1150x200-modo-header2-kopiera.webp

MoDo Hockey

HockeyAllsvenskan · 547906 inlägg · 4166 ämnen
2978146 · »

Sidan uppdateras nu automatiskt med de nya inlägg som skrivs.

Sv: MoDo Hockey - Kalmar HC: 2026-01-28
Willow: Ödjumkt, klokt och taktiskt av Turre att säga så efter en förlust mot ett normalt svårt motstånd... jag är övertygad om att om det vart modos tröjor på Kalmars spelare och slutresultatet varit detsamma så hade vi tyckt att vi spelmässigt precis krossat Modo... samt gnällt över vår egen oförmåga att sätta pucken... men vi ser alla olika saker tydligen...

SpecterV2: "utsidan vare" sa bull...

Zource: Roligt det där med Theo. Han hade en säsong där han aldrig fick ut sina playmaker-egenskaper. Då valde både supportrar och Karlin/Hinken att behandla honom som om talang aldrig funnits. Typ att han är opålitlig och inte kan slipas till.

Samtidigt var det jubel över att istället få in spelare med högre löneanspråk som Topping, Andersson, Swetlikoff, Carlsson... Jag tänkte alltid att det Theo visade i sina 11 SHL-matcher var lovande, men kan inte förneka heller att han hamnade ett kliv bakåt 24/25.

Bra bang for the buck för Nybro där i alla fall. Han hittade snabbt tillbaka in i rollen som framspelare. Tänkte väl att han borde kunna hålla en bra nivå i HA.

Hägglundsmaffian: Snälla sluta objektifiera våra spelare.

Castlemoor: håller med. Jag reagerade på att Swetlikoff såg ovanligt bra ut.

SpecterV2:
Jag skulle föredra IKO i en kvart, Aik höjer sig alltid i slutspelet.

Uppladdat:

500x0-modo-hockeyf.png

Gavelo: finns inte ett jota upplagt, inga highlights osv osv

Tack!!!

grimiss: Matchen finns inte upplagd än, kan skicka in skottkartan när den ligger uppe

grimiss:
Gå in på hockeysiffror där finns

grimiss: Ja, dom hejade och slog i sargen m.m för blockerade skott och bra aktioner. Så det var bra drag i MoDo båset.

Tycker även Swett så piggare ut än vanligt, men det kommer från låga förväntningar på honom. Granberg börjar ta för sig, gillar även att han åker ner och aktivt tackar Werner för att han räddade honom när han drällde med pucken på egna blå. Ta lite ansvar för vad man gör. T.ex Berglund drar puck out och klagar på domaren och ser ut som en fågelholk när han åker till utvisningsbåset.

Bad_Brett: missade tyvärr stora delar av matchen men hade varit intressant att se skottkarta osv. Verkar spreta en del i hur folk såg matchen.

Alla verkar dock överens om att Werner var kung och det bådar ju gott

Bad_Brett: Du har helt rätt, Kalmar var rejält mycket bättre i från matchminut 7 till 45 ungefär där dom med lite kyla i avsluten kunnat göra 5-6 mål.

Dock tycker jag Modo gör en solid 3e period när Kalmar försöker pressa framåt som bäst, absolut lite mycket slarv men jag har inget emot en iceing för att få avbrott i spelet i det läget eftersom det är Kalmar som förlorar mest på det.

Överlag starkt att vinna, ännu mer imponerande av Werner att hålla nollan.

Jag tycker även att Hallin gör sin bästa match på mycket länge.

2978146 · »