Hinken måste nu hitta sin inre HR-kärring! Inga värvningskatastrofer nu framöver. Känn ingen press. Jag kan hockey! Fan, sagt ju tidigare att vi ska hjälpa honom, hur fan gör vi?
Silly: Nån mupp här tror att vi är samma person. Jag och Icing-Ove är samma person. Hinken har ju fett med cash extra om late fejkfiguren Emil Larsson lämnar in nycklarna och drar. Tyvärr måste jag då blir allvarlig och funderar IGEN varför Hinken tar in halvfigurer.
Gavelo: helt klart ska man budgetera för grundserien. Sen kanske man ska budgetera för att få in spelare som drar folk också. Svårt att snåla sig till framgång när möjligheten att behålla spelare som inte floppar är närmast noll.
Å andra sidan lär väl hängskallen haft en lön som en spetssniper i Frölunda så där slipper vi ju lite.
Kan ju alltid hoppas att Berglund kör dygnet runt träning nu så kan han betala igen ett par miljoner för tidigare säsongers arbetsvägran. Förväntar mig över + 20 på honom och 25+35 i poängprotokollet innan fjärde advent för att inte bli återbetalningsskyldig och åtalad för trolöshet mot huvudman .
Nej, jag tror att vår forwardsbesättning blir oprövade kort från en viss agentur. Men om stjärnorna står rätt kanske vi får 4 namn ingen hört talas om som spöar skiten ur allsvenskans självklara hjältar sedan de senaste fyra åren.
Hoppas för övrigt att hela löven skämmer ut sig och att lappjesus får bära kors från älven till tomtebo. Funkar med spikpicka 2027. Hilti har nån bra modell
Frontschwein: För övrigt är det smart att budgetera för att man inte spelar slutspel, det är så man inte riskerar ekonomin. Ekonomin är det absolut viktigaste i alla bolag och föreningar, så även i Modo, utan ekonomi så är vi Almtuna 2.0.