Frisco: Det verkar som att Kim Staal har tänkt prova sina chanser på andra sidan Atlanten.
"Bliver det ikke NHL, tager jeg chancen i en farmerklub, siger 28-årige Staal til B.T."
MorganaLefaey: Det här hade jag tydligen missat.
MoDo och Kloten kommer att mötas den 25:e augusti i en träningsmatch i Kusthallen, Nordingrå. Det borde alltså betyda att lagen möts två gånger, för de skulle väl även mötas i Ånge.
" Klart att vi slår på stora trumman, det är inte varje dag som vi får så här fint besök i hallen.
Och hallen i sig själv går inte för hackor, med nya omklädningsrum, som nu kommer att invigas och användas för första gången.
– Dessutom har vi fått ett nytt plexiglas och en ny ismaskin som kommer från Turin i Italien och användes under OS."
Paddan: Nån som vet nåt mer om den eventuella träningen imorrn fm.
Tid är väl det primära?
Så har man då varit och sett på den första riktiga isträningen. Mycket högre tempo, mycket mer skridskoövningar och mycket mindre folk. Gästrin ser som vanligt seg ut, Timander är en pajas som åker omkring och jävlas med alla, Tommy Enström ser het ut, förmodligen för att han försöker undvika att bli bortskickad.
I övrigt så kan man se att Tummen kommer bli en tillgång i år igen, Hellström såg ut att ha tränat mycket snabbhet och Adam Andersson kan bli årets värvning i svensk ishockey.
htikare: Det gör han säkert inte. Han är säkert gravallvarlig. Men det är inget att säga om det. Var och en måste ju få ha sin uppfattning, inte sant? När det sedan visar sig att hans analys av TIK den här säsongen faller så kan vi ju gemensamt avkräva honom en förklaring till varför han trodde så fel. Done deal?
htikare:
Äh, vem behöver utespelare? Vi har ju Krizan som både lyckas hålla nolla mot er och GÖRA mål på er.
Poffa:
Hmm..Om jag ville något..?? Klart jag vill något..Vill du ha ett exempel på vad jag vill??
Poffa: Får hoppas att Mats Ahdrian inte blir arg, men det såg ut som att Alexander Steen stod och lindade klubbor på träningen.
Dessutom var det intressant att prova på utsikten från mediaetaget också, fast jag måste säga att man varit generösare med oss på övre etaget vad gäller benutrymme.
MorganaLefaey: Så här första träningarna har man fullt sjå att hinna uppfatta vem som är vem av de där som ser obekanta ut. När de dessutom inte har nummer på träningströjorna så blir man inte direkt hjälpt. Men man var uppdelade i svarta tröjor och röda tröjor, tyckte det verkade vara ungefär samma uppdelning som på ispremiären.
För Hellas del så hoppas man ju på att han slipper dras med Gästrin och Micke P
MorganaLefaey:
Problemet är väl att de är så många att de får rotera på kedjor och backpar, för att alla ska träna lika mycket. Man körde inget tvåmålsspel, däremot så tränade man otroligt mycket skridskoåkning.
Sundström - Salle - Döme låter troligt. Horava - Steen - Skröder låter också väldigt troligt. Sedan hoppas jag på att man inte splittrar Öbba - Hella - Tummen. I fjärde får vi väl sätta Steen mellan Nilsson och Molinder, med spontana inhopp av Dahlberg. Micke P blir den andra forwarden på bänken och så skickar vi Gästrin och Tommy Enström till Sundsvall eller någon annan farmarklubb.
Deas:
Svarten skulle vara i andra, inte Steen. Mina fingrar gör inte som jag vill ibland.
I Gunnar Nordströms blogg så skvallras det tom. om åtta poäng. tre mål + fem ass. Var det verkligen åtta? Martin S. Du vet väl? Eller Deas kanske.