1150x200-modo-header2-kopiera.webp

MoDo Hockey

HockeyAllsvenskan · 501525 inlägg · 4187 ämnen
« · 3022263 · »

Sidan uppdateras nu automatiskt med de nya inlägg som skrivs.

Sv: MoDo Hockey - BIK Karlskoga: Semi nr 7 i Nobelhallen 13 apri
X-Län: Ta det lugnt grabben man vet aldrig när det går åt helvete.

SpecterV2: Perfekt för Hinken med lägre budget nästa år, så kan han skylla misslyckandet på att han inte har fått tillräckligt med ekonomiska medel.

X-Län: Det är korrekt. Blev många slutspelsmatcher ändå och gav bra inkomst för klubben!

Här kan ni läsa. Emil Larsson har bett sin agent se sig om efter något annat.

X-Län: fokusera på shl och Timrå du. Vilka lag är bättre än Timrå nästa säsong? FBK RBK osv osv ja listan kan göras lång. Var glad om ni ens undviker kvalet..

Dexter : haha ja det märks på värvningarna, ännu en Brynäs-reject i Ohlsson som mäktat med hiskeliga 17 poäng i Almtuna. Sen Caderoth på det med stabila 14 poäng. Ska vi köra med fyra fjärdekedjor eller vad tänker hinken med?

Skulle värvat in EJK istället för dessa bottennapp.

X-Län: du är en väldigt liten människa

X-Län: Var tror du ni hamnar när ert sportsliga och ekonomiska korthus rasar ihop?

Dexter :

Vi värvade inte för alla extrapengar vi fick från styrelsen, räknar med minst lika stor budget.

Domsjö: Man blir ju lite nedpissad av laget. Jag betalar inte för TV4 som tur är, men jag var faktiskt på plats på 0-8 matchen i Oskarshamn.

Och det fanns mängder av såna matcher, framförallt i Småland. Jag ser faktiskt hellre ett Modo med enbart juniorer som åker ner i ettan, än att bli förnedrad av importer och spelare som Rundblad som bara vill casha in lönen.

Bad_Brett: Det är naprapatens fel!

Dexter : "Vad har du saknat den här säsongen och vad vill du ha in? En spelskicklig back?

– Ja, det gör vi. Jag tycker vi har lokaliserat bra vad vi saknar och vad vi har saknat. När vi startade säsongen tyckte vi att vi hade spelare som skulle ta de roller som vi nu misslyckats med."

Förtroendeingivande att Hinken slutligen har insett vad samtliga experter och samtliga supportrar såg förra sommaren.

Dexter : Gör dom det då får dom göra det utan mig som säsongskortsinnehavare.

Bad_Brett: såg intervjun med Freddan i tv. Det han menar har skavt hela säsongen är att spelet bakifrån inte har fungerat. Modo vill spela med fart å då måste backarna agera snabbare. Han fick också frågan varför men där blev han mer otydlig. Obegripöigt då att Hinken mest fokuserade på att värva forwards å lämnade backsidan åt sitt öde

Zource: fokusera på allsvenskan där ni håller till. vilka lag kommer vara bättre än Modo?leksand,kalmar,södertälje aik mm. Listan kan göras lång.

Ökenvandringen har bara börjat, du ska va glad för att fått sett Modo i semifinal i år. Trodde man inte

SpecterV2: Absolut ingen översittare. :)
Om man säger så här över kommentaren.. De som vet de vet :)

Tycho: Enligt Expressen ska MoDo minska budgeten nästa säsong? Hahahah. Topp-6 lär bli nya målsättningen nu. Precis som Hinken vill ha det. Då får han mysa lite och bygga långsiktigt utan kravställan.

Zource: Hockey metropolen Örebro ska väl satsa nästa år. Lag som Örebro som ena året inte betalar ut löner för att året därpå satsa, parodi.
MoDo har bra ekonomi men kan inte omsätta det i praktiken.
Trodde aldrig att MoDo skulle gå upp i år men hade nog förväntat mig lite bättre kvalitet än vad vi fått se.
Ytterligare 1 år (i bästa fall)i denna skitserie, gud vad pepp man känner sig.

Tuff säsong med tråkigt avslut för er.

Bad_Brett: kan du fixa videoklipp åt oss? Vill höra vad hink sopan har å säga

Hinken gick över lik för detta iaf. Nästa säsong kanske Bella slår ett okej pass i PP och skjuter nåt skott på mål.

Bad_Brett: Är nog en blandning av det. Han har inte fel med att spelarna är syltryggar också. Det var dock han som tog hit dem.

Bad_Brett: "Någon av oss i föreningen har misslyckats".

Han är helt jävla borta i huvudet. Kan du ta lite jävla ansvar!?

Bad_Brett: vilken idiot, rent ut sagt. ’Msn ska va nöjd med 3-1’

JoakimE: Han mår nog gott med sitt nya kontrakt och sin lön.

Bad_Brett: haha tänkte fan det med, snacka om pajjkastning..

Dexter : Intelligenta analyser av Hinken... Herregud vilken tomte. Som vanligt kastar han laget under bussen. "Spelarna gör inte det vi har kommit överens om!".

Aldrig är det hans fel. Aldrig har han något ansvar. Skeppa fanskapet.

bjad22: Det är för att han är fullständigt dum i huvudet och inte verkar förstå sin del i detta haveri.

alfredshem1921: Freddan får tre nya år som tränare.
Kelleher, Berglund och Mat blir ryggraden….

SPOODI: Vi har ju varit så här dåliga sedan september och inte ett smack har blivit bättre på 70 matcher.
Dålig ledning (Sophinken) samt en katastrof till tränartrojka.
Sen måste man kritisera våra ledande spelare enormt, dom har underpresterat galet.
Fitz svag o knappt spelat.
Kehllerer bra mot Troja
Olofsson trött oengagerad och väntat på lönen
Berglund, inga kommentarer
Swtlikoff petad i sista avgörande
Rundblad, ett smärre skämt
Mattsson???
Persson??
Emil Larsson, inget att luta sig emot, seg o trög o tjänar sina sista stora lönekuvert hos Modo
Kort sagt vi har en fjärdefemma som gjort vad som förväntas, resten odugliga.

Får ge hinken att han vågar ställa sig där och låta sig intervjuas nu

Bad_Brett: Ska jag vara helt ärlig så tror jag inte på att vi kommer vara sämre. Man lär sig mycket av en säsong med ett nästan helt nybygge till lag. Det är inte många i Modo som har satt avtryck. Möjligtvis Kelleher som gjorde en okej säsong men blev effektivt bortplockad som en liten junior nu mot Karlskoga. Plus också till Milton och Elton som är unga och gör det bra men räcker inte riktigt till när det väl gäller.

Tyvärr så värvade Hinken lite snålt kanske. En backsida som ekade tomt på bra namn. Det va väl lite för sent när Berg kom in i laget. Berglund och Rundblad som skulle dominera backsidan agerade som föredettingar i väntan på pension. De andra var för valpiga. Matt Anderson är en okej värvning.

Linus Andersson önskade jag mer av men vill ha honom kvar då han kan explodera i rätt miljö. Carl Mattson är mellanmjölk. Carlsson likaså. Emil Larsson är också en spelare jag vill behålla.
Nej jag håller med de flesta att det med facit i hand va ett felbyggt lag. Nu vet jag inte exakt vilka som har kontrakt nästa säsong men det behövs ändras en hel del.

Domsjö: Vilka två lag kan vara sämre än än Löven och Timrå nästa säsong?

HV, LHC, Örebro? Alla känns för starka. Djurgården glömde jag bort.

Med tanke på hur spelet sett ut sen match 1 så tycker jag att det är jävligt bra att pressa bik till en match 7 i semifinal. Freddan kan väl för helvete inte bli kvar som assisterande?

Samsung: vet inte vad det är för menlösa får som sitter och trycker like på denna typ av kommentar. Är du HS största översittare månne?

Hade gärna sett att admin städat upp lite trollinlägg, men det är väl för mycket begärt.

NuMo: Vi hade debatten om ”Sverigebilden” förr. Är det inte dags att prata om MoDobilden?

Hur mår MoDo?

Åtta av de senaste tio säsongerna har vi hållit till i Hockeyallsvenskan. Fem år med Hinken och vi är ett Hockeyallsvenskt lag.

Men om några veckor står Widebro där och presenterar ett plusresultat och då är väl allt okej igen.

Gavelo: tror det var i semin vi åkte inte i kvarten..

NuMo: Freddan: "Är det så att jag inte har styrelsens förtroende..."

Jag tror aldrig jag har bevittnat en större galjonsfigur än Hinken. Styrelsen värvar tränare. Tränarna värvar spelarna.

Vad fan betalar vi Hinken för egentligen?

NuMo: Nu är ju inte finalen färdigspelad men att Löven missar detta känns osannolikt.
Då har vi alltså Luleå, Skellefteå, Löven, Timrå samt Bif som sk norrlandslag.
Vi blir farmarlag till dessa, skön känsla🙄
Ifjol nöp Bif Lucas, tror vi kan förvänta oss liknande scenarion framöver. Bra jobbat!!!

Framnäs: Kör på whatever för min del, ta in Evertsson som sportchef, i Modos fall kvittar det - vi kommer aldrig bli en klubb vi en gång var om vi inte får fram egna talanger. Hermansson, Sundström jr och Gästrin får gärna ta upp oss i SHL och sedan stanna. Hedman och Victor Olofsson hade gärna fått komma hem. Vårt DNA och vår klubbs öde är att fostra egna spelare. Men just nu finns inte den där ådran i Modo. Det går inte att värva ihop varesig stora stjärnor på papperet eller via smart scouting sätta ihop ett helt nytt lag som tar klivet direkt upp om inte de ledande spelarna har klubbhjärta.

SPOODI: Jag bor utanför Stockholm. Ska jag resa dit själv och försöka avsätta styrelsen när övriga medlemmar bara tackar och tar emot. Det funkar inte så.

SPOODI: 2 matchbollar bortslarvade, 2-0 i kvalet förra året, är de nån slags demon som intagit Hägglunds arena och medför ovilja eller är de bara styrelsen som huserar i byggnaden

SPOODI: Men oj vad Freddan gnäller och tycker synd om sig själv.

k1m: Okej varför klagar du? Gör något själv då. Jävla mähä

JoakimE: Milton spelar nog AHL nästa säsong

Tornadomatador: Det gjorde knappast Kelleher. Den fittan får gärna krita på för Leksand, Södertälje eller AIK.

« · 3022263 · »