1150x200-modo-header2-kopiera.webp

MoDo Hockey

SHL · 530154 inlägg · 4121 ämnen
« · 2665127 · »

Sidan uppdateras nu automatiskt med de nya inlägg som skrivs.

Sv: MoDo Hockey - Luleå HF 24-03-05 Hemma
Bad_Brett: Haha...det jag menar är att vi har bättre alternativ i min bok. Tar hellre en motiverad Theo än O´Regan med fokus på annat. Dummare saker bör du ha hört BB? ;)

Spara pengarna på den flygbiljetten till lagfesten senare.

Padrone78: För att han får en helsikes massa betalt för att vara här och för att vi har chans på play-in...?

Dummaste jag har läst på länge.

Padrone78: För att bli slutspelshjälte så klart!

Gusse: Ja, alltså....vad ska han tillbaks för 2-3 matcher för egentligen?

Sv: Silly season
Peja: finskaligan i allmänhet. Karla gjorde 0p på typ 10 matcher tex

Greenwolper: Ska vi gissa att vi sett Oregano i Modo för sista gången?

Greenwolper:
Luleå-Sven byter 3p mot att få möta oss senare istället för Gangster-Öret.

{7639}: 15 kvar nu laddar vi💪 dags att säkra kontraktet helt ikväll nu💪😊

Peja: Alla är ju i och för sig dåliga i Brynäs.

Peja: Jo, vi haft några också. Alltid tveksam när de ska ut världen för första gången. Vi har haft några kult-backar från Finland dock.

SKiLMY: Finländare är svårbedömda. Brynäs värvade en defensiv back (Friman) som vunnit både VM och OS, men han var en medelmåttig SHL-back. Man trodde att en spelare med hans CV skulle vara klart bättre.

Bad_Brett: Brickley är långsam och trög. Winberg beskrivs ju som bra på skridskorna och 2 vägs. Klockren ersättare om det är sant. Bra ålder och har debuterat i landslaget, det säger ju något.

Bad_Brett: Du måste börja tänka PikkaRambo eller Salmela light nu!

Bad_Brett: Ärligt talat tror jag inte han skulle fått spela i landslaget i vintras om han inte var på en högre nivå än allsvenskan.

Förutom Dahlen för ett par år sedan.
Kan du namnge någon spelare i HA som spelat i svenska eller finska landslaget samma säsong?

Bad_Brett:
Han är iaf bättre än Folin/Wahlberg

Heyerdal: Hoppas AP petar ut Topping på en kant och Walli/Söder får vila. Theo ska spela så mycket som möjligt!!

Bad_Brett: Tror inte Winberg som är i en bra ålder och kommer från sin bästa säsong i karriären hade varit öppen för spel i HA så den tanken kan du nog glömma.

Bad_Brett: Apropå Winberg, han har +2 efter första perioden mot Sport😁

grimiss: Jag vet inte riktigt vad jag ska tycka om värvningen av Winberg. Är han verkligen bättre än exempelvis Brickley eller Berg?

Förstår såklart att det kan handla om löneanspråk, roller i laget, hur man tros passa in i spelsystemet etc. men kan inte låta bli att känna att detta är en värvning som man tänkte skulle kunna följa med ner i HA...

Heyerdal: Bra. Kan bli viktig under sluttampen på serien även om våra nygamla HA-lirare gör det kanon. Bra med lite konkurrens ändå här på slutet då vi behöver ytterligare poäng.

Snipan: AP spelklar börjar som trettonde!

KB: Helt rätt. Det var en av de saker som jag reagerade på med hennes ledarskap. Jag hade aldrig några höga tankar om Charlotte. Utifrån sett var några av hennes prioriteringar/initiativ märkliga. Min magkänsla säger också att hon gjorde Svartvadets jobb otroligt vanskligt. Widebro, däremot, känns klokren. Otroligt vktig rekrytering.

Gavelo: jag tror din poäng har gått fram vid det här laget.

Sv: MoDo Hockey - Apropå Ingenting
TickledDonkey:

Tungt för Luleå med ekonomin, Dom som skall bygga om?

Silly: Naturligtvis inte, kände inte till alla fakta.

Är det en Adam Ollas Mattsson version vi har köpt?
Uppladdat:

500x0-winberg-2.jpg

Gavelo:
OM.. det skulle vara så?
I så fall har ju full förståelse för det också?
Lycka till Josh!

Gavelo: Och?

{8225}: Jag går och lägger mig och sover efter maten nu. Sen säger väckaren Beep! Beep! 18.45. Då kliver jag upp och drar igång min ryska piratsändning. Vore skönt med 1p så jag kan somna om.

grimiss: Av allt att döma så har Josh trivts och velat stanna i Modo så man måste nog leva i förnekelse om man tror att han gick till Rögle för annat än pengar.

Padrone78:
Nej dessutom var han öppen med Gradin under processen

Jag har inget agg mot Josh, oavsett vad han baserat sitt beslut på så tycker jag inte att han agerat shady på något sätt. Han är inte skyldig oss något. Han har gjort två riktigt fina år här och har signat för en ny klubb. Inga konstigheter.

Gavelo: fast det vet ju bara Josh själv

Silly: Allt handlar inte om pengar, det kan även handla om långsiktighet, trygghet och utveckling.
Men i detta fallet handlar det bara om pengar tyvärr.
Skulle vara väldigt intressant och veta vad Rögle erbjudit kontra Modo.

Brander:

För att Rögle ville inte vänta så länge..
Dom höjde ju med 50 00 extra om han kunde ge dom ett snabbare svar!

Om en chef på en annan firma frågar dig:
Du får 100.00 mer i lön om du kommer till mig jag vill att du ska leda vårat nu arbetslag, men då måste du bestämma dig inom 2 veckor.
Du har fått svar av din chef att han kommer inte kunna ge dig så myckre mer högre i lön än vad du har det idag,
Du kommer få mer , men inte mycket mer, Men du kommer vara ändå i fortsättning vara en av drivande på din avdelning.

Skulle du svara då okej jag stannar, Jag kan avstå den där dom där 100.000 mer på lönen?

Brander: Ja, du kan hockey! Gör som George och tänk tvärtom ibland :-) Tänk om Josh avgör i taket mot TIK i sjunde perioden på pass från Woods..

Gavelo: Bra Gavelo, ditt fel nu om han försvinner, han läser här hela tiden o ditt inlägg var droppen, nu skriver han på

Brander: 100% Jag har blivit så gammal att jag tom reagerar på "hata"-ramsorna och önskar mig mer fyndiga och ramsor som stöttar egna laget.

Costanza: Kanske någon uppskattande banner?
Ett lag vars supportrar sköter saker snyggt blir också mer attraktivt för spelare att komma till och återkomma till.

Är det ikväll vi klarade nytt SHL-kontrakt då? Vore bara skönt o slippa nedre strecket efter en lång säsong

Costanza: Vore ju ganska hemtrevligt om vi kunde plocka hem Sandin efter nästa säsong, lite payback!

Elysium: höga budgetar är farliga. Precis som i verkliga livet. Ju mer lön man får desto mindre anser man sig behöva anstränga sig.

Därför viktigt att hitta rätt spelare som hungrar efter en payday (hos någon som är villig att betala) och ger oss Bang for the buck. Vi tackar Josh för hans insatser och går vidare.

Tarasov: Josh pratar säkert med sin NHL-brorsa också och vet att en karriär kan bli kort och ibland måste de ta ett super-bud som hamnar i knät. Han är proffsig och har hjälpt MoDo rejält. Bara inga snorungar slänger upp en korkad banner nu på hemma-stå. Nästa gång kanske MoDo gör en kupp likt Alexander Steen och budar över som en ful fisk..

Brander:
Tyckte Gradin svarade på det rätt bra själv, det rör sig om mkt pengar och Rögle ville ha svar. Vilket också är rimligt de vill ju gå vidare.

Tarasov: Så varför inte bara vänta tills det är klart och skriva på ifall MoDo åker ur? För att kontraktet bara gällde just då? Rögle var väl också i farozonen vid det tillfället.

Costanza: han gör mål på Lassi!

Costanza: Ersättare till Brickely?!, bra storlek, allround och kan skjuta.

Costanza: Ser utseendemässigt ut som en blandning av Norlinder, Cumiskey och Ahnelöv. Och verkar ju vara en allround back, så det bör ju stämma spelmässigt du också😁

grimiss: Jag har min åsikt och behöver inte försöka bli övertalad!

Winberg highlights.. Ta bort om den postats redan.

www.youtube.com/watch?v=atn8lckRGkU

« · 2665127 · »