1150x200-modo-header2-kopiera.webp

MoDo Hockey

HockeyAllsvenskan · 545234 inlägg · 4159 ämnen
« · 2668513 · »

Sidan uppdateras nu automatiskt med de nya inlägg som skrivs.

Sv: MoDo Hockey - Apropå Ingenting
{5647}:
Kommer resultatet på HA - Tipset nästa vecka?

KB: Brukar Löven ha bra statistik mot topp sex? Hoppas så klart du har rätt och håller oss som klar favorit men kommer inte stoppa mig från att gå runt med konstant ångest fram till maj...

Silfverkroken: Inbördes statistik brukar sällan betyda något väl i slutspelet. Löven har slängt upp den där topp-6 tabellen varje år nu och det har ju gått sådär för dem.

Att bli etta och få välja lag genom hela slutspelet har visat sig vara det viktigaste. Inte minst att kunna ”köra slut” på de andra två tuffaste semifinalisterna genom att tvinga dem emot varandra.

Bad_Brett: Tack! Rädd att en lövare skulle kapa av tån. Jag är ju MoDoit.

Costanza: Nemen se på fan! Kan det bli moraliska finalen redan i kvarten? Betyder det att det blir det snabbaste avgjorda slutspelet någonsin?😂

Costanza: Håll ut! När du får känna Scholls varma, mjuka, vita kräm mot din stortå kommer allt kännas bättre.

Bad_Brett: Jag lovar. Stortån blir bara mer MoDo-röd för varje dag. Det pulserar. Kommer jag att dö innan MoDo blir 10:a? Måste slå MIF!

Har länge bollat upp AIK som det kanske största hotet mot Brynäs och kommer fortsätta göra det. Dom har det mesta. Bra målvakter, bra backar även om dom saknar en riktig general men det gör alla förutom Brynäs kanske, bra spets framåt och framförallt en bred spets. Sen besitter dom en jävla tyngd i laget som lag kommer få problem med. Visst ser en del av deras underliggande siffror inte så bra ut men jag tror att dom är det laget som kan lyckas bäst med att få matcher dit dom vill. Vi såg förra säsongen hur ett rätt mediokert AIK ändå kunde störa oss med ett effektivt PP, fysiskt spel och tjuvnyp. Sen hade dom också en del flyt ska tilläggas men det gör ändå att man undrar vad dom kan åstadkomma nu i ett slutspel med ett bättre lag.

Costanza: Skicka mej ditt bankid o datum du fyller, så får du en rejäl överraskning

Bad_Brett: Jag är nu 49 och bor vid dyngdiket och det är lite skönt att peta på den infekterade MoDo-röda stortån. Låter det vara så att vi blir 10:a.

Costanza: Myggjagare var ute för 50 år sedan. Hur gammal är du egentligen?

Bad_Brett: Min stortå är helt MoDo-röd efter nageltrång. Måste nån Lövare i Umeå kapa av den? Kommer jag att överleva? Var är Dr.Cox?

{5647}: Djurgården har seriens två överlägset bästa forwards när de är på humör och skadefria. Och Liss är en riktigt otäck joker ifall inte coachen sätter honom på läktaren...

Är Andrén ett svagare kort än Myrenberg? Jag tror de kommer ta sig till final i år igen.

{5647}: Något som är intressant att nämna gällande SSK är att i inbördes statistiken mellan topp sex-lagen i HA är de klart sämst. Åtminstone var de det för ett par veckor sen, antar att det är ganska lika nu. Å andra sidan är Löven högt upp på denna lista (är främst mot övriga lag de tappat sina poäng) vilket gör att jag är lite rädd för dem i ett slutspel.

Rytter: Sholl har faktiskt spelat upp sig rejält, men nog känns han som ett svagt kort ändå. DIFs målvakter har också klivit fram på slutet, vilket de kommer behöva fortsätta med mot Löven.
Jag tycker att AIK har väldigt bra målvakter och det går verkligen inte räkna bort Voutalainen som är den enda orsaken till att Löven klarade sjätteplatsen.

Bad_Brett: ssk har väl förmodligen tillgång till OEEK också. Inte för att han är så mycket bättre än deras andra målis

Rytter: Det vore otroligt roligt att se 39-åriga Eriksson och Videll dominera i slutspelet, men har en liten magkänsla av att de i slutändan inte kommer ha den där edgen som visat långa stunder under säsonger.

Lite trist att Eriksson redan har signat med Skellefteå, hade känts roligare ifall han hade spelat upp SSK och gjort SHL-debut i samma klubb...

{5647}:

Ja SSK känns som ett slutspelslag, tunga och många med rutin samt väl coachade. Ett spelsystem som bör funka i ett tätt slutspel. Är Videll med har de dessutom matchvinnare i han och Eriksson.

Visst att målvakten är ett frågetecken, men de är ju bland de tre lagen som släpper in minst mål. En stark defensiv kan göra en medioker målvakt bra.

{5647}: Tomas Såll är inte bra. En av ligans sämsta förstemålvakter. I övrigt den största utmanaren till Brynäs. Samtidigt har Mora den minst imponerande truppen, men den i särklass bästa målvakten i ligan. Ska bli jäkligt intressant att se vad som kommer vara mest betydelsefullt i slutändan...

Costanza:
Vafalls?! Hur vågar du jämföra Stråhle med Karlin? 😜
Ja jag hört att VDn o Widebro pratar en del med varandra.
Ja ska löven komma tillbaka bör Stråhle bytas ut. Karlin känns som Gandalf och Stråhle som en hormonstinn Donald Trump.

Costanza: måste hitta honom först

SPOODI: Hälsa Janne!

Rytter: Jag tror SSK blir farligare än folk verkar tro. Väldigt välcoachade med ett bra spelsystem och dessutom en bredd i laget som få kan leva upp till.
Det som kommer bestämma deras öde är om Sholl i målet kan vara tillräckligt bra.

Rytter: Tror du är ute och cyklar. Tror Manning kommer axla den rollen väl, eventuellt med hjälp av Schilkey om han tröttnar på Stråhle tillräckligt mycket och vill bli avstängd resten av säsongen.

Frontschwein:

Frågan är ju vem som tar över målvaktsöverkörningarna nu när hutch lämnat.

Vem får det viktiga uppdraget detta slutspel.

Min gissning går till Malte eller Wiklund.

Bad_Brett: gött. Ska på spybar sen, tänkte fråga folk om de känner JanneG, Sveriges mest reko gnagare

Frontschwein: Med tanke på att Rahimi friades helt för det brutala överfallet senast, gissar jag att Kenttä varit nere på knä både en och två gånger.

Koff: Vi börjar väl sakta se vilka som kan hockey när vi kokar ner det till Stråhle, Karlin, Kenttä och Gradin. Löven har en riktigt bra VD som snackar löpande med Widebro. Bra samarbete har det varit mellan klubbarna på den nivån.

Koff: ska väl vara om Kentää går upp och tungkysser domarstaben innan varje match, annars tror jag Löven blir avhängda rätt fort.

Iof, kanske Rahimi delar ut lite 9mån rehab på motståndarnas nyckelspelare och förlänger lidandet lite.

SPOODI: Jo tack. Hittade riktigt bra dubbel-IPA i tillfälliga sortimentet. Ni får ta mina inlägg med en nypa salt.

Costanza:
Med pis(s)tråhlen bakom blir det inget tryck.
Han skulle druckit några kartor bärs innan matcherna?

Bad_Brett: Löven har spelarna för att gå upp, men har de ens motivationen undrar jag. Ingen verkar tycka det är kul att åka runt på isen där. Kan sprattla till då de är så bra på papperet.

Bad_Brett: är på lyset. Tolkade det tvärtemot

SPOODI: Jag satte ju AIK sist?

Björklöven är trots allt luriga då de har massa transatlanter som lär tända till lita extra nu, samt en av seriens bästa målvakter. Är inte säker på att SSK med Tomas Såll i målet kommer imponera lika stort i slutspelet...

Bad_Brett: Håller nog med om den ordningen. Därför jag hoppas AIK väljer Mora (vilket känns mest sannolikt) och Djurgården möter Löven i kvarten så åtminstone ett av de lagen försvinner.

Bad_Brett: ser inte varför man skulle vilja undvika AIK eller Björklöven helt ärligt. AIK är överskattade och Björklöven är inte bättre än såhär under nuvarande ledning

Silfverkroken: Egentligen inte. Ni väljer såklart Nybro eller Almtuna. Längre fram vill ni undvika Djurgården, Björklöven, Södertälje och AIK, i den ordningen.

Bad_Brett: Haha ja det är överlag lite för medietränat idag.

Bad_Brett: Moraliska finalen redan i kvarten alltså.
Är väl där eller AIK-Mora det kan skrälla.

{7426}: Tack för svar! Finns väl både för och nackdelar med att välja lag i slutspel men det ger en extra krydda måste jag säga. Sitter orimligt länge och funderar hur olika lag kan tänkas välja motståndare och hur det påverkar oss. Antar att ni känner igen er lite hehe.

Silfverkroken: Luktar det fortfarande kaffe i stan?

Silfverkroken: Älskar din profilbild för övrigt.

"Jävla skitregel, vettefan vem som har kommit på dom där jävla reglerna. Det är någon ny regel för i år som någon jävla pajas har kommit på. Det är för dåligt! Dom tog bort den för många år sen, och så ska dom tillbaks med skiten!"

Saknar de där intervjuerna...

Silfverkroken: Cmore ringde upp tränarna förra året vill jag minnas.

Silfverkroken: Ja de var på telefonen direkt efter åttondelsfinalerna var klara. I huvudsändningen så att säga.

Bad_Brett: Måste fråga er som varit i HA tidigare säsonger, hur funkar slutspelsvalet rent praktiskt? Är det tränarna som väljer lagen i direktsändning i TV4 (Cmore när ni spelade där då) efter åttondelarna är avgjorda? Eller hur funkar det?

Sv: MoDo - Damlaget
Bad_Brett: Jag börjar gilla hur många galningar på HS som är MoDoiter. Känner mig äntligen hemma!

SPOODI: Om vi säger att Karlskoga och Nybro tar det, så tror jag att vi kommer få följande kvart:

Brynäs - Nybro
SSK - Karlskoga
AIK - Mora
DIF - Björklöven

Gusse: Osannolikt. Jag tror topp 4 går vidare till semi, då blire tyvärr inget derby. AIK kanske sumpade sin enda chans till SHL mot fucking Almtuna hahah. Då hade dem förmodligen fått DIF i semi, nu lär dem få Brynäs istället.

« · 2668513 · »