1150x200-modo-header2.png

MoDo Hockey

482358 inlägg · 4079 ämnen

En tråd där Löven kan diskuteras utifrån MoDo-perspektiv

« · 2518377 · » Till forumet


Sv: En tråd där Löven kan diskuteras utifrån MoDo-perspektiv
Icing-Ove: Lövens stjärnor klarar inte pressen.
Låst ämne

Sv: En tråd där Löven kan diskuteras utifrån MoDo-perspektiv
grimiss: Ja, DIF har ju även pressen på sig att leverera. De har dock som sagt tätat till defensiven och kommer att ha ett massivt hemmastöd. Frågan är om Löven kan ut och köra och se detta som en chans att förstöra festen. Säkert en gröngul vägg på bortastå. Finns många matchvinnare i Umeålaget som har mer att bevisa.
Låst ämne

Sv: En tråd där Löven kan diskuteras utifrån MoDo-perspektiv
Greg P: men riktigt så är det ju inte.
Ni kan ju faktiskt påverka detta genom att inte slå feta yxhugg eller hoppa in armbågstacklingar.

Hade vik spelat vårdslöst så kan ni inte påverka det. Men gör man det själv har man alla möjligheter att påverka det.

När sedan dumheten väl är gjort, ja då kan man inte påverka.
Men jag har varken hört: vi får inte göra sådana dumma saker men nu får vi fokusera på de spelare vi har.
I stället har det varit: men den o den får göra si eller så, varför får inte vi. Alla är emot oss.

Modo lär ha satt fokus på rahimis frikort ifjol o tappat mycket pga det. Där kunde vi faktiskt sagt, inget vi kan påverka och låta domare sköta skiten.
Men löven har själv förmågan att se till så de inte blir avstängda.
Låst ämne

Sv: En tråd där Löven kan diskuteras utifrån MoDo-perspektiv
Greg P: ni har 1-1 mot ett bisarrt skadeskjutet DIF som tappat sin särklass viktigaste spelare och du gråter redan? Tycker ofta vårt forum har svag mentalitet som skiter på sig så fort det går emot men det här är ju som next level.
Låst ämne

Sv: En tråd där Löven kan diskuteras utifrån MoDo-perspektiv
Padrone78: Förlåt, IFB... . Jag fattar, det blev tokigt!
Låst ämne

Sv: En tråd där Löven kan diskuteras utifrån MoDo-perspektiv
J F K:
På DIF-forum är Blötröven = Björklöven och Horungen = Weigel
Blev kanske för låg nivå det där, lätt att dras med. Radera om jag bröt mot trivselreglerna.
Låst ämne

Sv: En tråd där Löven kan diskuteras utifrån MoDo-perspektiv
Padrone78: Jo, BIF är Brynäs och IFB är Löven.
Kan påminna om att Oskarshamn är IKO!
Låst ämne

Sv: En tråd där Löven kan diskuteras utifrån MoDo-perspektiv
Esox: Get the abbreviation right! Annars får du sura meddelanden i inboxen! :D Fick jag när skrev BIF istället för IFB :D
Låst ämne

Sv: En tråd där Löven kan diskuteras utifrån MoDo-perspektiv
Greg P: Det är verkligen inte över, tror fortfarande ni ror hem det mot DIF.
Låst ämne

Sv: En tråd där Löven kan diskuteras utifrån MoDo-perspektiv
Greg P: Kom igen nu, ni kan vinna det här, på riktigt.

Det är ju själva fan att vi ska behöva peppa BIF:are i vår bok!
Låst ämne

Sv: En tråd där Löven kan diskuteras utifrån MoDo-perspektiv
Gavelo: Ja du, jag tänkte samma. Att se P.K igår i pausen... det var riktigt kringe, som att höga naglar mot svarta tavlan.
Om BIF kunde fokusera på att spela hockey så har de en bra chans men just nu känns det 'suddigt'. Och jag förstår att det är tungt men när det står klart för alla i hockeysverige att fult spel med skaderisk kommer anmälas i efterhand så bör detta faktum inkorporeras i Stråhles game plan.

Jag tycker också det är rätt att anmäla överfall med skaderisk som går domarna förbi. Inget problem för mig alls.

Cronholmgrejen har jag missat men jag utgår ifrån att domarna hade anmält om de anser sig ha missat något grovt. Det är spelarnas ansvar att spela fysisk hockey utan att skada varandra. Weigels grej är meningslös. Bara hans uppsyn får ju motståndarna att gå igång. Att hugga Vejdemo i knävecket är bara muppigt.

Det är vårt år!
Låst ämne

Sv: En tråd där Löven kan diskuteras utifrån MoDo-perspektiv
J F K: Frustationen har satt sig efter 4 anmälningar i slutspelet. De behöver man inte vara raketforskare för att lista ut. Det påverkar, sedan kan man tycka vad man vill om det är rätt eller fel domslut, och att Löven borde fokusera på det man kan påverka, det är lätt att vara utomstående och ha facit.

Det är inte första gången det händer ett lag i ett slutspel och knappast den sista heller. Tycker Karlin ifjol la fokus på fel saker hos er som gjorde att Löven gick vidare. I år går saker emot oss, rätt eller fel kan man älta ihjäl sig om, men det är ett faktum. Tråkigt ändå att det inte blev det sportsliga utan mentala som avgjorde matchserien.

Nåväl. De var den säsongen. De kommer en ny i höst igen.
Låst ämne

Sv: En tråd där Löven kan diskuteras utifrån MoDo-perspektiv
KRB: Någonting är inte helt rätt i Löven. Både tränare och sportchef svingar vilt mot domare, referensgrupp och disciplinnämnd. Ledande poängspelare Schilkey åker omkring och tar två helt värdelösa utvisningar. Liksom helst solklara och inte för att förhindra att motståndarna får en målchans, utan bara för att han är väldigt frustrerad. Han fick tydligen väldigt lite isid de första två perioderna också, samt hade dåligt stäm i allt han företog sig.
Pooley är mer en gubben i lådan och han verkar inte frustrerad. Inte heller Possler och Lööke, som båda har förtvivlat svårt att göra poäng i slutspelet sett till vad som skapar.
Låst ämne

Sv: En tråd där Löven kan diskuteras utifrån MoDo-perspektiv
J F K: inga vackra siffror 104min på 22 matcher mm.
Nu vet jag inte vad snittet ligger på, men han snittade nästan 2.7min/match.
Brukar det vara mellan 1-6 utvisningar/lag så ofta så borde man komma från en match med 0min själv. Men han snittade på 1.5utvisning.

Som jämförelse så snittade Karlin på 0.35min/match dvs ca 1/3 utvisning per match.

Så ska man utgå från att de ser hockey på samma vis som de spelade hockey så skulle det förklara en del.
Låst ämne

Sv: En tråd där Löven kan diskuteras utifrån MoDo-perspektiv
J F K:

Jag tycker inte heller löven har samma form som när vi mötte dem senast, när vi fick stryk av dem,
Då var de riktigt vassa medan vi iofs hade inlett en sämre period…

MoDos form är uppåtgående, vi är på gång!
Vi får se hur lövens kraft och energi håller i sig över de 7 matcher mot Dif som jag tippar det blir
Låst ämne

Sv: En tråd där Löven kan diskuteras utifrån MoDo-perspektiv
J F K: En goon på 50kg lär ha fått en del stryk, så det kanske också är en förklaring till hans beteende😆
Låst ämne

Sv: En tråd där Löven kan diskuteras utifrån MoDo-perspektiv
grimiss: Om du tycker Löven grisar hela tiden så kan du inte se matcherna alls. Det är noll fysisk och grisigt spel från båda lagen.

Tycker matchserien var het första matchen sen ett sömpiller igår. Hutchings och Arnesson är på varandra några gånger men annars knappt en tackling från nått av lagen.
Låst ämne

Sv: En tråd där Löven kan diskuteras utifrån MoDo-perspektiv
erjo: Stråhle var själv en goon om man kikar på hans statistik som hockeyspelare. Tror det ligger i hans DNA att spela fult.

Det är faktiskt anmärkningsvärt hur dåliga Löven var från och med slutet av första. Det är inget snack om att de kanske skulle haft ett par-tre måls ledning efter 15 minuter, men sedan tycker jag att de återigen tappade rejält.
Odelius är ju ett stort hot där ute, Danielsson tycker jag heller inte håller som back på den här nivån, men ändå lyckas de inte utmana dem mer.
Låst ämne

Sv: En tråd där Löven kan diskuteras utifrån MoDo-perspektiv
grimiss: Nöff, Nöff. Konstig taktik på hemmaplan. Löven har sparkapital hos några som Schilkey (0 mål), Hutchings (0 mål), Lööke (1 mål). Blir intressant att se nu hur de lirar på Hovet.
Låst ämne

Sv: En tråd där Löven kan diskuteras utifrån MoDo-perspektiv
erjo: japp, sen får man ju mer och mer ögon på sig ju mer man grisar. Nån strö-gris här och där är säkert strstegiskt men kombon att grisa hela tiden och dessutom gnälla på varenda domslut....
Låst ämne

Sv: En tråd där Löven kan diskuteras utifrån MoDo-perspektiv
MorganaLefaey: förstår verkligen inte heller varför löven ska gå in och spela så fysiskt och gruffa så mycket som dom gör. Dom har ett lag som kan spela ut djurgården på rena skills, man har en betydligt bättre backsida och nu när Lindbom är borta har man ett betydligt mycket bättre målvaktspar med.
Att man dessutom fått domarkåren att va spyless på dom med tack vare allt gnäll i media gynnar dom ju knappast heller.
Låst ämne

Sv: En tråd där Löven kan diskuteras utifrån MoDo-perspektiv
KB65: Jo, där vi kanske blev trollade av Rahimi så lyckas Stråhle och Kenttä trolla sig själva. Låt vara att han kanske tycker att den där väldigt fula slashingen är en tvåa då, men släpp det.

Kenttä som sportchef är betydligt bättre än Stoppel, men den senare verkar i alla fall vara en hyvens kille. Kenttä verkar på äldre dagar mest bara blivit bitter.
Låst ämne

Sv: En tråd där Löven kan diskuteras utifrån MoDo-perspektiv
Ozzy: Det är inte helt olikt, handlade även det om domarna i grunden. Kommer verkligen inte gynna er och speciellt era ledare att i längden lägga fokus på massa annat.
Låst ämne

Sv: En tråd där Löven kan diskuteras utifrån MoDo-perspektiv
Gavelo: Skönt citat, vem fan vill bli pissad på? Men nej Löven har inte anmält någon senaste 4 åren och kommer inte anmäla någon från DIF nu heller. Skulle bli väldigt överaskad.

Halva SHL och hela Allsvenskan hade tagit Kenttä som sportchef alla dagar i veckan. Kannonresultat sett till sportsliga & ekonomiska förutsättningar varje säsong/lag i allsvenskan.
Låst ämne

Sv: En tråd där Löven kan diskuteras utifrån MoDo-perspektiv
Gavelo: tyvärr väldigt likt fjolårets serie mot er när karlin pluss som jag upplevde det hela erat lag gick igång på Rahimi, man ska inte lägga fokus på sånt som man uppenbarligen inte kan påverka
Låst ämne

Sv: En tråd där Löven kan diskuteras utifrån MoDo-perspektiv
Gavelo: ja det är helt galet hur Käntää står där som en tomte och försvarar såna där yxhugg mot baksida knä... En match avstängning ska han ju vara glad för.
Sånt där vill vi ju inte se på en hockey plan..

Tyvärr får man ju heja på Dif, så oerhört störande om vi förlorar mot löven om vi skulle gå till final, då är ju hela sommaren förstörd😅
Låst ämne

Sv: En tråd där Löven kan diskuteras utifrån MoDo-perspektiv
Silly: Tycker DIF imponerar lite, stark att pressa Löven som dom gör.
Dom får gå stenhårt på några få backar dock, kan straffa sig i längden.
Om vi nu skulle ta oss till final ser jag hellre dom som motståndare!
Låst ämne

Sv: En tråd där Löven kan diskuteras utifrån MoDo-perspektiv
Silly: Herregud vad glad jag är att jag inte håller på löven.
Först står sportchefen Per Kentää i pausinteevjun och grinar över hur orättvist det är att löven blir anmälda, eller ”pissade på” som han uttrycker det, 1. att en så central person för en förening använder dessa ord i riks-tv säger precis allt om mentaliteten i den förening, 2. Att dom helt klart inte rannsakar sig själva utan skyller på att att det är fel på alla andra.

Sen när man trodde att denna förening inte kunde sjunka lägre så tar Stråhle till ordet och menar på att man nu vill anmäla och få Öhlund avstängd för ett mindre gruff mellan honom och Cronholm?!

Som sagt, jag tror inte det är många utanför Umeå som skulle vilja ha dessa 2 representanter i sin egen förening.
Låst ämne

Sv: En tråd där Löven kan diskuteras utifrån MoDo-perspektiv
MorganaLefaey:
Tur för Löven att dom vann den där sudden,
Annars hade det här nästan varit klart.
Låst ämne

Sv: En tråd där Löven kan diskuteras utifrån MoDo-perspektiv
Greg P: nu får du nog ge dig. Det står 1-1 i matcher och ni har varit det bättre laget i fler perioder. Gissar ni leder med 1. Djurgården saknar dessutom den spelare som varit ytterst ansvarig för att laget ändå gått så bra som de gjort.
Tror inte det finns någon annan än lövare som vill måla upp vi mot alla mentalitet varshän man befinner sig som tror dif har större chans än löven att gå vidare nu.

Sen snacket om anmälningar kan ni skippa.
Även där har ni en tränare o sportchef som försöker få igång spelarna genom att hävda att allt är emot er. Inget ni gör är fel o allt övriga gör går omärkt förbi.
Nej jag är av den uppfattningen att hade löven bara koncentrerat sig på sitt o skitit i att försöka va tuffa o hårda så hade ni ledat med 2-0 i matcher.
Varför ta sig an små-gooniska situationer när ni har ett lag som är snabbare o mer tekniskt än djurgården.
Vanligt seriespel o ni skulle leka hem den där serien.
Låst ämne

Sv: En tråd där Löven kan diskuteras utifrån MoDo-perspektiv
Greg P:

Löven är superunderog nu sen allt fokus hamnade på referensgruppen, domarna & diciplinämnden efter match 1. Ännu ett slutspel. Aldrig vi reser oss efter detta nu. Vore århundradets bragd typ Lake Placid isåfall.


Som man bäddar får man ligga heter väl? ;-)
Låst ämne

Sv: En tråd där Löven kan diskuteras utifrån MoDo-perspektiv
JoJo2613: Tycker han knappt bli satt på prov igår. Det är dåliga avslut & fel spelare som får dom, mycket utanför, vi går inte på returer, har inga sargstudsar med osv. Vi hade förlorat mot Västervik igår med det spelet i anfallzon.
Låst ämne

Sv: En tråd där Löven kan diskuteras utifrån MoDo-perspektiv
Greg P: Galajda kommer bli erat slutspels spöke. :)
Låst ämne

Sv: En tråd där Löven kan diskuteras utifrån MoDo-perspektiv
Monno: Någon som såg detta?
www.aftonbladet.se/a/VPo1g4

Rahimis bentackling gick inte av för hackor heller, karriärsläckaren.
Låst ämne

Sv: En tråd där Löven kan diskuteras utifrån MoDo-perspektiv
Monno: Trodde Löven skulle vinna 4-0 när Lindbom blev skadad. Sen kom detta. Nu är det över. Hade känts bättre i hjärtat om det var det första.
Låst ämne

Sv: En tråd där Löven kan diskuteras utifrån MoDo-perspektiv
Greg P: Hockeysverige hoppas på det
Låst ämne

Sv: En tråd där Löven kan diskuteras utifrån MoDo-perspektiv
Greg P: Haha intala dig det där du om det känns bättre i hjärtat. :-D
Låst ämne

Sv: En tråd där Löven kan diskuteras utifrån MoDo-perspektiv
puffe: Löven är superunderog nu sen allt fokus hamnade på referensgruppen, domarna & diciplinämnden efter match 1. Ännu ett slutspel. Aldrig vi reser oss efter detta nu. Vore århundradets bragd typ Lake Placid isåfall.

4-1 till DIF
Låst ämne

Sv: En tråd där Löven kan diskuteras utifrån MoDo-perspektiv
Dembo: Starkt av er att vinna denna. Gillar Liss, men måste visa mer glöd. Kommer det inte på Hovet nu då spelar det ju knappt roll att han pumpat in poäng förut. Matchserien blev lite hetare. Vill verkligen möta DIF i final, mest för att vi haft finalmöten förr i Elitserien. Måste dock vinna två till mot ett lurigt Mora. Nästan jobbigt med hockey varje dag 😀
Låst ämne

Sv: En tråd där Löven kan diskuteras utifrån MoDo-perspektiv
dempa: Gjorde ändå hela 8 poäng på 168 matcher!
Låst ämne

Sv: En tråd där Löven kan diskuteras utifrån MoDo-perspektiv
Rip Kirby: Lustigt nog tänkte jag skriva har du hört den förut, men trodde dels att många glömt den serien och att den främst var förknippad med Jämtland med tanke på Evert Ljusberg. Sedemera sur-Jämtlands president.
Låst ämne

Sv: En tråd där Löven kan diskuteras utifrån MoDo-perspektiv
Rip Kirby: älskade er gamla 2-pinnars där det stod att världens bästa nr 21 var mats hansson eller vad er helt anonyme back hette 😅
Låst ämne

Sv: En tråd där Löven kan diskuteras utifrån MoDo-perspektiv
puffe: Jadå, vi fick ju vara med på själva inspelningen på puben, så det fick jag göra. Galenskaparna har gjort mycket som är bra.
Låst ämne

Sv: En tråd där Löven kan diskuteras utifrån MoDo-perspektiv
Dembo: du gillar att vara underdog va, haha.

Finns inget som stoppar er nu
Låst ämne

Sv: En tråd där Löven kan diskuteras utifrån MoDo-perspektiv
Tarasov: ja det är mycket om och men i ishockey 😎
Låst ämne

Sv: En tråd där Löven kan diskuteras utifrån MoDo-perspektiv
Rip Kirby: Fick du träffa forne Presidenten från Jämtländska Republiken ?

annars tycker jag galenskaparna gjorde en bra grej av det, lite senare
Låst ämne

Sv: En tråd där Löven kan diskuteras utifrån MoDo-perspektiv
Icing-Ove:
Ja Liss var piss idag hoppas att det släpper för honom mentalt när han nu dom närmsta matcherna slipper lira på sin gamla hemmaarena men jag tror tyvärr det här blir en låååång matchserie vilket bör gynna MoDo som jag tror gör en clean sweep om nu inte Mora tänder till fem i tolv
Låst ämne

Sv: En tråd där Löven kan diskuteras utifrån MoDo-perspektiv
J F K: Ironiskt nog gjorde jag tillsammans med två klasskompisar på gymnasiet ett studiebesök på SVT Sundsvall inför en inspelning av Har du hört den förut. Det var en heldag med förberedelser inför inspelningen på Ye Old Pub. Det var lite kul och få se hur allt gick till från början.
Låst ämne

Sv: En tråd där Löven kan diskuteras utifrån MoDo-perspektiv
Rip Kirby: Jag gillar dej(som du vet) lika mycket som jag ogillar den osympatiske brodern Jönsson.

Kenny är en hjälte, liksom Åke 'Tåget' Söderberg, eller för all del den bortgångne Stefan Petterson(kan det vara så att Mats Näslund var kusin med han?)
Låst ämne

Sv: En tråd där Löven kan diskuteras utifrån MoDo-perspektiv
J F K: Det där är något som Nord-västernorrlänsk propagandaradio lurat i dig.
Låst ämne

« · 2518377 · »