1150x200-modo-header2-kopiera.webp

MoDo Hockey

HockeyAllsvenskan · 543334 inlägg · 4151 ämnen

A new beginning, Silly Season 06-07

Sv: A new beginning, Silly Season 06-07
65selander:

Beror väl mest på att han inte orkar över sargen vid bytena? ;-)

65selander: Ja, har jag påstått något annat din syltlök? :-)

Poffa: Han har ju mest speltid i Brynäs varje match :-)

Gidde: Brynäs? Men de har ju Tj-tj-tjödin. Inte behöver de någon fler back. Låt gubben dubblera bara. I samma byte.

Poffa:

Tror nog att Brynäs kan lägga sig i den affären också..
Dom verkar också behöva en stor, stark back

Ecke söker ju en back med ljus och lykta. Mitt förslag, värva Tomi Pettinen från Frölunda. Han får ingen istid, är åttonde back och vill lämna laget. Stor och stark är han i alla fall.

mikenomad:

Ok, den damen missade jag *skäms*

Men vore det inte på sin plats att du även skriver lite i BIF-boken nu då?

mikenomad: *räcker upp handen*

Gidde: I går härstammade gratulationen från en kvinnlig MooDoo-it..(som dessuton enl. sin press "hatar Timrå"..)

mikenomad:

Tackar!

Men jag måste erkänna att jag följt er bok, och de som varit inne och gratulerat är anhängare av Kaffelaget från Gefle...

Åtminstone de jag sett...

Tittar in här och säger tack till de som redan varit på vårt forum och gratulerat oss till det kommande SM-guldet framöver vårkanten. Då resterande omgångar endast är en formsak och skall spelas av har lokal bokats för firandet. Sällan har det druckits så väl avkyld champagne då den redan är satt på kylning!
(Med dessa rader har jag nu förintat TIK:s chanser till ett SM-guld den här säsongen. För när hörde man talas om ett lag som vann efter att champagnen satts på kylning?)

mattias - 74:

Klart det är, det har ju Poffa lovat (nästan!) ;-)

Gidde:

Ryktades ju om Frölunda men Modo är väl också ett alternativ kanske =)

Poffa: Verkar som att det gäller att skjuta efter isen på Cechmanek. Så efter att vi enkelt avfärdat Timrå imorgon så blir det en lätt resa mot tre poäng för oss i Swedbank Arena på torsdag.

Bad_Brett: Jag tror alldeles säkert att fördomarna finns där. Men ord som dessa i den tidning han påtalar gjorde säkert sitt för att ge fyr till elden:

L-G Jansson om MoDo:

"Som det ser ut just nu har Modo hängt upp alldeles för mycket på gamlingarna Sundström och Svartvadet, och jag tror inte de räcker till riktigt. Försäsongen säger inte mycket, men det är lite märkligt att laget inte vunnit alls i träningsmatcherna. Skulle Modo missa slutspelet, med den nya arenan, lär ju klubbledningen pissa på sig…"

Vidare så uttalar sig Bengt Persson, Arbetarbladet och Gefle Dagblad i samma ämne:

"En urusel försäsong. Inte en enda seger på sju matcher och oron börjar nu infinna sig i Ö–vik hos fans och supportrar. Har alltid trott på Modo. Laget har varit i snålblåsten tidigare, tack vare tradition och kunnande har man alltid kommit ur den med hedern i behåll. Nu ser det mörkt ut. Material finns för en skräll. Genombrott för alla talanger och mitt tips är helgalet."

Tilläggas bör att båda tippar MoDo nia ocu utanför slutspelet.

Wayne Gresky: Du bor i Sundsvall har jag för mig. Stämmer det? Sundsvalls kommun har väl en rad fler och större industrier än Timrå kommun. Miljön där är väl inte heller direkt idealisk, även om jag håller med dig om att luften i Timrå inte är vad den borde.

Ni har fostrat spelare som Peter Forsberg, Markus Näslund och Niklas Sundström. Dessa tre är bara ett litet exempel på den drös spelare som antingen passerat revy i NHL eller som har hunnit med att komma hem. Du nämner spelare som Warg, Wennerberg och Styf. Hmm.. ja, likheterna dessa emellan är ju verkligen enorma, jag förstår att du tycker det. Det måste ha gjort oerhört ont när dessa visade sig lyckas bättre på annat håll. Ja, Wennerbergs storhet har väl gått oss förbi såhär långt. Men han hinner säkert ikapp sig själv han med. Varför nämner du inte Niklas Nordgren? Han är väl ändå ett exempel på en spelare som Timrå lyckades göra till en NHL-spelare vilket inte MoDo lyckades lika bra med. Där borde du ju iaf ha skäl att känna lite ilska.

Poffa:

Japp..Jättesant..

gud: Intressant svar på enkel fråga. Samspelsvärdet i ett lag är viktigt tycker jag. Byter man ut många av spelarna från säsong till säsong är det svårt att få högt samspelsvärde.
Jag personligen tycker att det är roligt att det finns 12 lag i elitserien. Vore ännu roligare om det blev ett par till.

gud:

Tänk, det gick och lära upp dig också. Men det har tagit lång tid, du har stått emot bra. Det ska du ha en elogé för.

Frisco:

Enligt er Moodoosupportrar så har vi inget..Vi är så jävla dåliga..Vi kommer att bli så glada över att få kvala oss kvar i ES..Allafall försöka att kvala oss kvar..Lillasyster o allt som ni har fyndigt hittat på under resans gång..Vi Timrå IK supportrar är jätteglada att vi finns..Moodoo är så jättebäst..

gud: Vad har Timrå för samspelsvärde?

Wayne Gresky:

Dö-vik med era alla NHL stjärnor..Och så piper du över några lirare som ni INTE kunde göra till lirare,,Jisses..

Psst..Andas in..Andas ut..

Dream Team: Att sätta klubbmärket är så nära man kan komma utan att skriva ut frasen, men det märks ju att den vidriga luften i Timrå har en nedsättande effekt på fansens förmåga att associera och tänka klart.

Det finns en stad i landet där Örn ingår i namnet och det är inte Timrå (som fö aldrig ens varit en stad).

Warg, Wennerberg plus en slaggprodukt som Styf är spelare med modobakgrund, men med det intryck som timråskaran gör här så känns det inte konstigt att de missat detta faktum.

Paddan: Fantastiskt med hjärtat. Jag tror bestämt att alla tallar utanför Kempehallen är bortglömd på listan.

Paddan: Ja, det man ser är väl Timrås klubbmärke inuti ett hjärta. Sedan är det såklart fritt att tolka vad man egentligen vill se.

Jag citerar den skribent jag åsyftade med mitt förra inlägg:

"nu verkar de även vilja sno åt sig frasen "Heart of Hockey"". Frågan kvarstår; hur gör man det och var sker det?

Paddan: Haha, you wish. 'Heart of hockey' får ni behålla för er själva.

Dream Team: Tja, nästan varje sida... eller om det till och med var varenda sida i den där bilagan, pryds ju av ett hjärta med den där sminkade kråkan. Sedan får man väl associera fritt.

Dream Team:

Ähh..Wayne Gresky är bara så glad över att han kan läsa..Eller var det att han kunde se några foton??

Wayne Gresky: Ojdå, ja, jag förstår att du känner dig oförrättad å det grövsta efter att ha läst ST´s hockeybilaga. Jag förstår dock inte riktigt hur du tänker eller vad du väljer att se.

Berätta på vilket sätt som Timrå "tar" era spelare, på vilket ställe i bilagan det går att utläsa att Timrå har snott frasen "Heart of Hockey", samt vilka likheter just Timrås örnlogga har med symbolen för Ö-viks kommun?

Det är förstås fritt att tolka saker man läser. Men att bilda sig helt egna sanningar och teorier kan nog förefalla väl dumdristigt, även för en MoDoit.

Wayne Gresky: Länken till ST-bilagan för den som vill se vilken hycklare LG är. MoDo på s 38-39.

På mittuppslaget (s 25) kan man se att Timrå tar våra spelare, de tar Öviks symbol örnen och nu verkar de även vilja sno åt sig frasen "Heart of Hockey", det känns verkligen som om lillsyrran försöker apa efter så mycket som möjligt!

Poffa: Den gode LG verkar gardera sig. Såg att han tippade MoDo 9:a i en bilaga till ST.

Tänkte bara tipsa om LG Janssons tippning och hans prat angående respektive lag. En lugn och sansad man som kan mycket och som är skön att lyssna på.

Poffa: Ajdå, var det så det var. Hann inte ner och kika på tröjan igår, de hade hunnit stänga souvenirshopen innan gårdagens J-20 match var slut.

Paddan:

Den där försäsongsreplican de har i shopen är ju i bomull. Det är ingen riktig tröja. Sånt skit vill jag inte ha.

Poffa: Ni har väl en chans att köpa en sån där limiterad försäsongsreplica. Ovanligt att se en MoDo-matchtröja med vad som ser ut att vara broderat klubbmärke.

Paddan:

Och vi som är ständiga medlemmar, vad har vi för chans?

MorganaLefaey: Då har The Heart of Hockey Magazine trillat ner i brevinkastet.

Tydligen ska man ha någon form av utlottning av exklusiva försäsongsreplicor bland de som blir nya medlemmar i MoDo Hockey. Så de som sedan tidigare är medlemmar i MoDo Hockey är alltså exkluderade. Iofs har jag glömt att betala min medlemsavgift, upptäckte jag.

Verkar som jag måste jobba hela dagen idag och undrar/hoppas på att någon som kommer befinna sig på dagens match kan komma med lite info under matchens gång. Eller kanske en fin liten utvärdering av matchen när den är slut.

Luleå saknar tydligen 4st ordinarie backar inför matchen, detta bör väl medföra att det blir lite öppnare spel i deras försvarszon. Hoppas går det väl alltid att göra.

MorganaLefaey:
Wilds camp börjar den 15:e.

Bad_Brett: Så vitt jag vet har han inte lämnat staden. Han var då här i helgen som var i alla fall om jag såg helt fel.

MorganaLefaey:

Är han fortfarande kvar och tränar med laget med andra ord?

Bad_Brett: Skulle tro att bomben är att Weinis inte åker över utan stannar och spelar med modo.

Bara några dagar kvar nu. Inte många bombnamn kvar nu. Allison, Palffy eller möjligtvis ett specialkontrakt till Kaberle? Eller är det dags att inse att Poffa inte vet vad han talar om?

Mats Edström: :)

Cyklob: På samma breddgrad. Ett stenkast ifrån vid bra sparkföre...

Wayne Gresky: Gagne kan förresten strykas från bomblistan för 5 år framöver.

Cyklob: Upp.

Så skönt att man lyckades att få tag i en biljett till premiären mot timrå :). Är det många här som ska ner eller ?.

knaskamilla:

Jupp, och rätt säkert även sanningen, så väl känner jag Svensson :)

Men tiden är förbi då han bara slank in på kontoret tyvärr...

« · 772051 · »