1150x200-modo-header2-kopiera.webp

MoDo Hockey

SHL · 527964 inlägg · 4121 ämnen

Elitserietempen i AB!

Sv: Elitserietempen i AB!
Poffa: Visserligen, och jag hoppas givetvis att det är så. Men jag finner det inte så väldans troligt ändå.

Eftersom Tobias Viklund hade bäst i test och fysvärdena och att man inte gått på is förrän igår kan jag inte tro att det beror på att nån juniorback inte lyckats så bra. Det handlar nog säkert om ditt andra alternativ gällande Jansson. Dels är han är inte så bra :D Och dels är det 50-50 att han blir borta hela säsongen pga skada/skador.

AudibleGiraffe:

Anledningen till att man fortfarande är ute efter två backar kan ju vara att Muir inte ansluter förrän Oktober och att man gärna förfogar över en full backbesättning tills dess också, bredd på truppen är ju aldrig fel dessutom.

AudibleGiraffe:

Visst kan det vara som du skriver, men å andra sidan har Peter alltid varit en spelare som valt sina egna vägar. Så kan det vara även nu. Peter vill verkligen ta tid på sig, känna att han är hel och frisk, föra en diskussion med Avs och växa in i beslutet. Sedan kan det även vara så att man håller på det av andra orsaker. Skattetekniska som Aftonbladet hävdar eller PR-mässigt för MODO:s vinning.

Dessutom är det så många faktorer som talar för en flytt hem till Övik. Pappa som tränare, Salos snabba beslut osv.

Jag tror att Peter väljer MODO, lockout eller ej.

Vad det gäller Hedin och hans uttalanden så kan ju den logiska förklaringen vara att man tänkt om. Man hade en strategi innan sommaren och allt eftersom sommaren gått så har man insett att man måste hitta en annan lösning.

Kan ju vara nån juniorback som inte lyckats så bra eller att man helt enkelt insett att Jansson är sitt vanliga jag och då behöver vi verkligen en annan back.

AudibleGiraffe:

Jag tror som dig. I alla fall som det du skrev i ditt första stycke. Jag kan heller inte komma på någon annan förklaring.

Poffa: Foppas vara eller icke vara.

Jag tror att han har tänkt att spela ett år till i NHL, men vill vid en lockout spela med MODO och undvika att det ska strula med försäkringspengar. Vad skulle det annars finnas för förklaringar?

Han har sagt att han ska spela ett år i MODO. Nog vill han lira det året med Macke. Det får han nästa år.

Bengan Hedin blir jag inte klok på dock. Innan man värvat Bryan Muir sa man att man skulle värva 2 backar till. Nu när Muir är värvad, då ska man fortfarande ha två backar till. Däremot handlar det fortfarande om 1 forward.

Poffa: Vill ju inte tro att han fastnat med skägget i brevlådan...

knaskamilla:

Som svar kan man iofs säga att Peter har en bra relation till vår nye tränare också. "He won't leave him hanging..."

Poffa:

Och samtidigt diskuterar jag Foppa med ett Avs-fan. Så här skriver han:
"hes coming home
i know it
the avs havent signed another center
he has a good reationship with our gm
he wont leave the team hanging"

Elitserietempen i AB!
Nog för att Aftonbladet mer och mer liknar en skvallerblaska men det går ju att läsa i alla fall. Nu har Wennerholm tagit tempen på elitserien och det det egentligen handlar om är Foppas vara eller inte vara i MODO.

På första plats på listan har han detta:

1. Foppas comeback
Lämnar Peter Forsberg klartecken för spel i elitserien i höst kommer Ö-vik och hela elitserien att koka. Hetare kan det inte bli.

Jag är kanske lite skadad men jag sitter banne mig och ryser av välbehag då jag läser artikeln. Som Gunde skulle sagt: "Jag har ståpäls!"

« · 404965