Frontschwein: Håller med på att något borda ha hänt efter 10, men tack och lov har han åtminstone var tydlig med att det kommer hända saker ifall de förväntade stjärnspelarna inte har börjat producera efter 20 omgångar, så ha tålamod...!
{7426}: nästa swishkampanj hoppas jag går till nån mcklubb som kan slänga ut sportchefen från kansliet då idioten inte verkar fatta hur man sköter sitt jobb.
Gavelo: Att ens sikta på allsvenskan och med det pengatappet bevisar ju bara ännu en gång hur jävla naiv och värdelös hinken är!! Hans enda uppgift var att bygga starkast möjligt innan och under säsong ett lag för SHL!!! Blir så jävla förbannad när jag tänker på hur den psykopaten drar oss ner i skiten!!
Han skulle ha agerat å det kraftigaste redan närvi gått kräftgång efter 10 omgångar.
Keriksson: Vi har inte spelarmaterial för att, vare sig, undvika kval eller vinna mot något lag väl där. Det enda som kan rädda oss är att Hinken får arschlet ur vagnen och agerar, vill säga överträffar sig själv.
Han har sytt ihop ett gäng legoknektar som skiter fullständigt i hur det går , samt överbetalde mätta hemvändar, läs Olofsson främst. Övriga hemvändare håller allsvensk klass, inte mer.
Hinken ska inte bygga vår allsvenska lag heller för den delen, han måste bort, helst igår!
Costanza: Min kommentar satte visst fart på LHC! Vi kommer få möta ett lag som är oerhört räddare att åka ur än vi är för ja. Jag räknar med att Modo kvalar.
Keriksson: Nu spekulerar jag men jag tror att Hinken ville förlänga med Karlin eftersom att kontraktet även gäller i allsvenskan. Skulle vi ramla ner så behöver vi inte börja med att leta tränare utan arbetet med nya laget kan börja omgående och Karlin är en riktigt bra tränare på den nivån. Tror även att värvningen av Byström och nu eventuellt Berglund har en viss allsvensk tanke bakom sig.
Costanza: Det måste ju vara värt att låta OP eller någon annan breddspelare köra över motståndarnas bästa spelare. Man ska inte underskatta effekten av att ha några Hanson-bröder i laget.
Det måste finnas ett mellanting mellan att ge hjärnskakningar och åka runt med handväska. Vill se blödande näsor, krossade läppar, blåtiror och annat som visar att det åtminstone gör förbaskat jävla ont att ta poäng mot oss.
För övrigt får ni ett förslag på ett bra TIFO av mig:
SPOODI: Modo borde ringt Ken Hitchcock, en tränare som hade koll på defensiven i sitt Dallas då det begav sig på sent 90/tidigt 00 tal. Nu har man förlängt med Karlin vilket jag tror var ett misstag tyvärr.
Bad_Brett: Det verkar onekligen så, sen har vi genomgående enorma problem att ”kriga” vilket jag tolkar som att det saknas rätt inställning hos hela eller delar av laget. Kan man inte tagga till borta mot Brynäs med nästan 8000 på läktarna i mellandagarna så har jag inga argument till varför man skulle ”kriga” 2 dagar senare under nästan samma förutsättningar fast hemma.
Gavelo: Både True och Jasek har blivit utvisade för att de har gnällt på domaren.
Några som inte gnäller på domaren är våra tränare. Rönnberg och Bulan pratar mer med domaren i en enskild match än våra tränare gjort på hela säsongen.
Gavelo: Är det någon gång man verkligen borde tagga till så är det rimligtvis idag, fullsatt arena och det borde finnas revanschlust i laget efter en dålig match mot Brynäs, tvärtom så tror jag på seger, ganska klar sådan faktiskt.