Paninaro: Den där extra PP-träningen verkar inte ha gett så mycket. Blir svårt när Kelleher ska suga på pucken och dra ner tempo. Blir exakt som när Rååma förstörde PP
Sigge: Jag är 100% säker på att Rundblad och Hallin är bland seriens klart bättre, men det förutsätter att det finns en forward att slå pucken till. Där ligger det största problemet.
Man brukar ofta säga att coachen har tappat omklädningsrummet men när dom filma Karlin såg det mer ut som att spelarna har tappat coachen. Han skakade på huvudet och man såg hur han tänkte "vad fan gör jag ens här"
Tuppen: De kommer in i matchen med arrogans. Tänker att haha vi möter tabelljumbon, vi lär inte ens behöva anstränga oss! Vips står det 4-1 inför tredje perioden.
Sigge: Jag är mer oroad över att Berglund fyller på som fjärde spelare trots att ingen har möjlighet att ta hans plats eller för den när båda våra backar står på egen blå över en halv zon ifrån Trojas främsta offensiva spelare som kan ta emot pucken. eller Keller dräller.
Visst var det dåligt att bränna läget, men det har jag mindre problem med än fundamentala fel som ger motståndarna stora möjligheter.
Gavelo: Det är såklart helt verkighetsfrånvänt att påstå att värvningarna Cannata, Cooper, Deilett, Liss och Crandall inte hade nååågonting att göra med att Björklöven slog poängrekordet. De var ju ett "färdigt" lag, som av någon anledning gick från att vara ett strykgäng till stjärnor; en resa som hämtad ur en Mighty Ducks-film.
Men även i filmens värld är det nyförvärvet Banks som driver förvandlingen...
Hägglundsmaffian: Luleåsupportrar är som Färjestadssupportrar, storhetsvansinne varenda år! Förra säsongen ville majoriteten av Norrbotten skicka Allard före jul, spelaren som nog var hela shl’s bästa back andra halvan av serien inkl slutspelet,
Kotten har inte rosat i Luleå men bryter man ner det så har hela Luleås spel varit en enda stor baksmälla.
Bad_Brett: Gick vi upp direkt efter Glader så finns det en poäng. Har för mig att det inte var så. Men vi kan säga att vi var elva när Hinken tog över också. Jag tror oerhört få skulle säga att Löven varit mer framgångsrika än oss sett till den senaste femårsperioden.
Rimligen är det slutspelet som räknas, för annars var vi bättre än HV ifjol.
Bad_Brett: Det var inte Kenttä som byggde laget 19/20 i första hand. Han tog i princip över laget som vann.
Så ifrån att komma etta och sedan vara favoriter att gå upp, så gick de säsongen efter till final mot HV. Sedan semi och semi och kvart. Jo, jag skulle säga att det har gått utför förutom hittills den här säsongen, men vi är inte i slutspelet ännu.