Gavelo: Jo, men han har till sitt försvar haft ett bra spel. Snart har du tagit i så att vi aldrig kommit tvåa eller gått upp. Eller att han i Västervik inte konstant överpresterat rejält.
Nu är det dock fullständigt horribelt
Det är uppenbart att vi spelade bättre i de första träningsmatcherna än vi spelar när vi spelat 20 matcher in på säsongen. Det ser ut som om det inte finns en enda tanke hur vi ska erövra pucken.
henkeiskogen: HockeyEttan känns närmre än SHL just nu… och VARFÖR SKA DET VARA SÅ JÄVLA SVÅRT ALLTING. Dom kan ju inte passa sig runt varje jävla spelare innan dom åker mot anfall, backarna är bland det värsta jag sett och helt klart den sämsta backuppsättningen Modo ställt upp med senaste åren.. Så varför!!? ska dom vara en så stor del av spelet varför kan dom inte bara få slå sarg ut och låta våra faktiskt överjävligt bra forwards (på pappret) lösa det. Man kan inte bygga spelet bakifrån med backarna när det inte finns någon skicklighet där.
Jag har sagt länge att Karlin är ett skämt till coach pga sina tidigare förehavanden men han försvaras frekvent av många fans. 15 matcher in mot ett nästan div 1 lag och vi är faktiskt helt utmanövrerade på hemmaplan.
Vargen: Kan någon förbereda mail och tele nr till Karlin och Hinken och skicka i PM till mig. De ska få höra att något måste hända, man kan inte sitta tyst på årsmöte och låtsas som att allt är bra, välja in kock i styrelsen med mera.
Ja, det är verkligen bedrövligt. Ingen tar ansvar för sin egen prestation. Vi ligger en meter bakom i allt försvarsspel.
När vi anfaller så passar vi inte på bladet utan långt ifrån. Vi har ingen fart från egen zon, igenom zonen och vi har inget gemensamt tryck i anfallszonen.
När vi missar i passningarna i anfallszonen så ligger så fel att allt blir farliga kontringar.
Så det är svårt att hitta positiva saker Men lätt att hitta ursäkter.
Färdkost: Att Rundblad fått vara kapten tre säsonger i rad nu är en sån gåta att jag vet inte ens var jag ska ta vägen. En sämre förebild på isen får man fan leta efter.