Vi får väl se, laguppställningen borde ju dyka upp i morgon. Men något måste ju hända, jag tycker Högarh och Öhman skulle behöva en ny tredje länk, vi får hoppas på Staal kanske.
Lumber Jack: Låter bra det. Tror du man kan få det skriftligt från Brithén att Warg nu kommer att få, i bästa fall, nöta filt. Söderberg skulle nog "må bra" av att bli bänkad. Han som tidigare varit en sån speedkula har nu helt tappat speeden och verkar fruktansvärt rädd för att överhuvudtaget närma sig målet. Green har väl aldrig riktigt sett bra ut i någon av de matcher han fått speltid i.
Med tanke på hur klent bestånd av forwards det har varit hittills i år med alla skador är det inte så konstigt. Nu när Jocke, Almtorp och P. Öberg är tillbaka och Stalle och Kanin, f´låt, Karlin på ingående så kommer han inte få spela. Inte Söderberg heller skulle jag tro och Green blir ÖSKare forever.
Lumber Jack: Där slog du huvudet på spiken. Vet dock inte om det handlar om dåligt ledarskap. I vissa fall kan det ju handla om att han ger vissa spelare större förtroende för att de kämpar mer och det kanske räcker längre i längden...
Lumber Jack: I fallet favoritspelare säger jag bara en sak: Warg. För mig är det en stor gåta varför han matchas så hårt när man ser hur lite han får uträttat under en match.
Det är väl en del av problemet med Brithén, att han har "sina" spelare som han favoriserar även om de inte visar framfötterna. Ta t.ex. fallet med Tobias/Hirsch i slutspelet ifjol (ja, hela säsongen egentligen) trots att han gav bort minst ett mål per match han stog fick han alltid nytt förtroende medan Tobbes självförtroende sjönk som en sten. Dåligt ledarskap är tyvärr även visar sig i år, dessutom på fler positioner än bara längst bak.
Lumber Jack: Aha.. Hmm.. håller nog med angående finnen och "slovken". Brithén skulle dock nog känna sig lite dum om han är tvungen att bänka Wilde som han fixade själv från NHL/AHL och allt. Jag tror Wilden kommer, tar väl lite tid att anpassa sig till de enorma rinkarna...
Lumber Jack: Jag fattar ingenting. Är det inte bäst om hälften av de spelare som vi redan har gör en massa mål och andra hälften ser till att det inte blir några mål?
Damgaard ska inte heller bänkas han är som Dr. Alban skulle ha uttryckt det: "Stabil, stabil som fan". Men Wilde är ingen gigant direkt utan bara hyfsad, både finnen och slovken borde ha en chans att få en chans på hans bekostnad.
Lumber Jack: Helst skulle jag se Blake och Foote.... Enström och Johansson, ja, varför inte. Kan vara värt att prova någon match precis som jag fortfarande tycker att man borde testa Milo som center.
Lumber Jack: Nog för att Martin har gått framåt oerhört mot hur han såg ut under fjolåret men att han skulle klara av att ensam ersätta två backar är väl ändå att ta i ;)
knaskamilla: Jag tror bestämt att jag struntar i det hela nu. Eller ska du mila dina vänner på modos kansli och fråga om de har nån lösning på vad man gör med alla som förstör?
Loggade just in på modohockey.se. Det är ju värre än på länge! Nu börjar det bli dags att styra upp en modohockey.se-dag, tycker jag. Rädda det som räddas kan, liksom.
(Stackars Frisco...hans senaste tippningstråd är verkligen megakaos...)
Typiskt dig, först är du framme och bjäbbar, sedan loggar du ut och springer och gömmer dig. Knas har i varje fall råg i ryggen att stanna kvar och försöka försvara de dumheter ni sprider ut här.
Håna Brynäs ni, det är inte alla som kan ha er fina matchsvit.
Vi får väl se, laguppställningen borde ju dyka upp i morgon. Men något måste ju hända, jag tycker Högarh och Öhman skulle behöva en ny tredje länk, vi får hoppas på Staal kanske.