Tyler Durden: Läste du mitt inlägg? Jag skrev ”om vi mot all förmodan går upp i SHL”. Problemet blir om vi är ett SHL-lag. För en sak är säker och det är att han inte hanterade juniorerna korrekt ifjol. Men vi kommer nog inte gå upp och Sundström stannar max en säsong, så det lär inte spela någon roll.
För framtiden med juniorer och SHL är det dock en viktig fråga.
Vargen: Rätt sjukt att MoDo pumpar ut kanonlirare som Gästrin, Herman och Milan. Behöver inte skämmas då att jag gormat om att MoDo är Världens största klubb! Nåt är dock fel att klubben inte kan ta vara på alla som kläcks ur MoDo-ägget.
Jimmy Hamrin på EP om Milan i sin stock watch efter/inför draften:
Stock Rising 📈 Milan Sundström, C, Modo Hockey U20 (2027 NHL Draft)
The new ruling for U17 players in Sweden this season states that they can’t play in the U20 league unless they get exceptional status midway through the season. Milan Sundström was one of two players who earned that this season, and he has certainly taken the chance to show himself worthy of it, with 20 points and 12 goals in only 12 games. When I saw him in his U16 year, I thought he had similarities to Anton Frondell, with his offensive game and big body, in combination of good vision, high-end puck skills, and a dangerous shot, but also lacking intensity and speed. From what I have seen this season, he skates more with the puck, takes more initiative in transition, and competes more too. Sundström is a first-round candidate for 2027.
Han har alltså bara blivit bättre. Nästa säsong blir oerhört intressant att följa!
Zource: Inte i samma glas, hoppas jag. Annars gott. Gärna lite svartpeppar på ägget. För att föra in detta på rätt forum då så ger jag alternativ till julmusten då den är svår att hitta nu.
puffe4: Löftet är skrivet i sten att JFK och Tarasov tar framsätet och Bad Brett och George välkomnar Puffe till baksätet på väg mot Karlstad. Andra får ordna sina egna bilar. Vi vill ha säkerhetsbälte då JFK kör. Ordnar nån dock Göstas Buss eller Byberg och Nordin så ryms ju hela MoDo-forumet.
Costanza: Frizonen är lyckoruset eller sorgen efter varje match nu. Ser fortfarande framför mej att bli upplockad på vägen mot Karlstad nästa slutspel.
Det klagas ju om matchdagar mot AIK nu, men i semin mot Löven(om dom och vi går dit) har vi en Påskafton och efterföljande fredag som hemma-matcher.
Taggad som sjutton och firar, med några öl ikväll, att slutspelet är nära. Nu startar alla lagen från noll. Kan MoDo hålla hög jämn nivå mer än 1 period per match så har vi bra chans att gå upp.
Costanza: Ojdå, du ställer alltså krav på att spelare ska göra rätt för sej, det ynka kravet ställer jag upp på. Spelar man för Världens bästa klubb har man ett slutspel på sej att visa oss att Hinken värvade just Dej. Allmänhetens åkning avslutades förra veckan, nu är det allvar.
Vi har ingen Blatny, men vi har Kelleher.....hoppas och förväntar mej att MoDo lyfter nu
BurkLeffe: Tror många MoDo-fans är rätt less på tränarsnacket. Spelare som är dyra och bra måste vara som bäst nu och gå upp. Vi hoppas väl att vissa spelare exploderar nu och stryper gnagare på Hovet.
Jan-Erik : tar man tillbaka Karlin det är ju nästan lika illa som att förlänga med Fredrik Andersson snacka om trött förening om man väljer den lösningen orkar inte med att behöva se Karlin suga på underläppen i Modobåset nästa säsong.