Hägglundsmaffian: Hörde finska ligan skulle vara stängd för nedflyttning i år? Där finns ju en hel del att plocka av isf. (IQ får du ta med Bad, jag har aldrig nämnt det).
Hägglundsmaffian: För att få lite perspektiv på hur sent ute Hinken är, tänkte jag att det kunde vara intressant att lista datumen då vi förstärkte laget året vi gick upp:
Trots att Rönningen är borta på obestämd tid, trots att Berglund har floppat fullständigt och TROTS att ALLA experter var rörande överens redan före säsongen om att backsidan inte skulle hålla, har inte Hinken lyckats åstadkomma någonting. Det här häpnadsväckande vilken skillnad det är mot sist.
Sigge: Oroväckande lugnt från Hinkens sida. Enligt mig så har han bara en väg ut från det här nu. En klassback av hög kvalitet är påväg in eller MÅSTE in. Jag ser ingen annan anledning varför det tar tar sån tid att lösa Modos svagaste backsida sen Hedenhös.
Blir det en ny okänd nordamerikan som blir en flopp så har Hinken helt förbrukat mitt förtroende. Nu eller aldrig måste han lyckas.
Bad_Brett: Bra att vi delar samma åsikt att man måste ta hjälp om man inte klarar av sin uppgift på egen hand. Detta är något som är självklart på mitt jobb. Noterbart är att även jag har en femårig universitetsutbildning med masterexamen. Mitt jobb innehåller stundtals rätt avancerade arbetsuppgifter. Regel nr 1 är att ALLTID ta hjälp om man behöver den.
Det låter besserwisseraktigt att skryta om sin utbildningsnivå men jag tror att det här är något som ligger mer inpräntat hos folk som gått relevanta universitetsutbildningar som sedan tar mer avancerade jobb. Ta hjälp för fan! Att jobba för sig själv är helt omöjligt på mitt jobb.
Jag menar inte att ledande personer I Modo saknar kompetens eller utbildning. Tvärtom. De kan sitt jobb. Jag skulle förmodligen vara klappkass på deras jobb. Jag har dock alltid ställt mig frågan om de tagit den hjälp de behöver för att lösa svåra problem?
k1m: Bra idé. Tarasov tyckte att vi borde ha en dedikerad tråd för detta. Jag är emellertid ödmjuk i naturen, så om du vill kampanja för mig, får du jättegärna starta en dedikerad tråd för detta. Jag lovar att jag kommer lägga upp valaffischer och redogöra för vilket förändringsarbete jag tänker driva om jag blir invald.
Bad_Brett: Jag ska föreslå dig som kandidat här i dagarna. Vi behöver representation från HS i styrelsen. Dessa tomtar vi har nu kan inte få sitta kvar.
JoJo2613: Hinken kanske kan få loss Tex Larsson som 2: a keeper bakom Werner. Nybro kånkar kanske! Ett nytt krismöte där Och ta in Teo Jacobsson som etsättare för Gästrin under JWM
hompa90: Ja för en aktiv sportchef borde det inte alls vara svårt att få till en sån deal. Det går över mitt förstånd hur Berglund får spela så mycket när han är helt vilse i egen zon och skapar samtidigt ingenting framåt.
Skeppa Berglund till andra sidan kvarken, Finland och byt till oss nån bra PP back därifrån för motsvarande peng. Makalöst vad lite vi får ut av honom med tanke på att han är bäst betalda back. Rundblad behåll, hans erfarenhet blir livsviktigt i ett slutspelö
Gavelo: Var ju i stortsett klart förra veckan men blev pausat pga av något. Troligtvis bytet av VDn eller något sådant. Han gick ju och sa till folk på arenan som han pratade med att "ja det är klart i stort sett"
Bad_Brett: Du missar poängen 😉 Intention är alltid det viktigaste. Utöver detta är det önskvärt med många olika egenskaper. Många människor med hög IQ som är mindre lämplig för många uppgifter.
Bad_Brett: VDn är sportchef/GMs chef men VD är tillsatt av styrelsen för utföra uppdrag som styrelsen tilldelar samt styra verksamheten. Hierarkin blir väldigt svårdefinierad.