4166 ämnen
2976718 · »

Sidan uppdateras nu automatiskt med de nya inlägg som skrivs.

Sv: Mora IK - MoDo Hockey 2026-01-25
modomille: visst behövs flertalet nyförvärv men samtidigt så måste tränarna ha en bättre spelidé, nu har man spunnit vidare på den Karlin satt och det är väl rätt tydligt att det inte fungerar.

Under alla mina år jag följt Modo så är denna säsong den spelmässigt sämsta, det finns ingenting i Modos spel så får man att tänka seniorhockey utan det är obefintliga uppspel, dåliga passningar och stillastående spelare över hela banan.

Peja: "Minns att jag såg Whitney spela för er i Gavlerinken. Tyckte han osade klass i puckhanteringen och spelsinnet, men han verkade inte kunna röra sig obehindrat."

Tror du minns fel, då han la av innan han spelade nån match med Modo i Gavlerinken.

Hinken kommer bli våran död. Jag tror fortfarande att det går att rädda den här säsongen men hinken vägrar..

Knafus: Tror inte riktigt du förstår. Att förlora matcher är en sak men att förlora på det sättet som man spelar är en annan. Medans andra lag har plan B och Plan C så har modo bara en enda. När motståndarna ökar tempo och hittar div lösningar på isen så står spelarna i modo helt utan plan. De blir rädda och slänger puckar omkring sig i frustration.
De blir rädda och passar hellre någon som står nära, även om den spelaren är markerad. Man slutar åka skridskor för de vet inte åt vilket håll de ska åka. De får ingen fart från egen zon i uppspelsfasen för forwards får åka hem igen för backarna tar för lång tid på sig. Vi har EN duglig målvakt osv osv…

Det behövs ställas krav och om det inte blir bättre så behövs bänkningar! Som jag skrev i mitt senaste inlägg så hade jag hellre tagit upp halva U20 som det ser ut just nu.
Samtidigt så kan det emellanåt se okej ut spelmässigt men det handlar då oftast om en period i matcherna. Resterande har de glömt av hur man spelar.
Allt kan bara bli bättre.

Sigge: haha just fan. Ja alltså vad säger man....

Jag har faktiskt alltid sett dom som en duo. En av styrkorna var att dom var jävligt tighta. Det funkar ju dock bara när man har jävligt högt till tak. Ser noll poäng med att ha hinken kvar utan Karlin.

Är det bara jag som känner mig....bränd? Upp brunnen? Vi flög för nära solen, nu ligger man här och krälar med tredje gradens brännskador. Vart man än tittar är det bara rykande aska, finns INGET kvar av vändningen. Inledningen på säsong 1 i shl - närmare kommer man inte solen.

Sigge: Hahaha, jag älskar sån här långsinthet.

Men du har en god poäng. Klubbens kaxiga sekt-attityd ger saker ett löjets skimmer när man inte kan leva upp till det.

Bad_Brett: Minns att jag såg Whitney spela för er i Gavlerinken. Tyckte han osade klass i puckhanteringen och spelsinnet, men han verkade inte kunna röra sig obehindrat. Supertråkigt att han blev tvungen att lägga av.

Znark: Jag har för mig att Hinken sa i nån intervju "så länge jag är sportchef kommer Karlin träna MoDo!". Om han ska stå för sitt ord borde han ju avgått när styrelsen sparkade Karlin.

Bad_Brett: tack för info. Då vet man precis vilka företag man ska hålla sig borta från.

Bad_Brett: vad jag minns så är det också helt motsatt hinkens första lagbyggen. Dom kändes verkligen som LAG.

2976718 · »