1150x200-modo-header2.png

MoDo Hockey

482581 inlägg · 4079 ämnen

Direktkval till SHL 2015/2016

1678132 · » Till forumet


Sv: Direktkval till SHL 2015/2016

El Maco: Jag förstår att det är en "öm punkt" men faktum är att ni nu är lika mycket "farmarlag" till Modo och SHL som SHL och Modo är till NHL. 

Jag skulle dock helst se Timrå i SHL, det om något tror jag är bra för Modo. Jag har dock väldigt svårt att se det hända, möjligtvis med en arena i centrala Sundsvall och en flytt dit eller en jättesponsor som plötsligt börjar pumpa in miljoner. Frågan man då kan ställa sig är om inte Sundsvall Hockey ligger bättre till, Sundsvall kommun bör iaf vara mer intresserad av att ha ett lag i SHL som heter Sundsvall än ett som heter Timrå. Timrå som kommun är utdöende och utan Sundsvall på så nära avstånd hade knappast Timrå spelat i Elitserien på 2000talet överhuvudtaget.

Kommentera

Sv: Direktkval till SHL 2015/2016
jämtland:Mcfire detta blev konstigt???? svarade på skrubbens inlägg och inte på ditt. Nicket på skrubben lär väl tyda på att tvätta kropp och själ men framförallt tankestrukturerna.
Kommentera

Sv: Direktkval till SHL 2015/2016
McFire: Fruktansvärt skitsnack. Mycket skit om mitt modo har har jag vräkt ur mig under säsongen. Lif har spelat med sega backar och avvaktande för att kontraslå. Modo under Af har försökt driva på och vara aggressiva men har inte varit tillräckligt tight i samspelet. Men när modo med perrra spelade tråkigt och disciplinerat för att vara kvar i shl så hade man på något konstigt vis glädje av Af:s spelidè.  Lägg ner sånt där snack. Modo i shl Lif inte.
Kommentera

Sv: Direktkval till SHL 2015/2016
McFire: Ni är med och bidrar till derbyboomen i allsvenskan i närtid är min prognos.
Kommentera

Sv: Direktkval till SHL 2015/2016

Karlskrona, Rögle och Malmö till SHL alltså, Pantern(!) klar för allsvenskan. Snacka om lyft för hockeyn i Skåne med omnejd. 

Trist med Leksand. Jag ser gärna Malmö i SHL då jag tror det är bra för ligan men det kunde fått vara på Karlskronas bekostnad. "Hockeyboomen" hade blivit enorm där nere ändå med Rögle och Malmö i SHL och Pantern i AS som sagt. 

I övrigt perfekt med Sundsvall och Timrå i Allsvenskan, en liten "boom" där som skapar hockeyintresse är utmärkt för Modo. Fler Emil Pettersson och Ludvig Nilsson lär det bli.

Kommentera

Sv: Direktkval till SHL 2015/2016

dempa: Hetta bröderna är ju jämtlänningar så de är väl inte så konstigt ;)

Skämt åsido både strömsund och ramsele som ligger på gränsen till jämtland/ångermanland har producerat en del hyggliga spelare och det tillskriver jag modo som ligger relativt nära geografiskt och därigenom möjliggjort "bussande" på modos hemmamatcher vilket i sin tur inneburit att smågrabbar från "skidjämtland" fått tankar om nåt annat. Vet inte om jag blir sketaglad över MIF`s avancemang men bevisligen har dom förtjänat det. Tråkigt för Lif om det visar sig att hultström och sallinen är klara för Dif och burit Lif på ena axeln genom kvalet.

Kommentera

Sv: Direktkval till SHL 2015/2016
Jahaja.

Undrar hur nära Nisse A var oss?

Skaplig kväll för bröderna Hetta, båda avancerar upp!

Sundsvall i derby mot Timrå nästa säsong.. Ser vi S/T Hockey om två år eller? :)
Kommentera

Sv: Direktkval till SHL 2015/2016

dempa:

Jag sätter min slant på hv71 för Ryno.

Kommentera

Sv: Direktkval till SHL 2015/2016
Vill Sjur Olsen hålla nere målskillnaden eller?

Alla barnen gjorde mål utom Mattias Guter, för han missar när han skjuter..
Kommentera

Sv: Direktkval till SHL 2015/2016
dempa: skrev ju ett femårsavtal med Leksand för en månad sen men svårt att se att han blir kvar om dom inte håller sig kvar såklart. Skulle inte tacka nej till att ha han i MODO igen men han hamnar väl i Schweiz eller Tyskland.
Kommentera

Sv: Direktkval till SHL 2015/2016
Men hjälp. Jag tror Leksand kvitterar i 6-4 nu.
Kommentera

Sv: Direktkval till SHL 2015/2016
dempa: tror ni Ryno blir kvar i Leksand om de åker ur?
Drar till med en chansning på att han hamnar i Brynäs eller Växjö..
Kommentera

Sv: Direktkval till SHL 2015/2016
J F K: hjälp vad man hade mått dåligt om man var leksing nu..
Kommentera

Sv: Direktkval till SHL 2015/2016
Sven Tuta: Undrar om det inte var oerhört korkat att ta in Sjur sådär? Man kan ha synpunkter på Perra och om Modo verkligen blev bättre, men Leksand tappade ju allt när Appelgren drog. 13 raka förluster innan kvalserien och jag tror att vi vunnit i fem-sex matcher mot Malmö. Det är klart bättre fart i den här serien, men Leksand bjuder på galet mycket jämfört med vad vi gjorde mot hästen.
Kommentera

Sv: Direktkval till SHL 2015/2016
leo: Tyvärr, inga sympatier från mig. Det räcker med Rögle samt att jag jobbar med skåningar ;-)
Kommentera

Sv: Direktkval till SHL 2015/2016
Amitiel: Härligt, kom igen nu.
Kommentera

Sv: Direktkval till SHL 2015/2016
Är det fler än jag som hellre har Malmö än Leksand i SHL nästa säsong?

Redigerad kommentar

Kommentera

Sv: Direktkval till SHL 2015/2016
Nu när man ser hur Leksand spelar så känner man sig lite nöjd att Leksand snodde Sjur så han inte dök upp i Modo :)
Kommentera

Sv: Direktkval till SHL 2015/2016
J F K: Kom igen nu LIF, deppa inte
Kommentera

Sv: Direktkval till SHL 2015/2016
J F K: Ja han är inte direkt någon "rese" i egen zon Hultström, mycket kvar att jobba på där. Bra potential helt klart.
Kommentera

Sv: Direktkval till SHL 2015/2016
McFire: Jag tycker att Hultström är väldigt överskattad. Skiträdd längs sargen och förlorar hur många dueller som helst. Dessutom överlag dålig defensivt.
Kommentera

Sv: Direktkval till SHL 2015/2016
Känns ju som Leksand är i taskigt läge, är dom kvar i SHL kommer väl Alsenfelt spela där, vinner Malmö och spelar i SHL så lär han väl spela för dom, är ju i grunden Malmö produkt.
Kommentera

Sv: Direktkval till SHL 2015/2016
J F K: Håller med, straffen var i billigaste laget.
Kommentera

Sv: Direktkval till SHL 2015/2016
J F K:Vi måste ju bara värva Nils A vilket direktkval han har gjort men vi borde ju inte vara den enda klubben som är intresserad av han.
Kommentera

Sv: Direktkval till SHL 2015/2016
modomille: Oj, nu hade Leksand tur. Det var verkligen inte mycket till offside i målgången, men helt rätt att döma bort det anser jag. Däremot är jag mer osäker om Russell verkligen hade kontroll över pucken och var helt fri vid strafftillfället.
Kommentera

Sv: Direktkval till SHL 2015/2016
J F K:Håller med.
Kommentera

Sv: Direktkval till SHL 2015/2016
Amitiel: Känns inte Ryno lite som SHLs Malkin? Stor, stark, bra handleder och väldigt svårläst. Samtidigt som det är en kille man aldrig riktigt vet om han kommer att vara dominant eller osynlig. Lägg därtill ett kroppsspråk som nästan ser nonchalant ut och ett spel i egen zon som kanske lämnar lite övrigt att önska...

En Ryno som har en bra dag kan spela i förstakedjan i vilket SHLlag som helst.
Kommentera

Sv: Direktkval till SHL 2015/2016
Och Malmö är ju sånt lag som alltid gillar göra om samma misstag, dom skärper sig och tänker nu ska vi köra långsiktigt sen går det 1 säsong och dom får inte önskat resultat sen är dom tillbaka till köpa in legosoldaterna som ska vinna åt dom.
Kommentera

Sv: Direktkval till SHL 2015/2016
hanzon: vilken stämning i Leksand idag!
Kommentera

Sv: Direktkval till SHL 2015/2016
dempa: Instämmer helt med dig, Leksand känns lika genuint som alla gamla lag från bruksorter.
Kommentera

Sv: Direktkval till SHL 2015/2016
ULTIMAVICI: Allt du säger är sant. Malmö har väl bara bra publik när det är mer av en happening. Det finns inget genuint intresse, utan när det är en stormatch kan det komma massor för att vara avslaget nästa match. Lite hårddraget, men åt det hållet definitivt.
Kommentera

Sv: Direktkval till SHL 2015/2016
ULTIMAVICI: malmö har en fin och stor arena, men laget lockar bara publik i medgång. Modo hade fler åskådare sista hemmamatchenen i grundserien än vad Malmö hade i en hyperviktig match mot Löven i slutspelsserien!?!
Kommentera

Sv: Direktkval till SHL 2015/2016
J F K: Ja som sagt har man organisationen som Växjö och SAIK har så är ett stort kommunalt stöd som dessa lag har avgörande, Malmö verkar lagomt rörigt även om de kan få struktur på sikt. Dock känns Malmö som en stad där nyhetens behag kommer avta efter någon säsong eller två om de avancerar. Möjligtvis svamlar jag men minns inte att de fyllde upp arenan särskilt bra senast de spelade i SHL.
Kommentera

Sv: Direktkval till SHL 2015/2016
J F K: Ja av alla möjliga olika anledningar kommer jag hålla på Leksand ikväll..
Kommentera

Sv: Direktkval till SHL 2015/2016
ULTIMAVICI: Faktum är ändå att om Växjö spöar Frölunda blir det sm i kommunalstöd. Malmö kommer aldrig ändå komma nära de två lagen i kommunsponsring så jag är inte lika orolig, även om de får bra företagsstöd och publik. Värre då att man tappar Leksand som drar mycket mer publik än tråkiga Malmö och vi får mycket värre bortaresor. Leksand tar man buss till. Malmö och Ängelholm är det jobbigare...

Redigerad kommentar

Kommentera

Sv: Direktkval till SHL 2015/2016
dempa: Köplag har ju historiskt inte visat sig hålla i längden så nej är inte orolig. Krävs fortfarande en ruskigt bra organisation för att vara stabila i toppen.
Kommentera

Sv: Direktkval till SHL 2015/2016
Är det bara jag som är orolig över att om Malmö vinner ikväll och går upp till SHL så kommer de återigen bli ett sånt där äckligt köplag med stor plånbok? 
De har ju en stor publik på sina hemmamatcher bland annat. 
Kommentera

Sv: Direktkval till SHL 2015/2016

J F K: 

Skandalöst att blåsa av när Malmö skulle ha gjort 5-3. Blir intressant att se vilka ursäkter domarna kommer komma med efter matchen.

Kommentera

Sv: Direktkval till SHL 2015/2016
hanzon: helt galet såklart och fruktansvärt fegt av rögle om man bara hänger ut Deveaux när det är väldigt tydligt att han pratar väldigt mycket med assisterande Mikael Gath precis innan incidenten.

Nu ska jag se Leksand:)
Kommentera

Sv: Direktkval till SHL 2015/2016
Amitiel: Det går inte att jämföra, Wernblom & Alaavara var inte i närheten av detta.
Kommentera

Sv: Direktkval till SHL 2015/2016
Illa att det nu ser ut som galningen kan ha agerat på order från båset nu, så någon av tränarna i båset har alltså skickat in dåren för att attackera.
Kommentera

Sv: Direktkval till SHL 2015/2016
Snipan:
Jo men väntar till Lotteri nämnden sagt sitt, har inte samma förtroende till dom som Helber har.
Kommentera

Sv: Direktkval till SHL 2015/2016
Amitiel: Mike Helber twittrar att det kommer att bli den längsta avstängningen någonsin i svensk ishockey. Fredrik Bremberg ger honom medhåll
Kommentera

Sv: Direktkval till SHL 2015/2016
André Deveaux avstängning måste ju klå Wernblom och Alaavaras avstängningar.
Kommentera

Sv: Direktkval till SHL 2015/2016
Rögle klar för SHL. 
Kommentera

Sv: Direktkval till SHL 2015/2016

Snipan:

Skott mellan benen på Alsenfelt går in oftare än vad man kan förvänta sig.

Kommentera

Sv: Direktkval till SHL 2015/2016
1-1 mellan Leksand och Malmö efter första perioden. Vore intressant att se statistik på hur många mål Alsenfelt släpper på sin plockhand. Inte för att det var ngn tavla - det var ett friläge - men plocken känns som hans svaghet.
Kommentera

Sv: Direktkval till SHL 2015/2016
1-1 mellan Leksand och Malmö efter första perioden. Vore intressant att se om det fanns ngn statistik på hur många mål Alsenfelt släpper på sin plockhand. Inte för att det var ngn tavla - det var ett friläge - men jag får känslan av att hans plock är ganska svag.
Kommentera

Sv: Direktkval till SHL 2015/2016

mattias - 74: Hoppas ni spöar pågarna.

Kommentera

Sv: Direktkval till SHL 2015/2016
Forsberg 1978: Grattis på er all hårt prövade Modoiter!!

Det har inte vart en kul säsong för er.
Har lidit med er supportrar, inte med laget dock: )

Stort grattis!!
Kommentera

1678132 · »