Salle: Jag valde Stek Provencale, hade tänkt prova pastagratängen också men den var tyvärr slut för tillfället.
Upplevde också något i bombväg på lunchen, när potatisen sökte sig mot såsen på tallriken och stänkte ett "fint" mönster på min tröja.
Salle:
Jag valde i alla fall Stek Provencale. Mycket gott. För 75:- är det suverän mat, bra utsikt och gott tillbehör. Det enda negativa var det svaga kaffet. Naturligtvis Gevalia, då förstår ju alla att det smakade dåligt.
Paddan: Vad valde du för kulinariskt idag då? Eller tog du lite av allt som vanligt? :-)
Vem var 2:a keeper? Königsson?
Bad_Brett:
Nilsson, Molinder och Niklas Öman är på landslagsuppdrag till den 18:e augusti.
Det var för övrigt ett jävla tjat om bomben. :-)
Harald verkade också ganska missnöjd med tempot i skridskoåkning och passningsspel på vissa håll, tror det var framförallt den gula femman som fick höra ett och annat.
Poffa: Äh, lite i långsammaste laget tycker jag ;)
Svarta femman visade fina intentioner, även om jag måste säga att min favoritkedja är den blå kedjan där pucken ibland for som ett rinnande vatten mellan spelarna.
I dag på träningen så hade man delat in spelarna i tre femmor och med ett extra ytterforwardspar. Allt för att spela ihop sig tills i kväll, antagligen. Så här såg det i alla fall ut:
Svart: Adam A, Tommy W - Döme, Horava, Steen
Blå: Oskar H, Tobbe V - Pasi, Hella, Öberg
Gul: Tobbe E, Selin - Gästrin, Skröder, Tommy E
Röd: Micke P och Dallas
Man tränade en del på spelvändingar, avslut och PP. Det såg som vanligt rätt ringrostigt ut i PP och där räknar jag inte med mycket, så här till en början.
På slutet var det lite skotträning och Adam Andersson var den som tränade flitigast. Ungefär 25 direktskott utan målvakt, passningsläggare var Wargh, och drygt hälften satt. Många fina skott, en del i virket och så några som strök strax utanför. Han skjuter i alla fall hårt och fort. Inget duttande och lägga till rätta.
Döme visade klass när man tränade avslut från nära håll. Ett par riktiga "mörsare" i form av handledsskott letade sig in strax under ribban.
Cyklob: Så väntar man på att Poffa ska publicera formationerna från förmiddagens isträning. Själv har jag minne som en fiskpinne, men kom i varje fall ihåg att... om formationerna är så som man kommer att spela i kväll... så blir det en fortsättning för den fina kedjan Pasi-Hella-Öberg.
Dessutom var det riktigt trevligt att se Wargh mata Adam med puckar för lite direktskottsträning i slutet av passet. Låga fina direktskott, när han väl fick in siktet ordentligt.
Väldigt mycket lunchgäster i restaurangen återigen.
Någon som skall ner till Kramfors den 10e? Tycker det vore roligt om vi kunde samla ihop en lite n klack till den matchen. Det är ju inte så långt att åka och Timrå lär säkert få med sig lite folk.
Paddan:
Äh, enda anledningen till att man tippar Luleå först är ju för att de har den däringa superspelaren Bartecko. Han ska ju självmant göra en sisådär 68 274 poäng, eller nåt.
MorganaLefaey: Ok, utan att utgå från mitt tidigare tabelltippande så blir det:
1. Luleå
2. MoDo
3. Timrå
4. Brynäs
5. Skellefteå
Paddan: Jag vet inte varför det känns som den där tippningen är lite väl i det neutralaste läget. Gör om, Gör ny... Gör rätt.
:)
Frisco: Då ska väl jag dra mitt strå till stacken jag också
1. Luleå, Brynäs, Timrå, MoDo
2. Skellefteå
mattias - 74: Men ack, peta ner modo så där till 3e plats på norrlandslistan. Beror det helt enkelt på att övriga inte inser att laget blivit bättre på varje position eller pga att vi helt enkelt har övertro till nytillskotten.
För det kan väl inte bero på ny arena förbannelsen? Jag menar då borde vi ju hamna på 4e eller 5e plats.
Deas: Får väl lov att dra iväg en fastän det inte är fulla trupper då.
Frisco:
Jag tippar också.
1. Luleå
2. MODO
3. Timrå
4. Skellefteå
5. Brynäs
| 1. | Luleå |
| 2. | Timrå |
| 3. | MoDo |
| 4. | Brynäs |
| 5. | Skellefteå |
Wayne Gresky: Tanken var eg att jag skulle komma fram till någon form av tabell efter det att Frisco undrat hur norrlandslagen kommer placera sig i förhållande till varandra. Men jag orkade bara med Brynäs så det blev ingen utvärdering av vad de 5 värvat och hur jag tror de kommer placera sig.
Det lär väl inte vara någon större risk, förmodar jag, att dagens match mot Mora skulle ha någon form av onlinebevakning. Hade ju varit intressant att se hur Zacke och de andra klarar sig när man har större delen av truppen i spel.