1150x200-modo-header2-kopiera.webp

MoDo Hockey

HockeyAllsvenskan · 533734 inlägg · 4126 ämnen

Bilder på jumbotronen

Sv: Bilder på jumbotronen
Paddan: Varför inte Ykköskanava?? Då kommer ju en del att känna sig hemma :))

Paddan: Hu hemska tanke

ModoAnte: Jajamen, kommer att köra den "utmärkta" kanalen SVT24 hela tiden :-)

Paddan: Nej då bli det väll bara nyheter.

ModoAnte: Bara jag får ha hand om fjärrkontrollen så är jag nöjd
;-)

Paddan: Jumbotronen ser stor ut det men den blir nog bra

poffa: Förresten, man får väl spara de stora känslorna till den dagen Foppa och gänget vinner SM-guldet och hyllas av en fullsatt Arena och karnevalsstämning utbryter i Övik.

Paddan:

Ja, märkligt är det.

poffa: Förstår heller inte deras rankning, verkar var för den känslomässiga tomheten efter Columbine massakern som på något sätt valde 1999 års slutspel som etta.

Paddan:

Förstod inte den rankingen som de gjort. Inget och då menar jag verkligen inget, kan väl gå upp mot Rays tårar och publikens jubel. Ähh, de däringa amerikanska reportrarna vet ju ingenting.

poffa: Lika lite som jag tycker att Allsvenskans nya pokal är särskilt snygg, eller elitseriens för den delen.

Hittade en länk med Denver Posts rankning av bästa slutspelsminnen.

Paddan:

Inte kan man påstå att den är speciellt snygg i alla fall. Speciell, visst men inte snygg.

poffa: Det där med fula bucklor är en definitionsfråga, det var ändå en otrolig känsla när man fick möjligheten att betrakta den i Arkenbiblioteket. Bara att tänka på alla de berömda spelare som hållit i den gör en svimmfärdig.

Paddan:

Visst går det att föreslå. Chansen att det går igenom är flera resor större om man pratar med Fredrik.

Jag får "tears in the eyes, faan" när jag ser klippet då Sakic direkt lämnar över bucklan till Ray och han får åka ärevarv. 20 års slit för att få göra det och sedan i sin sista match få lyfta en av världens fulaste bucklor till skyn samtidigt som glädjetårarna strömmar ner över kinderna. Wow! Jag ryser bara jag tänker på det.

poffa: I och för sig, men varför inte lämna fram förslaget till Nicke och Fredde?

Blir fortfarande lika rörd när jag läser förstasidan och tittar på bilden av Roy på Rocky Mountain News som jag har uppsatt på väggen hemma i lägenheten

Paddan:

Tror du verkligen MODO skulle gå med på något sådant. Knappast.

Paddan:

Själv satt vi tre stycken med tårar i ögonen då Ray fick lyfta bucklan. Tre vuxna män gråter för lite hockey.

Viss sorti la ju också det som hände veckan innan. Stämningen var ju lite dämpad om man säger som så.

poffa: På Buffalo Sabres Jumbotron kan man få valfri födelsedagshälsning visad. Vore väl en kul tanke, eller?

Frasse99: Antar att det med att visa målen från andra arenor kommer att dröja tills att samtliga arenor är utrustade med mediakuber eller Jumbotroner.

poffa:Det var väldigt trevligt att sitta innan matchen Colorado-Brynäs och se den senaste Stanley Cup-vinsten på Jumbotronen. I och för sig så dämpades ju stämningen ordentligt när vi inte han mer än checka in på hotellet så fick man beskedet om Foppas uppehåll.

poffa:
Under matchen. I periodpauserna (i slutet av dessa) visas highlights. Man borde med Com Hems goda vilja kunna visa målen från övriga arenor. På de allsvenska arenorna (Fotboll) görs detta redan.

Paddan:

I pauserna skall det bara visas reklam anser jag. Annars så blir det ju bara småbarn som springer i gångarna under pauserna.

Frasse99:

Okej. De gånger jag varit där han jag inte påminna mig att det visats repriser, men säger du det så tror jag dig.

Visas de under matchen eller i pauserna?

poffa: Det skulle ju ha varit guld ifall det gick att visa målen från de andra arenorna, antar att detta inte går att genomföra av praktiska skäl och att avtalen förbjuder detta. I och för sig vill de väl heller inte visa alltför intressanta grejer på mediakuben under pauserna för då går ju inte folk och handlar i kioskerna och souvenirbutiken.
Varför inte några korta sammandrag från gamla Modomatcher, som den berömda matchen mot Brynäs som Hockeykväll avbröt eller finalmatcherna mot Djurgården så man får rysa över de hiskeligt fula Northlandhjälmarna!

poffa:
Det visas repriser på Jumbotronen i Globen men ej på diskutabla domslut utan endast på mål/målchanser.

Paddan:

I vilket fall som helst tycker jag den ser jävligt fiiiin ut. När knaskamilla anser att den är ful så beror det bara på ömmande fötter och grus i ögonen.

Vad det gäller repriser så är jag tveksam. Kan inte på minna mig att de har visat repriser under matchen i Globen. De visar resultat, tävlingar och reklam mellan LIVE-bilderna.

I Malmö blev det ett enormt ramaskri då det visades repriser på Jumbotronen.

Själv anser jag att man INTE skall visa repriser under matchen. Att man visar det efter matchen som en liten kavalkad skulle jag däremot tycka vara roligt.

Jonsson8: Jag måste säga att det känns skönt att vi äntligen fått MTV i hallen, eller är detta det Mediteve eller vad det nu hette som TV4 kör med? :-)
A stunning vision in black.

BJ:

Ja det skulle inte vara bra, då blir det ju inget älgbajs över till de tyska turisterna och därmed slutar de komma till Sverige i ren protest, och vi måste låna pengar utomlands för att kompensera inkomstbortfallet. Vilket innebär att föreningslivet får mindre pengar eftersom stadsskulden ökar, och det drabbar svensk hockey på sikt. Inte bra!

Bäst är kanske att klättra upp på den där hissvagnen som syns på bilderna och klistra dit några Sony klistermärken modell större. Då blir alla nöjda, vi kan kalla den Jumbotron, och Sony får lite gratisreklam. Det tjänar alla på. Eller åtminstone svensk hockey och de tyska turisterna. :)

Hur låter det alternativa namnet jag hittade på, mediaoktagon?

Jonsson8:

Jo, det låter lite fel. Men pass upp! Om du fortsätter att nyttja namnet Jumbotron på icke Sony-relaterade produkter så knackar det snart på dörren och utanför står en liten Japan. Japanen, tre äpplen hög, svingar dig med ett väl genomfört judokast obönhörligen i golvet. Efter detta fäster Japanen ett papper i din panna genom ett välriktat skott av en häftpistol. Pappret är en handling där Sony stämmer dig på allt älgbajs i hela Norrland att levereras till Sonys huvudkontor i Tokyo i väl förslutna burkar av äkta svenskt glas.

Gonatt.

Frisco:

Vem är Richard?

Dröm sött!

knaskamilla: (OBS JAG SOVER... z.z zz7:a är väl bra... DU SKA KOLLA DE INDIVIDUELLA RESULTATEN.....
ZZZZ Z Nu har jag somnat om)

Frisco:

Sjua. Är det bra, det?

(Är det förresten de där zätana som jag och NuMo saknat??)

Frisco:

Glad nyhet:

Brage lever!

BJ:

Jag TROR att de heter Svensk Industrielektronik och isåfall är det samma företag som levererat till Löfbergs Lila Arena, Kinnarps Arena, Scandinavium samt Espoo i Finland. Kolla gärna länktipset.

Men jag kallar den medvetet för jumbotron, för mediakub låter helt fel på en oktagonal (åttkantig) "mediakub". Jumbotron må vara fel med, men då får vi väl hitta på ett nytt namn på åttkantiga skärmar. Mediaoktagon? Kanske det kan vara ett lämligt namn?

Bilder??? Äh jag orkar inte läsa tillbaka... Jag är trött. Jag har åkt bil, 70 mil.

zzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzz

Björn VII:

Länktipset var det ja.

BJ:

Tack iaf, sticker gärna näsan i blöt när det gäller AV-utrustning...

Det är rimligen Barco-projektorer, då sådana är vad SIE har använt vid alla andra medie"kub"sprojekt i norden. Det lär nog komma upp fullständig info om det här projektet på deras hemsida snart (länktipset).

knaskamilla:

Den ska inte vara snygg, den ska vara passiviserande och konsumtionsfrämjande.

Paddan:

Jag vet inte. Det är möjligt att jag har missat just den detaljen... ;)

knaskamilla: Hahaha. förresten, borde du inte vara upptagen med att sitta i valvakestudio nu, eller? :)

Paddan:

Ja, det är ju tur det.

knaskamilla: Äh, vaddå, den syns i varje fall över till oss på andra sidan.

Paddan:

Ja, det kan bli trevligt. Coolare än en papperslapp på väggen.

knaskamilla: I och för sig så är den väl ungefär lika estetiskt tilltalande som min Nokia teve, men vänta bara till premiärmatchen i Kempis och H Höger reklamen börjar visas....

Jonsson8:

Jag tycker att den är ful. Det ser ut som att vaktis har tagit ett par spånskivor och byggt ihop det hela själv. Fast man kanske vänjer sig.

BJ: Jäklar, det borde jag ju ha fattat :)

Precis, men det är lätt att obegripliga namn fastnar som att en Walkman kallas/kallades för Freestyle i Sverige. Tror att det har någonting att göra med att Walkman lanserades i Sverige genom uppvisningar med freestyleskidåkning om jag inte missminner mig.

Paddan:

Hehe, givetvis tänkte jag på Hägglunds Vehicle-märket. Hur kunde du överhuvudtaget tro något annat? Skäms på sig Paddan! :-D

Nej, jag ville bara vara bror duktig och påpeka en så självklar sak som att är det inte Sony så är det ingen Jumbotron, men vem bryr sig? :-)

BJ: Om inte jag minns fel så är det väl samma leverantör som levererade er mediakub, Svensk Industrielektronik. Eller menar du det fina Hägglunds Vehicle-märket :)

Bortse från inlägget under, det blev helt fel

Jonsson8:

Vad är det för märke?

Jonsson8: Tackar, tackar. Tycker att det ser ut som att de tyvärr har kvar samma gamla skräphögtalarsystem, hördes ju absolut ingenting i högtalarna mot Stora Stå, när jag irrade mig dit en match i vintras. Eller så var det att man stod för nära logerna, brukar ju höras sämre där under.

« · 114543 · »