Paddan: Blir det Erlander som kommer att vara andremålvakt i MoDo under tiden som Krizan återhämtar sig från skadan?
Vilken tid börjar matchen mot Mora idag?
Paddan: Man får hoppas modo blir sist i cupen. Har för mig att de 3 sista årens vinnare har fått spela kvalseriehockey som sina sista matcher för säsongen.
3 år är nästan så många att man kan börja kalla det en regel. Så jag håller tummarna på förlust.
65selander: Den är på åland om jag inte misstar mig. Men det är ju samma namn och därför dess like.
MorganaLefaey:
Nä, det är en helt annan Cup.
Poffa: Jag må faktiskt vara ärlig och säga att jag visste att den inte var på samma ställe, och pga av namnet så tänkte jag att de kanske bara flyttat på den. Men där ser man. Den gamla godingen finns kvar.
Tänkte bara att någon med lite att göra kanske ville läsa lite hockeykuriosa. Nu avsäger jag mig iofs allt ansvar över att det fortfarande är korrekt då någon övergång kanske skett efter att jag hade lite göra och sammanställde detta.
Flest högerskyttar i truppen:
FBK, Brynäs 7st
HV, Dif, Malmö 6st
Modo, LHC, MIK, Skaik, TIK 4st
Luleå 3st
VF 2st
Yngsta spelarntruppen:
Luleå 24,43
Dif 24,46
Modo 24,69
Mora 24,79
Flest backar över 95+:
Malmö 5st
Modo 3st
HV,LHC,VF,Luleå, 2st
Dif, MIK, SkAik, FBK, TIK 1st
Brynäs 0st
Högsta snittvikt på backsidan:
Malmö 96,1Kg
Luleå 91,33
VF 90,25
SkAIK 89,9
FBK 89,75
TIK 89,5
Modo 89,4
LHC 89,25
HV 88,4
DIF 87,3
Brynäs 85,9
Mora 85,2
De värsta tungklumparna:
M.Timander Modo 107Kg
S.Skoog Malmö 105Kg
K.Haakana Skellefteå 104Kg
Kimmo Lotvonen Timrå 104Kg
Lasse Pirjetä Malmö 103Kg
Toni Pettinen VF 101Kg
Poffa: Vilken tur då.
Måste säga att Martins intervju med vår nya marknadschef var riktigt bra och intressant, jag har tidigare varit lite kritisk till inslagen men den här gången tyckte jag att det var ett väl genomfört inslag.
Paddan: Jag måste väl hålla med. Men denna intervju var riktigt bra och roligt att höra att man jobbar på att få till det så man skulle spela matcherna med reklamfria ställ.
Matchen mellan Mora och MoDo slutade tydligen med seger för Mora med 3-1. Nu återstår det att se vilka målskyttarna är, hur många utvisningar vi åkte på och hur många skott Zacke fick på sig.
Dream Team: Jaså, är det så det funkar. Det kanske man borde berätta för Harald ;)
Nu är jag väl mest spänd på att se om de faktiskt någon gång får till något som liknar ett fungerande PP-spel. Under fjolårssäsongen så var det ju två minuters andningspaus för motståndarna så fort vi fick PP.
Paddan: Okidoki. Är han den gamle statsministerns avkomma nån som det kan bli nåt av på allvar, tro? Äh, matchen mot oss får du ju inte räkna. Våra spelare kan ju fortfarande inte göra mål. Det står ju skrivet i sten.
arnio:
Ja, vafan. Det är väl endast Brynäs som inte är med i den gruppen.
Paddan:
Nä, jag kanske uttryckte mig oklart. Det handlade om gruppen som kan känna sig säker på en Elitserieplats säsongen 07/08.
Det här är laget man ställde på benen mot Mora:
Zakke
Hasse-Adam,
Salle-Susse-Skröder
Timmy-Wargh,
Döme-Svarten-Pasi
Hedman-Viklund,
Milo-Steen-MickeP
Sellin-Enström,
Gästrin-Hella-Dallas
Enligt artikeln i Allehanda kommer det att bli ordentliga omkastningar i truppen till matchen mot JYP
Det lär väl inte vara någon större risk, förmodar jag, att dagens match mot Mora skulle ha någon form av onlinebevakning. Hade ju varit intressant att se hur Zacke och de andra klarar sig när man har större delen av truppen i spel.