1150x200-modo-header2.png

MoDo Hockey

479948 inlägg · 4078 ämnen

Björklöven - Modo 2021-01-29

« · 2136776 · » Till forumet


Sv: Björklöven - Modo 2021-01-29
Bad_Brett: Vi får komma ihåg att Wallinder är två år yngre än Norlinder också.
Hoppas verkligen vi kan behålla honom till nästa säsong, men räknar inte riktigt med det.
Kommentera

Sv: Björklöven - Modo 2021-01-29
Rytter: Tror tyvärr SHL-lagen kommer gå på potentialen snarare än prestationen. Alla kan se att han kommer bli bra.
Kommentera

Sv: Björklöven - Modo 2021-01-29
Rytter: han är draftad, så frölunda lär värva honom för att tjäna pengar på honom när han väl drar. lite så man jobbar i göteborg. däremot kanske han blir utlånad till modo nästa år, det är mycket möjligt
Kommentera

Sv: Björklöven - Modo 2021-01-29
Bad_Brett: jag håller med dig men jag tror också han blir lidande av att det bara funnits en bra back i laget och att spelet sett ut som det gör. man behöver skydda juniorerna inte slänga ut dom till vargarna.
Kommentera

Sv: Björklöven - Modo 2021-01-29
Bad_Brett:

Det han visar upp denna säsong borde göra att han kanske inte är så intressant för shl, och vill han lira j20? Han behöver ett år till i ha för han har potentialen, men måste bli jämnare och mer resolut i allt han gör.

Med Viklund tillbaka kan vi reducera speltiden ytterligare på honom och det borde göra laget starkare.
Kommentera

Sv: Björklöven - Modo 2021-01-29
mr_brasco: Underbart att se Pappa Styf i harmoni efter vinsten, han har något ändå, den mannen
Kommentera


Sv: Björklöven - Modo 2021-01-29
Sven Tuta: Skadan är redan skedd. Wall Enbent är en dålig förlorare. Att hänga ut Mantler sådär ger ingen respekt.
Ni reagerar o vi reagerade inne hos oss.
Kommentera

Sv: Björklöven - Modo 2021-01-29
Rytter: Wallinder är, trots hård konkurrens, säsongens besvikelse. Han var stundtals bättre än Norlinder ifjol och jag hade förväntat mig att han skulle vara en toppback i HA. Tyvärr tycker jag inte att han har utvecklats någonting under säsongen, snarast tvärtom.

Vet att juniorer ofta har en tuff andrasäsong så vi får hoppas att han exploderar nästa år (om vi kan behålla honom).
Kommentera

Sv: Björklöven - Modo 2021-01-29
Sven Tuta: Ja, men inte snyggt. Lika dumt som hans försök till getskägg....
Kommentera

Sv: Björklöven - Modo 2021-01-29
puffe: Costanza lever rövare i a3 arena fortfarande
Kommentera

Sv: Björklöven - Modo 2021-01-29
puffe: Reagerade på det oxå, men han insåg snabbt vad han sade och pudlade
Kommentera

Sv: Björklöven - Modo 2021-01-29
Sven Tuta: Befarar det värsta, apropå dyngdike. Hoppas Costanza ger ett livstecken snart. Wallson står int upp för sin målvakt efter matchen, lite b..
Kommentera

Sv: Björklöven - Modo 2021-01-29
puffe: Bara han inte hamnar i dyngdiket😬
Kommentera

Sv: Björklöven - Modo 2021-01-29
Skön seger även om det blir onödigt spännande i slutet.

Gillar dock hur vi arbetar och stressar och pressar löven, vi vinner närkamperna och lövensspelare ser bekväma ut och gillar inte när det blir tätt och fysiskt. Är detta lag byggt för ett slutspel? BIK eller SSK kan bli en obehagligt överraskning för dem.

I 5 mot 5 har vi kontroll, det är utvisningarna som tar in löven i matchen och ger dom luft. Gillar att vi bara chippar ut när vi är under press, vi får andas och undviker långa anfall. Vill se mer av denna ödmjukhet mot andra lag än Timrå och Löven.

Noterar att:

-Crandall är en feg spelare, knuffar Max 1.5 meter från sargen när han ska slå ner pucken djupt. Varför vågar man inte ta den? Om han skulle bli helt mosad av någon skulle jag knappt bry mig.

-Wallsson är grinig och tycker dom dominerar, såg vi samma match? Sedan snacket om "hårt straffade" och ta betalt börjar bli tröttsamt. För att vinna matcher så måste spelarna jobba för märket på bröstet, och det gjorde vi bättre idag, det borde wallson jobba med tillsammans med sitt lag.

- Löven filmar och skriker på domarna så ofta de kan. Kanske därför de får lite med sig och mycket emot sig?

-Hade räknat med 8 förluster mot löven/Timrå där i december, nu har vi 3/4, jag är nöjd.

-Försvaret ser stabilare ut med lite tid på Styf och Wallinder, med Viklund tillbaka kan det nog bli ännu stabilare om vi får reducera tid på Öhman.

-Harju är kung, vem hade trott detta? Gissade på en trött värvning men han är så smart och gör det mesta rätt. Vill han köra ett år till så förläng nu.
Kommentera

Sv: Björklöven - Modo 2021-01-29
Bad_Brett: Tror de hade kontrollår förra säsongen, men klarade sig pga nån garant? Osäker.
Alla fick väl i princip dispens nu hursomhelst, så det är bara att tuta och köra egentligen.

Värvar de in ännu mer, så skjuter de ju på riktigt sig själv i båda fötterna. Och huvudet.
Kommentera

Sv: Björklöven - Modo 2021-01-29
Bad_Brett: satsar allt på ett kort i år skulle jag tro. de vet att PK kommer dra vidare om något år och då blir det nog att bygga långsiktigt igen. finns väl nån person där uppe som har för mycket pengar för sitt eget bästa och pumpar in i laget i år av den anledning.

tyvärr är timrå alldeles för bra
Kommentera

Sv: Björklöven - Modo 2021-01-29
J F K: När man antyder att någon inte fyller någon funktion efter vinst är det för mig en jakt. Men säger du att det inte är nån jakt är det väll så, vi uttrycker oss alla på olika sätt och det uppfattas olika. Jag tillhör väll bara den skara som tycker det känns otrevligt med den typen av kommentarer.
Kommentera

Sv: Björklöven - Modo 2021-01-29
Nucky: Mayday mayday!! Tydligen tog Costanza fel på ventilations och avloppstrummor inför dagens match.


Kentää blev skitnödig inför tredje perioden och spolade bort vår käre costanza.

Finns det någon som har koll på avloppen i Umeå? Vi behöver dej George!
Kommentera

Sv: Björklöven - Modo 2021-01-29
Bad_Brett: Är vi fortfarande laget med överlägset dyraste truppen enligt Löven fansen? Börjar bli lite parodi över det hela
Kommentera

Sv: Björklöven - Modo 2021-01-29
Bad_Brett: Går att handla utan pengar också, kan kallas spekulation om framtida intäkter. Han har väl KK i Asplöven på sitt samvete så några löv till lär inte beröra karln....:)
Kommentera

Sv: Björklöven - Modo 2021-01-29
Bad_Brett: vet ej, har inte så super koll när det kommer till om löven har kontrollår.. men snacka lite om att skjuta sig i foten lite om det kommer till det.

för har man pengar till att värva som dom gör.. så tycker jag inte dom ska ha något fel i deras ekonomi heller, men man ser väl efter säsongen
Kommentera

Sv: Björklöven - Modo 2021-01-29
Nooky: Fast det är ju ingenting som Kenttä sagt utan det är vad han hört. Vi kommer nog värva en till målvakt inför slutspelet. Men i övrigt kommer vi nog inte värva någonting.
Kommentera

Sv: Björklöven - Modo 2021-01-29
Nooky: Förstår inte var de får pengarna ifrån. Hade de inte kontrollår nyss?
Kommentera

Sv: Björklöven - Modo 2021-01-29
Rytter: Jo lyssnade igen, och det var 1 fw 1 back och 1 målvakt.. snacka om att förstöra gruppen mer med folk kan man tycka..

blir nästan äcklad , får lite växjö vibbar utav löven eller rättare sagt värre än växjö
Kommentera

Sv: Björklöven - Modo 2021-01-29
Nooky:

Hörde inte det men gör dom det är det ju helt sjukt, men inget förvånar med PK längre och de externa pengarna han har tillgång till.
Kommentera

Sv: Björklöven - Modo 2021-01-29
Nucky: Han gör otroligt mycket små smarta grejer. Stötningar på puck, eller när han viftade vid stolpen idag och lurade Mantler. Hoppas nån frågar honom hur han kom på den idén.

Sen rasslar inte poängen in, men det kommer nog. :-)
Kommentera

Sv: Björklöven - Modo 2021-01-29
Tarasov: Känns rätt givet att han borde få spela med Karlkvist och Harju, de har ju fin kemi i powerplay och Harju har intelligensen för att täcka upp i defensiven när Rockwood går bort sig.

Det är nästan så jag undrar om Frölunda haft som villkor att Niederbach ska få spela med Karlkvist för att låna ut honom till MoDo.
Kommentera

Sv: Björklöven - Modo 2021-01-29
MorganaLefaey: Nej han har fått sina chanser. Spelat i 1a och 2a kedjan hela säsongen. Gjort 8p
Kommentera

Sv: Björklöven - Modo 2021-01-29
Hahl Bundy 2.0: Kul att vi tycker lika , haha
Kommentera

Sv: Björklöven - Modo 2021-01-29
Tarasov: Gillar Niederbach mer och mer också, glatt förvånad att han är såpass stark i närkampsspelet. Är lite småful också, det gillas
Kommentera

Sv: Björklöven - Modo 2021-01-29
Tarasov: Rockwood är en lirare.
Han ska vi absolut bygga vidare med
Kommentera

Sv: Björklöven - Modo 2021-01-29
puffe: 🤣🤣🤣🤣🤣
Kommentera

Sv: Björklöven - Modo 2021-01-29
BobbyG: Helt rätt!

Förläng även Sylwander och Karlkvist på livstid.
Kommentera

Sv: Björklöven - Modo 2021-01-29
BobbyG:
Glader har ett bra hockeyöga, Rockwood tycker får in passningsskicklighet i laget. Ser gärna ett år till på honom. Sen var man skall placera honom är en annan femma.
Kommentera

Sv: Björklöven - Modo 2021-01-29
Bad_Brett: ”
Sven Tuta: Jäklar vad komplett Harju är som spelare. Otroligt att inte Luleå ville behålla honom.”

Som jag sade innan han spelat sin första match i modotröjan, som jag för övrigt fick en del skit för.

Harju var extremt bra i Luleå och han var given i deras 3 kedja och spelade även både PP och BP, men eftersom Luleå behövde/behöver föryngra med alla våra juniorer ’;)’ och därför fanns det ingen plats för Johan.
Man ville inte sätta honom i en defensiv kedja eftersom han inte får ut som hockey där.

Harju lämna för utlandet men av alla värdens skäl som händer nu så lyckades Glader signa honom.

Jag sa att Johan Harju kommer göra 40 poäng i Modo på den säsong som är kvar
8+9 på 17 matcher... kan gå !
Kommentera

Sv: Björklöven - Modo 2021-01-29
Nooky: Det verkar som Kentää har hittat Gladers borttappade plånbok
Kommentera

Sv: Björklöven - Modo 2021-01-29
Synd att Hästen vann
Kommentera

Sv: Björklöven - Modo 2021-01-29
puffe: Bonus 2

Kung Harald är Sveriges mest neutrale expert, sånt älskar man.
Kommentera

Sv: Björklöven - Modo 2021-01-29
mr_brasco: Det är ingen jakt. bara ett konstaterande att han inte längre styr försvarsspelet. vi spelar inte längre Styf-hockey defensivt. i alla fall inte idag.
Kommentera

Sv: Björklöven - Modo 2021-01-29
Bad_Brett: när modo värvade honom tänkte jag jaha, ännu en kompisvärvning av glader. jag kryper till korset. förläng omedelbart.
Kommentera

Sv: Björklöven - Modo 2021-01-29
MorganaLefaey: han har ju massor i sig, det är uppenbart, frågan är varför det inte lossnar?
Kommentera

Sv: Björklöven - Modo 2021-01-29
J F K: varför fortsätter du din jakt på Styf. Om försvarsspelet nu ser bättre ut?
Kommentera

Sv: Björklöven - Modo 2021-01-29
puffe: Ted Brithen kanske... fast han vill ju vi ha ... verkar som NLA inte flyter på som SHL. Tambi vill du ju helst ha 😁
Kommentera

Sv: Björklöven - Modo 2021-01-29
Hörde jag fel eller sa Harald att Per kenttä ska in med 1 center 1 forward och en målvakt till?
Kommentera

Sv: Björklöven - Modo 2021-01-29
Gäsp: Grattis gubbar! Bra jobbat och trevlig helg!!!
Kommentera

Sv: Björklöven - Modo 2021-01-29
Tyler Durden: ingen aning, men inte direkt så att man saknade han.
Där är ytterligare en spelare vi skulle kunna byta ut mot något annat
Kommentera

Sv: Björklöven - Modo 2021-01-29
Bad_Brett: Ska vi oroa oss för avstängning för bentackling på största filmaren Ottosson ?
Kommentera

Sv: Björklöven - Modo 2021-01-29
Tarasov: Blev Sveningsson skadad eller petad?
Kommentera

Sv: Björklöven - Modo 2021-01-29
AddMan: Bra där :)
Kommentera

« · 2136776 · »