Gavelo: Själv tänker jag på att varken Karlin (halva säsongen)eller Freddan fått ihop en riktigt bra fungerande femma på 52 omgångar med ett lag de båda varit med att bygga tillsammans med hinken.
Framnäs: Sluttabellen blev oerhört intressant. Karlskoga får Nybro i kvarten. Björklöven kommer med stor sannolikhet få Oskarshamn. Inget motstånd man bara kör över. Om stjärnorna står rätt för Modo ryker Löven i kvarten. Men det är väl bara önsketänkande
Robin Ztorken L: Jag vill att alla tänker på detta en sekund!
Ikväll såg vi Modo!, laget som kommer från SHL, med ligans högsta budget, med ligans högsta svansföring, med målet att gå över lik för att ta sig tillbaka direkt, med ligans tydligaste målsättning, med ligans bästa förutsättningar, återtåget!
Utspelade mot ett av seriens sämsta lag, noll vilja, noll eget spel, noll glöd.
Gavelo: Det mest oroande är att vi inte har en enda spelare topp 30 i skytteligan och det är den främsta. Nummer två i vår trupp är knappt topp 50. Hinken borde värvat Pooley istället för spöket Fitzgerald som aldrig spelar, han är som Jesus, alla vet vem han är men ingen har sett röken av honom!
Gusse: Verkar som att Mora gav Nybro en hjälpande hand när de visste att både SSK och IKO hade kryss... Av vilket skäl gör man det? Tar ut målvakten vid oavgjort så Nybro får vinna i full tid.
Den taktiken från Mora är faktiskt svårförstådd, hur jag än tittar på det. Osannolikt att de skulle ta sig upp högre än nia så hade lika gärna kunnat köra på och siktat på extrapoängen, men kul för Nybros del att man fick platsen gratis så där!
Gavelo: känslan jag har är att du kan pyttsa in vilken tränare du vill i det här Modolaget så kommer det se ganska likt ut. Bogren är säkert bra. Men någon super tränare ser jag inte honom som
Det är bättre att en handlingsförlamad styrelse får se sanningen i vitögat, än att vi går tillbaka till Charlotte-eran där allting handlade om att "vi var så näääära!".
Det vore på många sätt bättre ifall vi ryker i fyra raka mot AIK än att vi på något sätt lyckas kämpa oss vidare och sedan ryker i fyra raka mot Löven... För då kommer folk säga "Det var Lövens år! De var för starka! Denna säsong säger iiiiingenting om framtiden!".
Tuppen: En väldigt viktig match om man är ett proffs, en oviktig match om man är en looser.
Freddan ska skämmas och laget ska skämmas, detta är så ovärt en hockeyförening av våran dignitet. Förlora är skit samma men att bara skita i det som vi gör är pinsamt och ovärdigt. 11 skott på mål, herregud!
Framnäs: En helt oviktig match så det spelar verkligen ingen roll. Även om tränarna vill att spelarna ska köra 100% så händer det aldrig i en sådan här match. Otroligt att det är så jämnt ändå.