1150x200-modo-header2.png

MoDo Hockey

482613 inlägg · 4079 ämnen

Ejendal blir av , Kempis ??

« · 391608 Till forumet


Sv: Ejendal blir av , Kempis ??
knaskamilla: Vila är dessa höger makter ?
Kommentera

Sv: Ejendal blir av , Kempis ??
Enligt rykten från högre makter är det klart att arenan ska byggas. Det vore ju jävligt kul om det var sant... Fast man undrar vad Bumpaberra har för framtidsplaner - kommer han att vara den första som drar från stan? ;)
Kommentera

Sv: Ejendal blir av , Kempis ??
Tydligen finns det lag som verkligen fläskar på med reklam på matchtröjorna.
Kommentera

Sv: Ejendal blir av , Kempis ??
Paddan: Det går väl i alla fall att göra avdrag. Vi drar av för nödvändiga spelare för att få det att gå ihop.
Kommentera

Sv: Ejendal blir av , Kempis ??
NuMo: Nja, nog tror jag det krävs lite mer än ett par solglasögon och en peruk.
Men, vem vet, de kanske är ovanligt lättlurade på Skattemyndigheten.
Kommentera

Sv: Ejendal blir av , Kempis ??
Paddan: Just det problemet verkar olösligt. Vi får försöka att maskera byggnaden.
Kommentera

Sv: Ejendal blir av , Kempis ??
NuMo: Tycker det verkar som att Skattemyndigheten kommer att ha vissa invändningar. Ett stort jädra svartbygge går inte helt obemärkt förbi...
Kommentera

Sv: Ejendal blir av , Kempis ??
Frisco: Här kommer Modos kommande jättearena. Det blir inte billigt, men bra. Dessutom blir det ett dyrt bygge som inte går att fuskas med.

[bild]www.ornsat.com/kamilla/torn.jpg[/bild]
Kommentera

Sv: Ejendal blir av , Kempis ??
Per HApps: Med fuskbygge menar jag att man bygger nånting nytt av det man redan har som inte överenstämmer med rekommenderade normer
Kommentera

Sv: Ejendal blir av , Kempis ??
Paddan: Förresten så har ju knasen bilden.

[bild]nånting[/obildad]
Kommentera

Sv: Ejendal blir av , Kempis ??
NuMo: Jaha, det var så du menade. Jag förstår mig inte riktigt på det här tungomålet som ungar pratar.
Kommentera

Sv: Ejendal blir av , Kempis ??
Paddan: [Jävligt kursivt]Den kommer att kosta [fett] med pengar[Okursivt]
Kommentera

Sv: Ejendal blir av , Kempis ??
NuMo: Hur ska du ha det igenkligen? Ska skyskrapearenan vara fet eller ofet?
Kommentera

Sv: Ejendal blir av , Kempis ??
knaskamilla: Men vi ska bygga en [fet]jättehög skyskrapearena[ofet] vi. Ja, du har ju förlagan.
Kommentera

Sv: Ejendal blir av , Kempis ??
knaskamilla:
Lycka till mina länsvänner i norr. Hoppas bara att ni blir nöjda i slutändan. :))
Kommentera

Sv: Ejendal blir av , Kempis ??
Paddan:

Rena rama fyndpriset! Eller? Det här tyckte jag var humor:
"Med klar majoritet klubbades avtalet genom i kommunstyrelsen, endast Fp och V var emot förslaget, dock avgörs frågan definitivt inte förrän den 10 maj då kommunfullmäktige sammanträder, men utgtången förväntas bli densamma och [f]det skulle då betyda att Leksands IF startar elitseriesäsongen 2005/2006[/f] i en splitterny högkvalitativ arena."

Per HApps:

Bumpaberra förespråkar ÄNNU en ombyggnad av Kempis, framför att bygga den nya arenan i hamnen. Annars kan inte han bo kvar i Övik, stackarn.
Kommentera

Sv: Ejendal blir av , Kempis ??
knaskamilla:
Bumpaberraombyggnad?????????????????????????????
Kommentera

Sv: Ejendal blir av , Kempis ??
knaskamilla: Hmm... 145 MKR i kostnader för renoveringen av Leksands Ishall plus infrastruktursatsning på drygt 40 MKR. 185 MKR, mot vad det nu var Arenabolaget hade planerat att nybygget på Framnäskajen skulle kosta. Någonstans mellan 200 och 240 MKR var det väl.
För visst var det väl ett användande av redan existerande byggnad och inte ett helt nybygge i Leksand.
Kommentera

Sv: Ejendal blir av , Kempis ??
Per HApps:

Jag tror han syftar på en Bumpaberraombyggnad av Kempis.
Kommentera

Sv: Ejendal blir av , Kempis ??
Frisco:
Fuskbygge??
Kommentera

Sv: Ejendal blir av , Kempis ??
Per HApps: Får väl se vad som händer. Jag tycker i alla fall att det är bättre att "tjura på" med Kempis som den är än att göra ett "fuskbygge" av den.
Kommentera

Ejendal blir av , Kempis ??
Läste att Leksand är i full färd med att börja bygget av Ejedalarenan för 145.000.000:- . Blir det något nytt i Övik eller tjurar ni på med Kempehallen?
Kommentera

« · 391608