NuMo: Lite ironisk och lite allvarlig. Karlin har haft fyra år på sig att sätta ett grundspel men det är fortfarande individuell skicklighet som är lagets signum. Hönsgården i egen zon, uselt boxplay, uselt styrspel och i mittzon. Det är naivt att tro att det kommer bli så mycket bättre under Karlin.
En del är känslomässigt styrda, andra realistiskt.
Har man en en bestämd åsikt innan så blir känslorna bekräftade om det blir så.
Mål i baken igen. :(
Har man en mer realistisk sätt att tänka så gör 0-4, som nyss ont, men man har i alla fall något hopp från det man förväntade sig angående att man kan få svårt och man gå på pumpen ibland.
Så det var det generella.
Det är uselt, helt igenom uselt. Ingen spelar kommer att vara nöjd. De kommer att vara självkritiska och extremt besvikna.
Det kan bli en tändvätska, en skärpning, eller det kan vara en bekräftelse på att man är så usel som man är.
Vargen: Det kanske är fler som är sjuka? Denna matchen är bara att glömma. Samla kraft till nästa. Det är ju ganska många i rad nu. Jag tycker nästan det är bra med en sån här bajsmatch tidigt på säsongen.
modomille: Tränarbänken har ju varit nöjda med spelet ikväll, eller åtminstone förväntat sig det här. Då är det svårt att bara lasta spelarna som inte får höra att det behövs ändring.
bollan123: Ändå sjukt jag ser Sveningsson täcka skott med hela kroppen när man leder med 3-0 😂 Det gjorde han inte en enda gång på 4 säsonger med oss kanske är just ledarskapet som är problemet..
Monno: Jag förstår inte hur någon kan tycka att detta är okej, framför allt inte när man har tjatat om hur försäsongen är för lång. 7 skott efter snart två perioder.
Greenwolper: töntdomare. Om det skall vara en två så är ju fan den på Andersson en 5a. Hoppas de granskar de den efter då trots att det inte hjälper något. Haha så töntigt att det ens är en tvåa. Jäkla k*khemmadomare
JonathanF: Vi ser helt vilsna ut. Fascinerande nästan. Sen situationen nu vette tusan. Ser ut som vanligt minigruff vid bråket men där Jonsson åker framåt med huvudet in i axeln på andra modospelaren. Tycker det mest är otur jag.
Jag förstår vad du säger om Bäckman, även fast jag tror att det var mer konstruktivt än "by fear". Kombinationen att vara riktigt tydlig och sanningsenlig med att säga till riktigt på skarpen är förståelig för spelarna.