Bad_Brett: Att Karlin inte har kunnat sätta ett fungerande försvarsspel över tid på 5 säsonger är givetvis en slump. Han basade ju över den bästa nykomlingen någonsin!
Bad_Brett: Det är inte nu vi ska bara som bäst så sitt lugnt i båten, Karlin är bästa coachen och han kommer vända detta i slutspelet. Du får tänka på att vi har många nya spelare och är i en ny liga, det kommer ta lite tid att spela ihop laget.
Glöm inte heller att Karlin har gjort detta en gång så han kan göra det igen.
Hägglundsmaffian: Det har inte varit så att Hallin varit usel utan han har visat att han förtjänar sin plats i laget. Vi hyllade honom enormt i början av säsongen.
Gavelo: Man kan lätt tro att det är P12 vi diskuterar. Det viktigaste är att alla får oändligt med chanser, för tänk vad ledsna och nedslagna de som filtreras bort skulle bli...!
I någon bemärkelse tycker jag att detta är en spegling av en allmän attitydförändring i samhället - frågan är inte längre "Vilka skyldigheter har jag som arbetstagare?" utan snarare "Vilka skyldigheter har min arbetsgivare?". Jag är övertygad om att den inställningen gör att fler och fler ser avskedningar av folk som underpresterar som ett misslyckande av ledningen, snarare än ett misslyckande av individen som blir avskedad. Detta är väldigt bekymmersamt.
Karlin har fått sina chanser och måste BORT. Förslagsvis skeppar man samtliga tränare på samma gång så att den nye huvudtränaren får möjlighet att bygga upp sin egen konstellation.
Tuppen: Hallin har inget att skämmas över men skulle nog må bra utav lite J20. Berglund orkar jag inte ens diskutera, skicka killen till tyskland eller ÖHF.
HalvHund: Ifjol när uttåget från SHL blev realitet trodde inte jag på att vi skulle ner och vända. Kan man ha fel i den bedömningen? Klart jag kan. Men Löven,Bik mfl är inga dåliga lag. Nåt av dessa lag kan komma att vara grym i April. När man sett hur utvecklingen varit i MoDo senaste säsongerna blir man lätt förskräckt. Det är för mycket upp och ner i prestationerna på isen. Finns chansen fortfarande? Jodå visst gör den det. Men att tro att MoDo kommer vara toppade i April är inget annat än positiva antaganden. Att kallas negativ pga observationer på det som varit spelmässigt är väl helt ok. Nåt måste hända! Om det är entledigande av vissa spelare eller omstrukturering på ledarsidan så får det bli så.
Znark: Mattsson kan omöjligt vara sämre än #22, han ska inte spela mer nu på ett tag. Bänka hela fjärde också, dom tillför absolut ingenting Karlin har en hel del att fundera på, inte minst pp, så fruktansvärt dåligt med tanke på spelarna han fogar över. Bedrövligt dåligt!
Monno: Trilske och modomille kommer emellertid komma med sitt sedvanliga översitteri och påpeka hur vi minsann "fortfarande är 2:a i tabellen sist de läste den...!".
Bortsett från en svag backsida har Hinken gjort ett jäkligt bra jobb. Det här laget kan gå upp redan i vår, men då _MÅSTE_ vi få in nya röster i båset.
Bad_Brett: Varför spelar Måns fortfarande? Ta bort nu, han tillsammans med backar är knappt Div 1 klass man blir galen av att se skiten . Har länge försök försvara Karlin men nu börjar jag tveka. Han verkar inte ha det som krävs att styra detta skepp längre.
Berglund gör sin förmodligen sämsta match idag, vet inte om jag sett honom göra en bra sak, antingen schabblar han bort pucken, eller så passar han ut den ur offensiv zon
det kommer aldrig bli nått SHL med dom där fågelholkarna i båset som är oförmögna att sätta ett grundspel eller ställa några krav med det får man väl ju inte i denna kravlösa förening.