1150x200-modo-header2-kopiera.webp

MoDo Hockey

HockeyAllsvenskan · 544616 inlägg · 4153 ämnen
« · 2951985 · »

Sidan uppdateras nu automatiskt med de nya inlägg som skrivs.

Sv: MoDo - Oskarshamn 2025-12-10
Tuppen: man får ju helt klart väldigt bra intryck i klippen! Funderade spontant när han beskriver gruppen om den verkligen var helt fel byggd för Karlin?

Detta var nog den bästa nyheten på länge, välkommen tillbaka Widebro!

KulltorpsOlli: Du vinner kattsand.

Gavelo: Intervju med Johan Widebro

youtu.be/gRxTKocSJLE?si=2SkkHQhI9qJSpaD9

Bad_Brett: Jag förutspådde också att tappat av August Berg efter förrförra säsongen kunde bli ödesstigert. Minns många som främst argumenterade mot hans tekniska kvaliteter men jag stod alltid fast med min åsikt och gör det än idag. Med Berg och ett par andra gamla profiler som vi gjort oss av med hade vi aldrig hamnat i ett kval.

Bad_Brett: Kan du kolla om jag vinner om jag kör en lottorad till helgen?

NuMo: Jo fast det är klart det blir spekulationer. Visst kan man hävda att gemene man inte har alla fakta, men nog framstår det lite märkligt med Benny ändå.
Att det sen blir spekulationer är rätt naturligt.
Kan ju inte påstå att jag blir missnöjd med Widebro som tillförordnad VD direkt istället för Benny.
Vet inte vad som är mest intressant på ett hockey forum spekulationer kring spelare och ledare eller diskussioner kring grammatisk uppbyggnad.

Sv: Silly season
Gavelo: Han gör sig redo för att komma över och få äran att representera Modo. Han är välkommen när det väl blir klart.

Saleva: "Allting går enligt BB's önskemål."

Plot twist: Det är i själva verket Bad Brett som har dragit i trådarna hela tiden! Tänk om Bad Brett och Strinnholm är samma person...?

Mind. Blown.

Nej, men skämt åsido. Jag har aldrig utgett mig för att vara någon superexpert på taktiska detaljer inom ishockey, då jag har inte har någon bakgrund inom sporten.

Men jag tror att man kommer ganska långt med sunt förnuft. Karlin gick från att vara "mästaren på att förändra matchbilder" till att se helt uppgiven ut, och det syntes i spelet. Om det var hönan eller ägget, orsak och verkan, låter jag vara osagt, men en förändring var nödvändig.

När det gäller Benny så har han fokuserat på fel saker sedan dag ett. Eller rättare sagt, det enda vi supportrar har fått veta om Bennys arbete, är tramset på LinkedIn om mattering. Den enda vettiga intervjun han har gjort var i Kempis Corner, men även där var det mycket glassiga ord om att "bygga långsiktigt men ändå leva i nuet, våga satsa men inte äventyra ekonomin" etc. Sådant där som låter bra så länge man inte funderar i 5 sekunder och inser att orden egentligen inte betyder någonting överhuvudtaget.

Likväl går det inte att sticka under stol med att min trovärdighet - om möjligt - ökar ytterligare. Jag har varit tydlig från Dag 1 med att jag inte tror att Kedén kommer vara kvar om ett år. Och jag deklarerade även tydligt att Karlin inte kommer stå i båset när vi går in i det nya året.

Jag kanske ska byta nick till Saida, eller rent av Bläckfisken Paul, för jag sopar banan med de där två klåparna tillsammans.

Sv: Silly season
Ryan O’Rourke fanns inte med i laget när man mötte Marlies igår.
Kanske är det på gång nu?!

Willow: Vuxenmys ;)

NuMo: Haha, allt är sanning tills det motbevisas, men utan att ha all fakta i fallet.

Benny lär inte få en förtjänstfana i Hägglunds för lång och trogen tjänst.

Hörde dessutom Gago Strinnholm muttra nåt igår kväll

"I natt sover Freddan o Hinken säkert, vi sparkar ingen efter onödiga poängtapp"

Arrivederci

Willow: Varför ska Kedén bry sig om sporten? Han är VD för MoDo Hockey. Eller ja, han var VD för MoDo Hockey.

Framnäs: Nej. Det fanns en tydlig anledning, men det var inte en skism på det sättet.

Framnäs: Here we go again.

Blake: Undrar om Widebro avgick typ för att säga till klubben "visst, kör på det race ni vill ha, låt framtiden visa om jag får rätt i mina poänger eller ej" - och nu när allt gått åt fel håll utan hans rättvisa stil och ansvarsfokus, så köper klubben istället resonemanget han förde och erkänner att man skulle valt den vägen?

Blake:

Jag vill stå på torget i vår, men ska vi klara det måste vi komma samman och enas som förening!

/ Johan Widebro

Gusse: VAAa? Är Widebro tillbaka!???? YES!!!! Den såg jag INTE komma!!!! :D

NuMo: Låter som en härlig tid, lyxigt med egen chaufför 👌😎

Hägglundsmaffian: Tycker inte Widebro är någon testorsteron-människa och tvärtemot ganska PK. Det som särskiljer honom från många är en oerhört hög kravställan som inte passar alla.
MoDo har väldigt tydligt stöttat pride i Övik under Widebro, så jag förstår inte ditt inlägg.

Mattering vet jag inte vad det är och har inget intresse av att veta det.

Vet någon om Benny tar Edvin med sig hem? Kan ju dela på soppakostnaden.

Zource:

Freddan och denne reporter, som förövrigt var Jonny Dahlgren har känt varandra i säkert 30 år, antagligen längre, vilket man också kunde höra i den utfrågningen, det blev lite väl mycket insidekänsla av det. I alla fall för mig som känner Jonny mycket bra. (Blev nästan generad) Vi åkte tillsammans till varje match under en tioårsperiod där Jonny var chaufför och under matcherna jobbade han,medan vi andra festade. Han skrev matchen, sen in i Ö-vik på redaktionen, medan vi andra i bilen besökte lämplig krog.

Vargen: japp, men intressant intervju med strinnholm på zmodo tv. Å ena sidan säger han att Benny valde att säga upp sig idag. Å andra sidan säger han att när vi i styrelsen förstod vart detta var på väg så tog vi kontakt med Widebro för en vecka sen

Vargen: Inte bara till dig, men..

Varför ska Kedén bry sig om sporten när han är snudd på frånkopplad från den? Han hade ingenting att säga till om gällande sparkningen och det var inte det minsta konstigt då han inte hade ansvaret.

Han har inte haft ansvaret för en hockeyklubb för han har varit frånkopplad från sporten. Han har varit VD för en evenemangsarena och med ansvar för även sponsorer, marknadsföring, ekonomi osv.

Widebro kommer slänga ut mattering och allt annat PK trams redan imorgon! Det kommer lukta testosteron i hela Hägglunds och det kommer smitta av sig på laget! Äntligen på vinnarspåret igen!

Gavelo: Anledningen till att jag var oseriös är att jag tycker det börja spåra ur lite på vissa håll på forumet. Jag har all respekt för alla som skriver på forumet. Har spenderat över 20 år här och gjort det för att jag älskat att läsa och skriva av mig lite.
Tycker också vi har väldigt många kunniga personer här. Även dom som jag inte alltid håller med.

Har också all respekt för att man tycker olika, föredrar olika spelsystem , olika tränare och så vidare. Jag är inte alltid överens men köper det rakt av.

Men en sak blir jag jäkligt less på. Det är när fans sitter och hittar på saker som inte finns någon sanning i bara för att det passar sin agenda. Ingen här vet vad Modospelarna tyckte och tänkte om tex Karlin.

Ingen här vet om Larsson tycker han kommit till en pajaförening med usla coacher. Ingen här har varit på isen och deltagit på en träning. . Jag försvarar inte Karlin i allt han gjort. Men jag blir less när man hittar på lögner bara för att det passar in i sin bild.

Högre nivå än så måste vi väl kunna ha här på forumet. Även jag kan förmodligen skärpa till mig i pajkastning

Vi är så tillbaka. Nu ökar vi!

Makarov: Det är uselt med 3 insläppta av 4, men som Rhodin säger så har dom inte hunnit träna på det ännu. Jag tycker det känns lovande med Rhodin.

youtu.be/1-SpjNqYbpQ?si=Pud_8aPhWFTZZ7ar

NuMo:
Allting går enligt BB's önskemål.

Vikingmodo : håller verkligen med! Även om han inte var rätt man för jobbet, krävs det en ödmjukhet att brösta det och ta ansvaret som behövs och lämna över för någon annan.

Sen att det är Widebro som ersätter, känns ju mer än bra!

Vikingmodo : Sa det är inne för någon dag sedan. Är man Supporter i första hand och VD i andra ska man inte vara VD. Vet inte mycket om Widebro men hoppas det blir bra för er!

Vargen:

Tre snabba spaningar

1. Hade du ingen inside om den? ;)

2. Småjobbigt med Widebro för en del som helst använder gästboken spekulationsmässigt som om det vore en del av flashback.

3. Ta bort en utsocknes ta tillbaks en inföding.

grimiss: Min gissning är bara att styrelsen möjligtvis sett det.

Vargen:bättre fly än illa fäkta eller hur man nu brukar säga.

Vargen: har han varit uppenbart upprörd? Helt missat

Makarov: verkligen stort frågetecken??

Makarov: Svårt att sia om när Strinnholm säger att allt skett i samförstånd. Min kvalificerade gissning är att Benny varit uppenbart upprörd över reaktioner på hans ledarskap samt de facto att vi gått knackigt med ett så bra lag så fort han kom in.

Vargen: starkt av Kedén också att avgå självmant vilket verkar vara fallet. "Det här är bästa vägen framåt för Modo Hockey". Bra och prestigelöst sagt. Han insåg att hans sätt att styra inte passade en hockeyklubb.

jonsson: ja det blev nog lite fel.

Stort av Widebro att komma tillbaka. Då fanns det troligen inget ont blod mellan honom och Modo när dom avbröt i höstas

Vargen: Absolut. Men vad händer?

Makarov:

Men alltså vad hade Benny för förväntningar om det här uppdraget egentligen?

Makarov: Väldigt fint med Widebro tillbaka.

Chamez: skål på det.

Kanske inte stod bakom en viss sparkning.Då har vi även en styrelsecirkus. När man trodde klubben hade fått lugn och ro..

hanzon: O'Rourke är så gott som klar och överrens med MoDo han måste bara komma loss från sin nuvarande klubb.
Tanken är att han ska ansluta runt jul enligt MP

Gusse: Vad fan händer egentligen? Hahaha. Kedén måste ha inte pallat pressen.

Gusse: Ordning på torpet

Makarov: Såklart vi avgör i 6:e matchen! Stenhårt defensivt arbete och Emil Larsson avgör i tom kasse👌

Hinken måste svamla som nämnde att en back var på gång, enligt vad han sa så skulle den backen vara klar i Onsdags denna vecka

« · 2951985 · »