Bad_Brett: Det hade ju vart bättre att svepa AIK med 4-0 för att få vila till semifinalen. Går det till sex eller sju matcher nu och vi går vidare så lär det vara spagettiben hos Modo när vi ställs mot Björklöven. Då kommer vi bli svepta
Znark: Det är alltid svårt att sätta spiken i kistan. Jag hade inte förväntat mig seger idag. Jag tror inte vi vinner på tisdag heller. Men vinner gör vi.
Jättebra att det inte blir en enkel resa nu, för då kommer vi vara fullkomligt chanslösa mot Björklöven.
dempa: Det var ju diskussion innan huruvida Hellsten skulle stå idag. Jag var lite förvånad att det blev Werner. Med facit i hand var det nog ett felbeslut.
Men Modo har som vana att matcha förstemålvakt hårt. Trots att Hellsten har bra siffror
Till alla modoiter som var på plats och gick innan matchen var slut. Jag hoppas ni skäms och aldrig mer går på en ishockeymatch. Blir så jävla äcklad stå kvar och sjung för MoDo
Vargen: Berglund måste ha spelat sin sista match i Modotröjan nu!!! En kritiserad Bjerselius framstår som hyperviktig, offrar sig enormt o väldigt bra i boxplay
Framnäs: jag tycker andra perioden är otroligt viktig. I övrigt dålig match men hade Werner varit på skaft hade vi haft goda chanser att vinna. När vi släpper sån lätt puck i helt avgörande läge är det rätt förståeligt att vi inte orkar hålla i med 3-0 i matcher osv.
Sen kan man med facit i hand vara väldigt kritisk mot valet av målvakt
grimiss: Man får se det så här, spelarna får nu iaf chansen att motbevisa det folk i hockey-Sverige påpekat under säsongen. Att vi viker oss lätt vid motgång och då mest står och tittar på.
Nu kommer ett läge för spelarna att visa motsatsen, hur ett litet bakslag inte är hela världen utan gruppen tuggar fortsatt på och hittar tillbaka i tidigare spår.
Vill tro att den tryggheten finns i laget nu, men ja, det är upp till bevis.
JoakimE: Det är så provocerande att se Berglund att det inte finns. Åker runt och fyller år, bokstavligen. Skickade nyss ännu ett pass på chans som hamnade hos en motståndare.
Hägglundsmaffian: Lätt att säga det i efterhand. Dålig match överhuvudtaget av modo. Långsamt pucktempo och för alldeles många dumma utvisningar. Matchen är inte slut än men det känns långsökt att de ska vända detta.
Robalob: Man kan inte ställa ut skridskorna och tro att man ska vinna bara för att vi tycker att vi är bättre om du inte har märkt det så är detta inget fungerande lagbygge vi vinner bara när våra ledande spelare är på humör.
Framnäs: Tjänstefel att inte låta Hellsten stå idag redan i min mening. Värsta utfallet på det hade varit en till hemmamatch och då hade Werner kunnat stå och vara utvilad. Nu gör Werner en relativt dålig match och vi blir nog tvungna att ställa Hellsten nästa match istället. Om inte Werner ska stå 5 matcher på 8 dagar.