1150x200-modo-header2-kopiera.webp

MoDo Hockey

HockeyAllsvenskan · 505142 inlägg · 4189 ämnen
3032442 · »

Sidan uppdateras nu automatiskt med de nya inlägg som skrivs.

Sv: Silly Season
Swetlikoff = Carderoth
Jeppe = ?
Kelleher = ?
Topping = ?

Rundblad = ?
Bengtsson = ?
Person = Wahlberg
Rönningen/Anderson = ?

Minst 3 forwards utöver Fitz och Måns samt minst 2 backar måste ju ska in. Annars ställer vi en betydlig tunnare trupp på isen och alla vet ju hur det brukar sluta med skador. Blir sjukt besviken om man inte värvar minst 5 nya. Och skulle Måns och Fitz lämna så är det ju 7 som ska in.

Vargen: Han är en mycket bra och sympatisk tränare tror att han kommer att lyfta fram rikemans laget!!😎😎

Blake: HV71 tar in Niklas Eriksson som ny huvudtränare. Baserat på hur det gått i Örebro har jag svårt att se att det ska vara en lyckad övergång.

Willow: Just Veronneau känns skönt att inte få hit. Jag vet vad ni tänker, klassisk deflect när det inte gick vägen. Men:

- 30 år, fyller 31 i december.
- Nedåtgående kurva - 60p, 36p, 28p, 20p senaste fyra säsongerna, skadad senaste.
- Jättedyr, och hade han valt MoDo över Örebro hade det varit pga pengarna såklart.
- Är han en spelare som tänder till när MoDo ligger borta en vecka i Småland med tre matcher mot Vimmerby, Kalmar och Nybro?

Klart att han hade varit bra, dumt att säga något annat. Men bäst fit för MoDo 2026? Han känns lite som en Kelleher eller Fitzgerald, grädden på moset i ett annars bra fungerande lag.

Jag vill ha spelare på uppgång (Wahlberg) eller spelare som hamnat i fel roll i SHL (Rosén). Gärna spelare som driver träning och match. Ålder 23-27 som vill någonstans.

jonsson: Örebro

Bad_Brett: Nej, vi behöver få bra träff på värvningarna.

Hockeynews hade oss som favoriter tills AIX värvade och nu tippar de oss två. En del baserat på vad man hört MoDo försöker få.

Willow: Det där laget grejar inte topp-6.

Willow: Larsson kan vi nog räkna bort Svensson säger att han kommer lämna och att vi också jobbar för att bryta det avtalet.

Willow: Tror att Milan Sundström blir omöjlig att hålla utanför laget.

Framnäs: Hockeynews chat om MC:
Modo vill ju behålla, men osäker på vilka alternativ han har.

Ställer upp Modo så här just nu, med Måns, Fitz och Emil Larsson med. Men det är ju osäkert med alla tre.
Uppladdat:

500x0-d057030a-b286-4056-a6bf-66327dbb4e49.jpeg

Haakana32: Den där infon hade jag inte ens sett. Tackar!

Det jag tänkte på var längre sen tillbaka än i fredags, ett svar i sillychatten. Men då fick jag lite update kring det nu.

Framnäs: Nej, såhär sa Svensson i fredags.

"Jag har ingenting på ren uppstuds, mer än att jag vet att 🪣 har lite nordamerikaner i sikte. Några ser rätt intressanta ut."

Ingenting som varit nära förestående.

Frontschwein: Det handlar om hur vi får ihop det i vinter. Löven behöll stommen från laget som kom fyra och åkte redan i kvarten där AIX blev för svåra. Flera spelare är i grunden betydligt bättre än vad man fick ut.

Tarasov:

...eller så är vi något på spåren.

När det inte händer något funderar iag jag över vad som gått snett de senaste säsongerna.

JoJo2613:

Ingen Max Veronneau till Modo, men vi kanske va nära 😬

3032442 · »