Sigge: Lite synd att ingen lagkamrat litar på Mattsson. Han borde fått pucken av Kelleher förra matchen för att raka in den i öppen bur, men Kelleher sköt själv från sämre vinkel.
Nu fick han nya kedjekamrater, men återigen samma grej med Topping som hellre skjuter från en sämre vinkel.
Bad_Brett: Han slår fortfarande klart bäst uppspel.
Forecheck och försvarsspelet hänger inte alls ihop. Nu försöker vi i alla fall åka skridskor, men spelet är så djävla fragmenterat att man undrar om de ens tränar tillsammans.
JonteD: Roligt att bli uppmärksammad av nåra hjärndöda fans från dövik när jag har Timrå tröjan på mig när jag gick in i hallen!!! Blev kallad de ena o de andra som tur va så tog en ordningsvakt tag i detta innan de övergick i handgemäng men dom blev avvisade från arenan fick inte komma in på matchen dels för de dom sa o gjorde mot mig o frugan o alkohol intaget!!!🤣🤣🤬🤬 De va ju fin reklam för er!!!😎
modomille: Vi har fortfarande problem att jobba fast pucken i forchecken även om vi som du säger kommer mer rätt på händelserna, men helt klart att hemgångarna är 2000% bättre.
Den här matchen kan vi fan sno någon poäng tros allt
Man blir lite orolig när Linus i intervjun säger att dom ska spela enklare, lägga pucken efter sargen etc. Det är precis tvärtom, vi måste in på mål både med puckar och kroppar.
Vikingmodo : Mycket bra! Som nån sa här på forumet så är inte Topping en riktig spelfördelare. Jag kallar detta tredjekedja då Gästrin och Hermansson kommer stressa arslet av gubbarna framöver. I like it!
Costanza: Jeppe ihop med firma Swet/Tyler. Topping får köra mellan Carlsson och Mattsson. Mjo, men det ser väl intressant ut.
Hoppas Larsson och Andersson vaknat på rätt sida, och hjälper Fitz lite grann här nu. Poäng vore ett steg framåt där vi hamnat. Men man vill ju gärna se att saker flyter på nån gång också.
SPOODI: Jo, en hel del. Wahlberg med Fohlin samt Bernhardt och Näsén. I finalen vet jag att Norén startade anfallet som gav 1-0, men vem som inte spelade vet jag inte. förutom Brickley då.
JonteD: Modo har aldrig vunnit i Östersund under ordinarie tid så det kommer inte bli enkelt. Jag vill se att alla jobbar hårt och för varandra, det är det viktigaste. Det såg faktiskt bättre ut senast mot Södertälje så det finns väl lite hopp i alla fall.
Tuppen: Hur kommer de att sluta ikväll då för er? Ni ska väl va de bättre laget men jag hoppas på en jämn o trevlig drabbning! ÖIK hemma numera ingen lätt nöt o knäcka!! Kul ska de bli iaf!!🇱🇸🇱🇸🇱🇸🇱🇸🤣
Monno: Ja, något som verkligen har tilltagit i svensk hockey på senare tid är hur backarna tillåts screena forwards. Bara kolla när pucken dumpas och forwards ska ner och jaga den nere i sarghörnet, det är i princip solklara interference varje gång.
Känns som att alla lag ägnar sig åt detta numera, både i HA och SHL.
Men inget som diskuteras överhuvudtaget mig veterligen.
Vikingmodo : Tyvärr har ju Växjö med sitt dögrävarspel varit framgångsrika.
Vårt anfallsspel fungerade ju i SHL typ tills vi mötte lagen en andra gång och dom lärde sig hur dom skulle förstöra det. SHL är ju ligan för smyginterference om något. Så sjukt destruktivt...
NHL har ju lyckats få upp produktionen, inte koll på hur dom gjort men hoppas det letar sig in i Svensk hockey också.
Vikingmodo : Om man skulle lyssna på folk här så ska MoDo bara slå sarg ut, inga passningar i egen zon, inte heller i anfallszon för där ska vi inte ens vara! ;D