1150x200-modo-header2-kopiera.webp

MoDo Hockey

HockeyAllsvenskan · 543902 inlägg · 4153 ämnen
2947974 · »

Sidan uppdateras nu automatiskt med de nya inlägg som skrivs.

Sv: IF Troja-Ljungby - MoDo Hockey - 3 dec 2025
Saleva: Han har ju dock inte fel. Många av våra mål börjar med individuella misstag.

Trilske:
Väldigt intressant intervju av Adam J i expressen. Man får känslan av att Karlin vill släta över mycket, som när han får frågan om Ohlssons uttalande:

Jag har snackat med ”Sebbe” om det, jag frågade vad han menade. Han var så jävla frustrerad för att vi släppte till stora lägen och gjorde misstag. Det blev inte rätt, det han sa i tv, men han var så irriterad eftersom att vi låg under efter andra perioden. 

Han tar inte till sig av kritiken. Samma sak när han ska kommentera Måns C kritik, "det var nog inte så han menade", osv..

En annan fråga från Adam:

Men ser vi till de tre senaste säsongerna, två i SHL och den nuvarande säsongen, har ni släppt in över tre mål per match. Samtidigt har flera spelare bytts ut och ni har förfogat över olika trupper. Faller inte det tillbaka på er tränare då?

– Det är svårt att jämföra säsong till säsong, men det är klart att vi inte vill vara där. Jag tycker någonstans att tittar man igenom våra mål så börjar tyvärr väldigt mycket med att vi gör individuella misstag.

Han skyller alltså på individuella misstag under tre års tid. Som sagt, han är inte särskilt självkritisk överhuvudtaget.

hompa90: Är väl i grunden kritik mot medspelarna som inte följer det man har kommit överens om, är väl därför spelarna inte tycker att det "känns" som att man har något system när alla gör lite som man vill.

Laget känns överlag lite ledarlöst, saknas nog spelare i laget som håller varandra ansvariga (vilket jag tror är mycket effektivare än en tränare som gapar).

Det har ju pratats mycket om att vi vunnit pga "individuell skicklighet", men sällan någon som lyfter dom individuella misstagen. Vad gjorde t.e.x. TK vid 1-1? Blev han uppstramad efter det? Tveksamt, det bara rullar på…

Nucky: Jo, det var faktiskt riktigt trevligt att höra Svarten här där han kan prata av sig på riktigt och vara lite mer konstruktiv istället för det här märkliga halvläget som "opartisk" kommentator där det mesta bara kommer ut som gnäll.

Reagerade efter att ha lyssnat på Adam och svarten i hockeypuls angående Sebbes indirekta sågning av spelsystemet. Han om någon borde väl veta vad Karlins spelsysteme innebär, femte säsongen han gör under hans vingar.

Tror snarare att Karlin och Freddan krockar, freddan och Timrås gamla huvudtränare drog väl inte jämnt som jag fattat det, drar kanske inte jämt i MoDo nu heller, två som är vana att vara huvudtränare

jonsson: Måste vara en felsägning, reagerade också på det men varför skulle vi bara kunna satsa 2 år?
Så länge ekonomin går bra vilket den gör kommer vi kunna satsa.

Strinnholm var lite otydlig men Jon har bekräftat på twitter nu att det har skjutits till med pengar så kan hinken värva om han vill.

2947974 · »