{9742}: Backhand-rensningar särskilt via sarg som han gjorde ska man undvika till varje pris för att undvika få ”otur” som han fick. För att typ 90% av gångerna är det ”otur”.
modomille: Topping hade väldigt mycket otur ikväll. Minns inte hur många backhand-rensningar i kritiska lägen som han hade otur på. Ändå 3 friska poäng och hemma igen på tisdag, kul att serien och känslorna härinne är igång igen
Gavelo: ja vi höll på förlora p.g.a utvisningarna, kanske vi får tacka oss lyckliga för Almtunaspelaren som spelade med trasig klubba några sekunder, tre mot fem i nästan två minuter hade blivit tufft.
Gavelo: din sista mening, tror det är självförtroende. Vi är bra i medgång och då jobbar helt plötsligt hela laget på ett bra sätt. Vi har det ofta kämpigt med viljan när det går emot och där har vi mycket att jobba med.
Bad_Brett: Vi kan verkligen enas om att vi tar alldeles för många utvisningar, åker man inte skridskor så blir man efter och utvisningarna kommer som ett brev på posten.
Det märkliga är att Modo såg trötta ut i 50 minuter, men när vi skulle försvara ledningen sista 10 så blev vi ett helt nytt lag, alla jobbade hårt, höll styrspelet i mittzonen och pressade puckföraren i försvarszonen på ett mycket bra sätt.
Hur kan ett lag ha 2 så olika ansikten i en och samma match är lite av en gåta?!
Frontschwein: Det var en oerhört viktig seger för Modo idag och lite andrum i maskineriet. Resultaten är en sak men på isen så ser det riktigt dåligt ut till stora delar. Bästa perioden i matchen är när Modo ska försvara ledningen, då har spelarna fullt med självförtroende och pressar mycket hårdare. Man undrar varför dom inte kan pressa sådär hela matchen? En stor gåta.
Framnäs: mycket blanda och ge i denna match. En match som vi på papperet bara ska vinna. Bra jobb av Werner.! Tycker han gjort en grymt bra insats inledningsvis och en kanonvärvning än så länge ❤️
Norén är nog den sämsta back jag sett I herrlaget på länge och hoppas han spelat klart för oss. Tror ärligt talat inte jag sett han göra ett enda bra byte.
Hur som har jag förståelse för att det kommer ta tid att köra ihop ett nytt lag, men jag kan inte förstå Karlins defensiva spel. Totalt ologiskt. Måste finnas modernare enklare sätt att spela på. Löven är storfavoriter i min bok tyvärr för vi är så mycket sämre än dom som lag i dagsläget. Men jävligt skönt med 3 poäng
Jag är då nöjd på det viset att vi vänder matchen än fast spelet inte riktigt ä där men det är ju en styrka i sig. Å dessutom alla utvisningar vi får å att matchen i oskarshamn fanns nog i huvudet på spelarna. Tre poäng är tre poäng....
Modoman: Precis. Vi gör en massa felbeslut och ser osynkade ut matchen igenom. Naturligtvis ska man inte släppa till tvåsiffrigt med skott i samtliga tre perioder mot Almtuna om man har ett lag med höga ambitioner.
Ändå starkt att vi mitt i den här skiten har kapaciteten att ta tre poäng, för poängen är ändå det som räknas till sist! Otroligt skönt.
Vi bör dock vara ärliga med att Werner gör matchens prestation i vårt lag. Han ser grymt stabil ut och kunde inte göra mycket mer på målen bakåt. Tack för ditt spel, Adam!
Bad_Brett: Tycker hemgångarna många gånger är extremt undermåliga, 3 spelare går hårt och när spelet vänder hemåt finns otroligt mycket yta och backarna kommer djupt. När det sedan blir vår tur att vända tillbaka är det långsamt tempo, felpassningar och det känns som att ingen vet vad de ska göra. Karlin skojade verkligen inte med att vi inte skulle vara världsbäst första 10 omgångarna..
Greenwolper: var nog lite hårda hållna klubbor i slutet. Men fyfan vad skönt! Team Karlin fixar biffen! 3 underbara sköna! Seeeeeger!!🥳🥳 3riktiga krigarmål å!