1150x200-modo-header2-kopiera.webp

MoDo Hockey

HockeyAllsvenskan · 543285 inlägg · 4151 ämnen

A new beginning, Silly Season 06-07

Sv: A new beginning, Silly Season 06-07

Det lär väl inte vara någon större risk, förmodar jag, att dagens match mot Mora skulle ha någon form av onlinebevakning. Hade ju varit intressant att se hur Zacke och de andra klarar sig när man har större delen av truppen i spel.

Paddan: Blir det Erlander som kommer att vara andremålvakt i MoDo under tiden som Krizan återhämtar sig från skadan?

Vilken tid börjar matchen mot Mora idag?

Paddan: Matchen börjar 19.00

Gusse: Tackar, tackar. Hittade lite mer information om Mästarcupen efter lite googlande.

Paddan: Man får hoppas modo blir sist i cupen. Har för mig att de 3 sista årens vinnare har fått spela kvalseriehockey som sina sista matcher för säsongen.

3 år är nästan så många att man kan börja kalla det en regel. Så jag håller tummarna på förlust.

MorganaLefaey: Trodde ni hade koll på cuperna detta är inte den beryktade Mästarcupen i Norrtälje. ;-)

65selander:

Ni och ni? Här duar vi varandra. :-)

65selander: Den är på åland om jag inte misstar mig. Men det är ju samma namn och därför dess like.

MorganaLefaey:

Nä, det är en helt annan Cup.

Poffa: Drog alla över en och samma kam :-)

Poffa: Jag må faktiskt vara ärlig och säga att jag visste att den inte var på samma ställe, och pga av namnet så tänkte jag att de kanske bara flyttat på den. Men där ser man. Den gamla godingen finns kvar.

65selander:

Typiskt Brynäsare. ;-)

Tänkte bara att någon med lite att göra kanske ville läsa lite hockeykuriosa. Nu avsäger jag mig iofs allt ansvar över att det fortfarande är korrekt då någon övergång kanske skett efter att jag hade lite göra och sammanställde detta.   

Flest högerskyttar i truppen:

FBK, Brynäs 7st

HV, Dif, Malmö 6st

Modo, LHC, MIK, Skaik, TIK 4st

Luleå 3st

VF 2st

Yngsta spelarntruppen:

Luleå 24,43

Dif 24,46

Modo 24,69

Mora 24,79

Flest backar över 95+:

Malmö 5st

Modo 3st

HV,LHC,VF,Luleå, 2st

Dif, MIK, SkAik, FBK, TIK 1st

Brynäs 0st

Högsta snittvikt på backsidan:

Malmö 96,1Kg

Luleå 91,33

VF 90,25

SkAIK 89,9

FBK 89,75

TIK 89,5

Modo 89,4

LHC 89,25

HV 88,4

DIF 87,3

Brynäs 85,9

Mora 85,2

De värsta tungklumparna:

M.Timander Modo 107Kg

S.Skoog Malmö 105Kg

K.Haakana Skellefteå 104Kg

Kimmo Lotvonen Timrå 104Kg

Lasse Pirjetä Malmö 103Kg

Toni Pettinen VF 101Kg

Poffa: "...matchen spelas lokal tid 19.00." Det borde väl betyda att matchen börjar kl 18.00 svensk tid, förmodar jag.

Paddan:

Ja, det borde innebära det.

MorganaLefaey: Tungklumparna? Haha. Småpojkar.

Poffa: Vilken tur då.

Måste säga att Martins intervju med vår nya marknadschef var riktigt bra och intressant, jag har tidigare varit lite kritisk till inslagen men den här gången tyckte jag att det var ett väl genomfört inslag.

Paddan: Jag måste väl hålla med. Men denna intervju var riktigt bra och roligt att höra att man jobbar på att få till det så man skulle spela matcherna med reklamfria ställ.

Paddan:
Mora leder (enligt uppgift på Moras forum) med 3-1 efter två perioder av kvällens match på Åland!

Mooooooooooodo Hockey, hej hej!

Vi suger på försäsongen. Yeye....

MODOJohan: Det intressanta är väl att se hur de olika formationerna och nyförvärven fungerar, mer än att vinna matcher.

Matchen mellan Mora och MoDo slutade tydligen med seger för Mora med 3-1. Nu återstår det att se vilka målskyttarna är, hur många utvisningar vi åkte på och hur många skott Zacke fick på sig.

Paddan: Är det inte så att i det läget att om formationerna funkar någotsånär bra så vinner man även matcherna? Det ena borde väl ge det andra, på ett ungefär.

Paddan: Det är typiskt Haralds stil. Jag vill se lite jävlar anamma och förbannelse i laget. Hoppas att motivationen och inställningen blir bättre än förra säsongen. Det borde bli det med tanke på Skröder o Steen, det är iaf mina förväntningar.

Dream Team: Jaså, är det så det funkar. Det kanske man borde berätta för Harald ;)

Nu är jag väl mest spänd på att se om de faktiskt någon gång får till något som liknar ett fungerande PP-spel. Under fjolårssäsongen så var det ju två minuters andningspaus för motståndarna så fort vi fick PP.

MODOJohan: Sedan tror jag på lite gammal hederlig skotträning för främst backarna. Kunde ju vara positivt för en sån som Tobias Enström, så att han kanske någon gång kan komma över halva zonen med ett skott från offensiva blå.
Där har vi väl iofs ett undantag i Adam Andersson både vad gäller inställning och skottvillighet. De senaste träningarna har han avslutat med att träna direktskott.

Paddan: Ja, jag hoppas att ironin skymtade iaf en aning i mitt inlägg tidigare. Jag skulle kanske ha lagt till en sån här ;) för att riktigt klargöra vad jag menade. För det är ju precis det man gör då, menar jag.

Vem står i mål nu så länge Krizan är borta? Är det Zajkowskij som får lämna bänknöteriet ett tag, eller är det nån yngre förmåga tro?

Dream Team: Jag förmodar att det är Zajkowski, men i och för sig så skötte sig tydligen J-20 målvakten Mattias Erlander riktigt bra i matchen mot er.

Paddan: Okidoki. Är han den gamle statsministerns avkomma nån som det kan bli nåt av på allvar, tro? Äh, matchen mot oss får du ju inte räkna. Våra spelare kan ju fortfarande inte göra mål. Det står ju skrivet i sten.

Dream Team: Du får nog fråga Poffa eller AM som regelbundet brukar se juniormatcher. Själv har jag ingen större aning vad gäller Erlanders framtida karriärmöjligheter.

Dream Team: På tal om gamla statsministrar.

Har varit på div 5 fotboll nu i kväll.

MoDo - Ramvik 2-2

Frisco:

Mycket underhållande match, stod 1-1 i 88e minuten, 2-2 (som sagt) efter full tid. Ramvik griniga och Modo glidtacklingssugna. Härligt!

Imorrn är det dags för ytterligare Div5-match, ett härligt derby mellan Kramforsalliansen och Väja.

Heja Väja!

Kungen gjorde mål för Modo. Döme gjorde mål i Sudden Death.

Nikki: Mora - MODO 3-1 (2-1, 1-0, 0-0)
Period 1
0-1 Hans Jonsson (N Sundström, P-Å Skröder) SH
1-1 Mikael Simons (K Bergqvist)
2-1 Marco Tuokko (P Brendl)
Period 2
3-1 Tomas Skogs

Goal: Mora verkar ha fått ihop ett bra lag i år. Säger som jag sakt tidigare även fast jag vet det är tidigt på säsongen. Modo kommer få stora problem i försvarsspelet. Vi har för lätt och ung backbesättning.

Cyklob: Mora en främlinglegion av okända utlänningar det håller inte hur många säsonger som helst.Ang modo så väntar jag nog med analyserna tills jag har sett ett par matcher.

wap.hockeysnack.com
Jag brukar alltid vara orolig innan säsongen och det är jag även nu. Visst skulle jag vilja ha en back till och även en ruskig winger. Men det känns bättre inför denna än på mycket länge. Sen om det är något positivt eller negativt att jag har den känslan det vet jag inte. Nu brukar man inte kunna dra allt för stora växlar av de 3-4 första matcherna men visst oroar det lite. Speciellt för en som alltid oroar sig innan serien börjar och man kan börja få svar.

MorganaLefaey: Jag tycker forwards sidan ser riktigt bra ut på papperet, men backsidan är alldeles för tunn enligt mig skulle gärna sett en riktigt bra back till. Ska vi vara med och slåss om guldet så måste man ha en stabil back sida med. I Serien går det väll ann men man såg ifjol med när det verkligen vart tuffa matcher i slutspelet då brakade det hela.

wap.hockeysnack.com
Det var mer så att jag menade att en som alltid oroar sig för laget innan gärna vill ha så mycket så man knappt kan vara orolig. Men visst... Backarna är väl det man är mest osäker på. Nu tror jag iofs att ledningen kanske väntar ett tag och om de tror att det behöves förstärkning så kommer ensådan.

Cyklob: SAGT!
Räcker med att plocka in en tjeck på artistkontrakt i sista tranferdagen om budgeten tillåter. Det är i slutspelet vi kan behöva bättre backar, nuvarande backtrupp räcker gott och väl i grundserien om alla håller sig friska.

Cyklob: Slåss om guldet? Modo? Du måste skämta !

arnio:

Ja, vafan. Det är väl endast Brynäs som inte är med i den gruppen.

Poffa: Menar du gruppen med de som inte kan skämta? För guldet har vi ju redan kontroll över.

Paddan:

Nä, jag kanske uttryckte mig oklart. Det handlade om gruppen som kan känna sig säker på en Elitserieplats säsongen 07/08.

Det här är laget man ställde på benen mot Mora:

Zakke

Hasse-Adam,
Salle-Susse-Skröder

Timmy-Wargh,
Döme-Svarten-Pasi

Hedman-Viklund,
Milo-Steen-MickeP

Sellin-Enström,
Gästrin-Hella-Dallas

Enligt artikeln i Allehanda kommer det att bli ordentliga omkastningar i truppen till matchen mot JYP

Paddan: Synd att ingen var på plats så man kunde få en lite utförligare matchanalys. Det är ju det som är lite tråkigt när de valt att köra så gott som varenda match utanför lokalområdet.

Poffa: Nån som vet hur de är med Krizan?

« · 736746 · »