1150x200-modo-header2-kopiera.webp

MoDo Hockey

HockeyAllsvenskan · 493257 inlägg · 4170 ämnen
« · 2995234 · »

Sidan uppdateras nu automatiskt med de nya inlägg som skrivs.

Sv: MoDo Hockey - Apropå Ingenting
Zource: De ä mycke snack på dig!

Nucky: Samt att han väl var Karlins värvning då de känner varann? Ska nog mycket till för att han blir kvar då, och vill man ens ha någon som gör 20 matcher per säsong? Slutspelet lär bli avgörande i hans fall.

Knafus: Osäker på hur han tränar men han har tränat fram till för någon vecka sedan innan han slog upp skadan igen
så jag har ingen aning om han kommer kunna spela i slutspelet.

Willow: Menade givetvis Fredagsmatcher!

Svärjevännerna hade givetvis gett Modo Fredagsmatcher på hemmaplan och gett Hinken en fet bonus till nyförvärv.

Zource: Men om de får fredags-- och söndagsmatcher. Är det då svärjevännerna som ligger bakom?

Knafus: Han kommer säkert spela på sprutor - som många andra en bit in i slutspelet - men jag antar att man sparar honom så han är så fräsch som möjligt när det börjar.

Sedan är det skador det handlar om. Det är väl ganska relativt om det går att slå upp. Risken kanske är väldigt liten, men om man har så pass otur som Fitz verkade ha så gick det ändå. Han spelade väl en hel match utan några som helst problem, men sedan träffade OP honom precis på fel ställe under träning.

Gavelo: Läste nånstans att detta är Fitz sista år i karriären pga skador.

snowden: Det är säkert Såssialdemokraterna som infiltrerat TV4. De vill inkludera alla gnagare så att de får Lördagsmatcher!

Gavelo: har Fitz fullföljt några träningar på sistone? Tänkte på om jan kommer vara i matchform till slutspelet? Jävligt udda att spara på någon som ändå kan spela såhär inför slutspelet. är det smärtan som hindrar honom om det nu inte går att förvärra skadan? Om man tänker soela honom på sprutor när det väl är dags.

modomille: Apropå Fitz
Vid det här laget borde Hinken jobba på förlängningar men det är väl ingen som förlängt kontraktet.
Personligen är väl Fitz kanske den enda som inte har kontrakt som vi borde förlänga med, trots 32 års ålder så sticker han verkligen ut i positiv bemärkelse.

Topping är jag tveksam till, kändes lite som en one hit wonder i Västerås och även om han jobbar extremt hårt så får hannä ut väldigt lite,iaf som center.

Sv: MoDo Hockey - BIK Karlskoga - 2026-03-01
Jag skäms har blivit medlem i AIK hockey?
Aja nu ska det köpas 8st biljetter till modoiter både 20e och 22a.
HELA HOVET HÅLLER PÅ MODO

Bad_Brett: Verkar som Fitz klev av träningen och Larsson saknas. I MoDo betyder day-to-day mellan några timmar och ett halvår.

Var det inte Dickinson som hade en skada som "absolut inte skulle gå att slå upp" och sedan lirade han väl en halv period innan det var dags igen?

Tarasov: Tack detsamma. Jag vet! Jag är bäst!

modomille: Samtidigt är Elton ett exempel på varför statistik ska tas med en nypa salt. Han är riktigt svag defensivt, även om det har blivit bättre.

BurkLeffe:
Hoppas du har en bra dag Leffe. Du var behållningen i podden med Nyström.

Fitz och Elton sticker verkligen ut i vårat lag. Dom två är dom enda som inte påverkas av att laget går trögt.
Uppladdat:

500x0-img20260303102201.jpg

Saleva: Jag vill se Costanza käka ostron på Sturehof!

snowden: HA är en jävla pissliga låt oss vara ärlig

snowden:
Det är trist men samtidigt bra läge att åka till storstan å se två matcher på helgen.

modomille: Nää tråkig liga i år. Ännu sämre nästa säsong. Undra hur mycket TV4 bestämmer upplägget?

snowden: Riktiga nötter som styr den här ligan men hockeyallsvenskan skulle ju bli kul sa folk! Tycker ni fortfarande det?

SPOODI: Så ruttet.

snowden: reagerade också på det? sjukt

Domsjö: Vad är det för upplägg HA kör med ? MoDo och BIK som har hemmaplansfördel får inte spela någon helgmatch förens ev game 7!?
AIK får sina två första matcher fre & sön.

Löven & Kalmar får dessutom bara en söndag och ev fredag vi game 7 vilket knappast är troligt.
Vilken skitliga 🤮
Uppladdat:

500x0-img0626.jpeg

Willow: Gnälla på damer är ju helt missvisande. Att jag däremot gnäller på Rundblad är korrekt.

Men det ska jag sluta med nu. Rundblad har gjort en fenomenal säsong, framförallt bytet mot SSK. 👌

modomille: Ja, på något märkligt sätt ska vi bli bra, PP känns som en stor nyckel. August Berg ska inte ha rollen att glida fram med pucken i PP, Topping och Jeppe ska inte fortsätta få tappa puck på blåa linjer. Hoppas de 'skadade', Emil. Kelleher, med flera ger oss ett mirakel

puffe4: Först måste vi genomlida två matcher till och alla kommentarer men sen ja då kör vi.

BurkLeffe: Älskar dej Costanza. Nu slutar vi tramsa och går all in i slutspelet, All in, inget trams längre, bra musik efter varje vinst gäller nu!!

Willow: Han kanske har åkt på däng av frugan?

puffe4: Han har väl tufft på hemmaplan och måste gå in på forum för att få spela tuff. Gnälla på damer och sossar, är väl typ manligt?

Zource: Sov gott, men varför håna folk hit och dit?

puffe4: Om han bevisar för mig att han är en kapten, då ska jag hålla min käft!

Nu ska jag sova, och drömma om guld.

Zource: kränkt sosse? skriv i rätt forum, tack! Pinsamt att du hånar vår kapten dock

puffe4: Jag sitter här och leker med tanken att nån låter som en kränkt sosse.

Rundblad kan bli viktig i ett slutspel. Om han höjer sig så tror jag faktiskt att han är för bra för att spela damhockey.

Zource: Jag sitter här och leker med tanken att du skriver skräp. Rundblad lär bli viktig i slutspel, snälla sluta skriv skit om annat än ditt Skövde

BurkLeffe:
Godkväll!

Jag sitter här och leker med tanken att Slöddertälje blir 7a, vinner play in och sedan slår ut Kalmar i kvartsfinal. Då blir det Björklöven-Södertälje i en semi.

Heyerdal: Damlaget har väl inte varit bra på länge? Men om Rundblad sköter sommarträningen så kan han nog få en plats i damlaget till nästa säsong.

Hörde att Hinken behövde bära runt på bollarna i en hink för att kunna ta sig fram.

Zource: Vad hände med MoDos damer? Förlust med 7-1 mot SDE?

Zource: Det är farbror Leif här

BurkLeffe: Buckethead!

Zource: Är det du Hinken?

Costanza: Knytnävsslagsmål i korvkön?

Blake: Kul för Ångermanlands röda vägg i 08-land. Är ju ändå lite kult att möta AIK.

Heyerdal: Ja, MoDo är nöjda och sparar sig till slutspelet.

Heyerdal: Ja. Bara att ladda då mot klassiska AIK.

Sv: MoDo - Damlaget
Costanza: Tungt att vi redan ligger under.

Costanza: Apropå de två sista matcherna innan slutspelet så tror jag MoDo kommer att stå kvar på nuvarande poäng, två sluspelsjagande lag Iko och Almtuna. Kul om vi fick se Kelleher och Fitzgerald i några byten iaf.

« · 2995234 · »