SpecterV2: Timrå har levt på övertid ett tag nu, precis som George är inne på. Den klubben kommer behöva börja om organisationen precis som Modo gjort. Och det troligtvis i HA där jag tror Timrå hamnar inom kort.
Vikingmodo : helt klart. Utan Dahlens 30 mål hade dom varit tvärsist i shl. Kan inte se att dom lyckas hitta en ersättare på liknande nivå till nästa säsong.
Nucky: Måste snacka lite TIK då jag är avstängd på livstid där. Helvete va dåliga de är. Blir ju bragdguld om det blir slutspel och sunklirarna måste släppa bokningen på BiteLine. Solen skiner på Dyngdikets is i alla fall. GrönGula är ju favoriter. Tycker de hållit en låg profil och gnuggat på. Värda att gå upp enligt mig även om det tar emot. Inte ute och springer på stan längre, så jag slipper gliringar i så fall :-)
Vargen: Gamla goda Plantis lever och frodas. När får vi 80 miljoner som MFF fick för Zlatan.. Samtidigt vill jag inte att Hinken ska ha hand om den Mega-Plånkan.
Nucky: Jag har haft den diskussionen förut. Men tankesättet är nästan som ett självskadebeteende. Det är som att effekten är obligatorisk, men det gör ingenting om effekten är dålig heller. Jasek, True och Benson hade effekt iaf, även om de inte bidrog positivt!
Hägglundsmaffian: Att juniorer är bäst på försäsongen är snarare regel än undantag. LP räckte inte till ifjol för att göra den minsta skillnad, det är kalla fakta.
Zource: Ja trots att jag tycker fotbollens system med rak serie, match hemma-borta är det bästa seriesystemet så är ändå slutspelshockeyn något speciellt. Vem kommer bli första lag någonsin att vända 0-3 till 4-3 i matcher? Har aldrig hänt i svensk hockey
Hägglundsmaffian: Nja. Han hade kring 20 matcher med över 10 min på de skrapade han ihop en poäng. Gjorde absolut inte bort sig men gjorde heller inte positiv skillnad
Tyler Durden: Jag tycker att LP och Gästrin överlag håller en väldigt likvärdig nivå, vilket oxå speglas av att Lucas gick 35:a och Milton 37:a i draften. Milton kan dock ha en spelstil som ”översätts” bättre på seniornivå från juniornivå.
Vargen: kan hålla med om att LP förtjänade fler chanser ifjol. Eftersom flera spelare inte alls höll den nivå man trodde typ Benson,True. Sen vet jag att LPs attityd inte riktigt gick hem hos staben. Tycker personligen LP har en större potential än Gästrin.
BurkLeffe: I Georgiska andraligan finns det en forward som skulle kunna ta Dahlens plats. Ekonomin är ju inte den bästa, så det är dessa man måste värva.
Zource: Inget fel med det, tvärtom(även om jag ogillar att Skövde plundrade Tibro inför säsongen). Viktigast är att man mår bra, svårt som MoDoit denna säsong såklart.
Men mindre alkoholintag är nog aldrig fel, dock lättare sagt än gjort.
Sköt om Er alla MoDoiter och hoppas vi ses i en SHL-arena snarast